ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

فرآیندهای بهبود دسترسی ویلچر

سمیه شمیرانی
20 مرداد 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
Wheelchair
5/5 - (1 امتیاز)

 

نحوه ایجاد سازگاری برای کاربران ویلچر در منزل

 

احتمالا برای کسی که از ویلچر استفاده می‌کند و می‌خواهد براحتی در خانه خود زندگی کند، باید اقداماتی انجام شود. با این حال، ایجاد یک خانه در دسترس برای ویلچر می‌تواند آسان تر از آن چیزی باشد که بسیاری از مردم فکر می‌کنند. همچنین برای ایجاد تغییرات موثر و محیطی در دسترس تر، نیازی به هزینه گزافی نیست.

اکثر افراد مبتلا به آسیب نخاعی که از ویلچر استفاده می‌کنند، به دلیل ناتوانی خود، جهان را متفاوت می‌بینند. یک قدم ساده جلوی در تبدیل به یک مانع بزرگ می‌شود. آینه‌ای که در زمان سلامتی در ارتفاع مناسب قرار داشت، حالا خیلی بلند شده‌است.

برخی از تغییراتی که باید انجام شوند در واقع باید نسبتاً جزئی باشند. مثلاً ممکن است وسایل را در آشپزخانه جابجا کنند تا بتوانند بهتر به آنها دسترسی پیدا کنند.

با این حال، تغییرات دیگر ممکن است اساسی‌تر باشند. ممکن است معقول باشد که یک بالابر قرار دهید تا کاربران بتوانند به اتاق خواب بروند یا ممکن است نیاز به حمامی با طراحی خاص باشد که در آن شخصی بتواند به راحتی دوش بگیرد یا از توالت استفاده کند.

هر فردی متفاوت است و آنچه برای یک کاربر ویلچر مناسب است ممکن است برای دیگری مناسب نباشد.

در اینجا نگاهی به روش‌های متداولی که از طریق آنها می‌توان خانه را با صندلی چرخدار سازگارتر کرد، می‌اندازیم.

 

آسانسور، بالابر، رمپ و ریل :

ریل ویلچر

واضح‌ترین زمینه‌ای که در آن تغییرات ایجاد خواهد شد، الزامات دسترسی است. برای مثال، درب ورودی ممکن است یک یا دو پله به سمت ورودی داشته باشد. قرار دادن یک سطح شیب دار به این معنی است که فرد می‌تواند به سرعت بدون هیچ کمکی وارد و خارج شود.

بسیاری از فرآیندهای بهبود دسترسی به ویلچر مربوط به اجازه استقلال فردی است به طوری که نیازی به دوست یا مراقبی برای انجام کارهای خاص یا رسیدن از مکانی به مکان دیگر نداشته باشد.

اگر خانه دو طبقه است، نصب بالابر ویلچر یا نصب بالابر راه پله منطقی است. اگر شخصی در نشستن و برخاستن از صندلی خود مشکل دارد، ممکن است به یک بالابر در اتاق خواب، حمام یا اتاق نشیمن نیاز داشته باشد.

خبر خوب این است که امروزه طیف گسترده‌ای از فناوری‌های کمکی موجود است که می‌تواند از کاربران ویلچر پشتیبانی کند.

 

درهای قابل دسترسی :

ارائه یک سطح شیب دار به درگاه ممکن است اولین چیزی باشد که ممکن است در مورد دسترسی به آن فکر کنید، اما آخرین چیز نیست. ممکن است نیاز به باز کردن درب باشد زیرا فضای کافی برای عبور راحت ویلچر وجود ندارد.

برخی از افراد حتی ممکن است بخواهند ارتفاع سوراخ چشمی را تغییر دهند تا وقتی کسی زنگ در را میزند، ببینند چه کسی بیرون است. خوشبختانه، زنگ‌های ویدئویی مدرن تا حد زیادی به این معضل برای کاربران ویلچر پایان داده‌است.

 

حمام‌های در دسترس :

در دسترس کردن حمام برای کاربران ویلچر

حمام ممکن است منطقه دیگری باشد که دسترسی به آن یک چالش است. برای مثال ممکن است فضای کافی برای چرخاندن ویلچر وجود نداشته باشد. برای ویلچر با اندازه متوسط، باید حداقل 47 اینچ فضا در جلوی توالت وجود داشته باشد تا دسترسی راحت را تضمین کند.

یک اصلاح مؤثر شامل نصب یک دستشویی پایین و یک دوش با دسترسی آسان همراه با ریل در اطراف دیوارها است تا پشتیبانی زیادی وجود داشته باشد.

 

ویلچر حمامی ایران بهکار با داشتن استانداردهای جهانی راحتی را برای کاربران ویلچر به ارمغان می‌آورد.

 

آشپزخانه‌های در دسترس :

مانند حمام، آشپزخانه نیز می‌تواند مشکل ساز باشد. از ارتفاع اجاق گاز گرفته تا قفسه بالای یخچال و سطوح پیشخوان، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود.

باز هم، فضا برای چرخاندن ویلچر بسیار مهم است. باید فضای زیادی در آشپزخانه وجود داشته باشد، حداقل به دلایل ایمنی.

همچنین سینک باید پایین بیایند تا دسترسی به آنها بسیار آسان تر باشد. جابجایی کمدها و انبارها نسبتاً آسان است، اما وسایلی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی می‌توانند کمی مشکل ساز باشند. اجاق‌ها را می‌توان برای استفاده در سطوح پایین‌تر طراحی کرد، اما این کار باید توسط نصاب متخصص انجام شود.

اکثر مردم متوجه چالش‌هایی نیستند که شخصی که روی ویلچر می‌نشیند، در مورد داشتن خانه‌ای در دسترس، با آن مواجه است. برای درست کردن همه چیز ممکن است کار زیادی لازم باشد. اما با کمی صبر، جدیدترین ابزارها یا راه حل‌ها و کمی نبوغ، می‌توان محیطی در خانه ایجاد کرد که در آن هر فردی که روی ویلچر نشسته احساس راحتی داشته باشد و استقلال خود را حفظ کند.

 

منبع:

https://sciprogress.com/how-to-make-home-wheelchair-accessible/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مقایسه ویلچر برقی و ساده

مقایسه ویلچر ساده و ویلچر برقی

سمیه شمیرانی
22 مرداد 1401
دستگاه تست قند خون

دستگاه تست قند خون

اسمعیل زاده
20 اسفند 1401
دستگاه تشت قند خون

بیماری دیابت و اهمیت دستگاه تست قند خون

تشخیص زود هشدارهای بیماری و مدیریت بهتر دیابت بیماری دیابت یکی از مهم‌ترین و
اسمعیل زاده
01 شهریور 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader