ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

آشنایی با رمپ ویلچر و بررسی انواع آن

ایران بهکار
12 خرداد 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
رمپ ویلچر
5/5 - (2 امتیاز)

نگاهی به رمپ‌های ویلچر

اطلاعات و نقشه‌های طراحی رمپ ویلچر شامل رمپ‌های قابل حمل تاشو و دسترسی دائمی برای ساختمان‌ها می‌شود.
یک رمپ صندلی چرخدار به عنوان یک صفحه شیبدار که به انضمام یا به جای پله‌ها نصب می‌شود، تعریف می‌شود. رمپ به کاربران ویلچر و همچنین افرادی که کالسکه‌ها یا سایر وسایل چرخ دار را هل می‌دهند، اجازه می‌دهد تا راحت‌تر به ساختمان دسترسی داشته باشند.

برای مطالعه بیشتر:

چالش‌های پیش روی کاربران ویلچر

توضیحات ضروری

یک رمپ صندلی چرخدار به عنوان یک صفحه شیبدار که به انضمام یا به جای پله‌ها نصب می‌شود ، تعریف و بیان می‌شود . رمپ به کاربران صندلی چرخدار  و همچنین افرادی که کالسکه‌ها یا سایر وسایل چرخ دار را هل می‌دهند، اجازه می‌دهد تا راحت‌تر به ساختمان دسترسی داشته باشند.
رمپ‌های ویلچر (یا راه‌های دیگر برای دسترسی کاربران ویلچر به ساختمان، مانند آسانسور ویلچر) در ساخت و سازهای جدید برای اقامتگاه‌های عمومی برای افراد دارای معلولیت الزامی است.

رمپ صندلی چرخدار می‌تواند دائمی، نیمه دائمی یا قابل حمل باشد. رمپ‌های دائمی طوری طراحی شده اند که به صورت پیچ و مهره‌ای وصل شوند. رمپ‌های نیمه دائمی روی زمین یا بالشتک بتنی قرار می‌گیرند و معمولاً برای کوتاه مدت استفاده می‌شوند. رمپ ویلچر به کاربر ویلچر دسترسی بیشتری را می‌دهد که در آن فاصله عمودی باید طی شود.

انواع رمپ ویلچر

• رمپ‌های نیمه دائمی – در بالای زمین قرار می‌گیرند و معمولاً برای راه حل‌های کوتاه مدت استفاده می‌شوند.

• رمپ‌های دائمی – راه‌حل‌های بلندمدت برای ناتوانی‌ها هستند و معمولاً در جای خود پیچ یا سیمان می‌شوند. اینها برای ساختمان‌ها یا سالن‌های جدید مناسب هستند.

• رمپ‌های قابل حمل – ساخته شده از مواد سبک وزن و قابلیت جمع شدن برای سهولت در حمل و نقل است. مهم است که مدلی را پیدا کنید که دارای سطح مقاومت در برابر لغزش باشد. آنها در انواع فلزات و ترکیبات آلومینیومی موجود هستند که نگهداری و تمیز کردن آنها آسان است. انواع مختلفی از رمپ‌های قابل حمل ویلچر وسایل نقلیه موجود است. برخی فقط رمپ هستند، در حالی که برخی دیگر نرده دارند. نسخه‌های لوکس دارای نرده در دو طرف هستند. سبک قدیمی رمپ‌های ویلچر مسیر هنوز در دسترس است. اینها یک سطح شیب دار برای هر مجموعه چرخ برای ویلچر دارند و بیشتر برای دسترسی به وسیله نقلیه استفاده می‌شوند.

• رمپ وسایل نقلیه – وانت‌های مجهز به رمپ ویلچر معمولاً در مراکز سالمندان و مدارس دیده می‌شوند، جایی که از آنها برای انتقال افراد دارای معلولیت به و از رویدادهای عمومی استفاده می‌شود. بسیاری از فروشندگان، ون‌هایی را می‌فروشند که این رمپ‌ها از قبل متصل شده‌اند. در واقع، ممکن است خرید یک ون جدید آسان‌تر باشد تا اینکه ون قدیمی خود را برای قرار دادن رمپ ویلچر تغییر دهید.

• رمپ‌های ریلی ویلچر – طراحی‌شده برای همسو شدن با چرخ‌های ویلچر، که برخی از آن‌ها از طراحی تلسکوپی استفاده می‌کنند که برای استفاده در پله‌ها، ون‌ها یا حاشیه‌ها گسترش می‌یابد. برای حمل و نقل عمومی، ساخت ترامواها و اتوبوس‌های طبقه پایین استفاده می‌شود.

• رمپ های قابل حمل ویلچر چمدان – واحدهای استاندارد تک تاشو که از وسط تا می‌شوند و مانند یک چمدان دسته دار حمل می‌شوند.

رمپ دسترسی ویلچر باید چه زاویه یا شیبی داشته باشد؟

در آمریکا، برای بارگیری ویلچرهای بدون کاربر، ADA شیب 3:12 را توصیه می‌کند. این بدان معناست که برای هر سه اینچ افزایش عمودی، شما باید حداقل یک پا از رمپ داشته باشید. برای استفاده تجاری، ADA شیب 1:12 را توصیه می‌کند، به این معنی که هر یک اینچ از خیز عمودی به یک شیب برای رمپ دار نیاز دارد. به عنوان مثال، ارتفاع 24 اینچ (60.96 سانتی متر) به حداقل سطح شیب دار 24 فوتی نیاز دارد.

ارزیابی‌های محصول و آزمایش‌های مربوط به کاربران ویلچر این واقعیت را برجسته کرده‌اند که هیچ طرح سطح شیبدار همه نیازهای کاربران را برآورده نمی‌کند، اگرچه رمپ‌های ویلچر در طیف متنوعی از طرح‌ها و پیکربندی‌ها موجودند.

مواردی که هنگام طراحی رمپ باید در نظر داشته باشید

برخی از مشکلات رایج مرتبط با رمپ‌های دائمی عبارتند از شیب‌های بسیار تند یا ناهموار، شیب‌ها و فرودهای با حمایت نامناسب، فقدان نرده‌ها و موانع جانبی یا رمپ‌هایی که به ارتفاع خاصی می‌رسند.
مشکلات مربوط به رمپ‌های قابل حمل شامل طول بسیار کوتاه و شیب زیاد رمپ، رمپ‌های ناهموار که می‌تواند باعث ناپایداری شود، لنگر نادرست که می‌تواند باعث شود سطح شیب دار قابل حمل از سطح بالایی خود سر بخورد، چه کف ون، ایوان یا هر سکوی مرتفع دیگری باشد. .

در ساخت یا قرار دادن یک رمپ باید قدرت بالای بدن کاربر ویلچر دستی برای بالا بردن از شیب تندتر، فشار روی موتور اسکوتر یا ویلچر برقی در چنین شیب و پتانسیل واژگونی ناشی از فرود آمدن از شیب تندتر در نظر گرفته شود.

در بالای رمپ و جایی که سطح شیب دار با زمین برخورد می‌کند باید یک فرود هموار وجود داشته باشد. فرود می‌تواند یک سطح موجود مانند ایوان یا پیاده رو باشد و یا می‌تواند به عنوان بخشی از رمپ ساخته شود. فرودها باید حداقل به اندازه سطح شیب دار و 60 اینچ (152.4 سانتی متر) طول داشته باشند تا کل ویلچر را در خود جای دهد . اگر فرود در جلوی در است، باید فضای کافی برای باز کردن در را برای شما فراهم کند تا مشکلی بوجود نیاید.

منبع:
اطلاعاتی در مورد انواع رمپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویلچر ارتوپدی ایران بهکار

ویلچر ارتوپدی

سمیه شمیرانی
06 تیر 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader