ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

ویلچر ارتوپدی

سمیه شمیرانی
06 تیر 1401
10 دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر ارتوپدی ایران بهکار
امتیاز بدهید

ویلچرهای ارتوپدی، مزایا و انواع آنها

در سراسر دنیا افراد زیادی وجود دارند که به دلایل مختلف دارای ناتوانی‌های جسمانی هستند. بنابراین وجود لوازم و تجهیزات توانبخشی اعم از ویلچر ارتوپدی ، واکر ، عصا و .. می‌تواند نقش بسیار مهم و پررنگی در مشارکت کم توانان در بخش‌های مختلف جامعه ایفا کند. در این میان صندلی چرخدار جزو یکی از پرکاربردترین ابزار توانبخشی است که کمک شایانی به کم توانان و ناتوانان جسمانی می‌کند.

در این مقاله می‌خواهیم نوعی از ویلچر که بعنوان ویلچر ارتوپدی شناخته می‌شود را بررسی کنیم.

ویلچر ارتوپدی چیست؟

ویلچر یکی از ابزارهای قدرتمندی است که در توانبخشی افراد کم توان، معلولین و سالمندان موثر واقع میشود. این وسیله یکی از تجهیزات پزشکی محسوب میشود و امروزه به یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی افراد کم توان تبدیل شده‌است. اگرچه نمونه‌های فراوان و متنوعی از ویلچر در بازار وجود دارد اما نمونه‌های ارتوپدی بسیار پرفروش هستند و برای بیمارانی که دچار اختلالات حرکتی شدهاند بسیار ایده آل است.

ازجمله ویژگی هایی که باعث محبوبیت این نمونه از ویلچرها شده‌است، بهره وری مناسب آن است.

ویلچر ارتوپدی در واقع نوعی از ویلچر ساده است که دارای بدنه آلومینیومی بسیار سبک و مسافرتی و یا استیل مستحکم است که برای تحمل وزن تا 120 کیلوگرم طراحی شده‌است. علاوه بر آن ویلچر ارتوپدی می‌تواند دارای چهار چرخ بادی باشد. چرخ‌ها را می‌توان توسط پین‌هایی جدا کرد. جاپایی و جادستی را نیز در ویلچر ارتوپدی می‌توان تنظیم و جدا کرد. پشتی این ویلچر نیز توسط اهرم‌هایی خم می‌شود.
در حقیقت این مدل ویلچر علاوه بر دارا بودن تمامی قابلیت‌های ویلچر ساده، دارای قابلیت‌های اضافی هم است.
ویلچر ارتوپدی در انواع برقی و مکانیکی موجود است.

مزایای ویلچر ارتوپدی :

ویلچر ارتوپدی دارای تمامی مزایای ویلچر ساده است. به این معنی که به کم توانان و ناتوانان در تحرک و مشارکت اجتماعی کمک می‌کند. در کنار این مزایا، انواعی از ویلچر ارتوپدی وجود دارند که بسیار سبک و مناسب مسافرت هستند.

انواعی دیگر دارای بدنه‌ای بسیار مستحکم می‌باشند که برای کاربران با وزن بالا بسیار مناسب هستند مانند ویلچر ایران بهکار مدل 704 اورسایز . علاوه بر این مزایا، تمامی ویلچرهای ارتوپدی دارای ویژگی‌های مشترک یعنی قابلیت تنظیم و جداسازی جادستی، جاپایی، چرخ‌ها و خم کردن پشتی در مواقع نیاز است. این قابلیت‌ها به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند ویلچر را درون وسایل حمل و نقل جای دهد و مسافرت کند.

چه کسانی از ویلچر ارتوپدی استفاده می‌کنند :

از آنجا که می‌توان اجزای این ویلچر مانند جاپایی و جادستی را برای انتقال درون اتومبیل جدا کرد، این نوع صندلی چرخدار برای افرادی مناسب است که توانایی سوار شدن درون خودرو را ندارند و در عین حال بدلیل فعالیت‌های خود از خودرو بسیار استفاده می‌کنند.
بدلیل داشتن بدنه‌ی محکم، این نوع ویلچر برای افراد دارای اضافه وزن نیز بسیار مناسب است.
شرکت ایران بهکار با ارائه بهترین ویلچرهای ایرانی از جمله ویلچر ساده، ویلچر ارتوپدی، ویلچر حمامی، ویلچر اطفال و … گامی بلند جهت بومی سازی این صنعت برداشته‌است.

در زیر چند نمونه از انواع ویلچرهای ارتوپدی شرکت ایران بهکار آورده شده‌است.

 

انواع ویلچرهای ارتوپدی شرکت ایران بهکار :

 

ویلچر تمام ارتوپدی ایران بهکار مدل 701D (ضربدری دوبل)

ازجمله ویژگی هایی که باعث محبوبیت این نمونه از ویلچرها شده است، بهره وری مناسب آن است. درواقع با خرید ویلچر ارتوپدی ۷۰۱ از مزیت هایی همچون تفکیک پذیری، قیمت ایده آل، توان بالای حرکتی و پوشش وزن های بالا برخوردار میشوید. ظاهر ویلچر کمی با دیگر نمونه های مشابه متفاوت است اما به اندازه آنها کارامد و مفید است.

قابلیت تحمل وزن زیاد ویلچر ارتوپدی ایران بهکار مدل701D:

ساختار ویژه و منحصربه فرد ویلچر ارتوپدی ۷۰۱ سبب شده است که وزن های زیاد تا ۹۵ کیلوگرم را به راحتی تحمل کند. درواقع اگر جهت جابجایی افراد مسنی که وزن بالایی دارند با مشکل مواجه هستید، با خرید ویلچر ارتوپدی۷۰۱ مشکل موجود قابل حل است.
نوع خاص چرخ ها و مقاومت بالایی که در برابر فشار دارند، همچنین جنس پارچه و فلزاتی که در ساخت ویلچر ایران بهکار رفته است، در ارائه چنین کیفیت بالایی نقش دارند. قطر زیاد چرخهای جلو و عقب نیز در ایجاد تحمل بالا نیز بی تاثیر نبوده است.

ویلچر اقتصادی و مقرون به صرفه ارتوپدی:

یکی دیگر از مزیت های ویلچر ارتوپدی ۷۰۱ قیمت مناسب آن است. درواقع افرادی که در خانواده های خود با افراد کم توان مواجه هستند، توان پرداخت قیمت های گزاف را ندارند. ویلچر ارتوپدی ۷۰۱ بسیار کارامد و درعین‌حال ارزان قیمت است. همین مسئله در فروش قابل توجه محصول تاثیر بسزایی داشته است.

قابلیت تنظیم و جا به جایی محل دست و پاها:

ویلچرها تنوع زیادی دارند که نمونه های ارتوپدی از کارامدترین آنها هستند. در میان انواع ارتوپدی ویلچرها، انواع تمام ارتوپدی آن نیز روانه بازار شده است که قابلیت تنظیم کردن محل قرارگیری دست ها و پاها را مهیا ساخته است. بنابراین بدون در نظر گرفتن شرایط افراد کم توان، این قسمتها به راحتی قابل تنظیم با وضعیت های مختلف هستند.

ویلچر تمام ارتوپدی مدل 701DSM( ضربدری دوبل کمر شکن و دسته  مفصضلی یا چرخشی)

ویلچر ارتوپدی ایران بهکار

ازجمله ویژگی هایی که باعث محبوبیت این نمونه از ویلچرها شده است، بهره وری مناسب آن است. درواقع با خرید ویلچر ارتوپدی 701DSM از مزیت هایی همچون تفکیک پذیری، قیمت ایده آل، توان بالای حرکتی و پوشش وزن های بالا برخوردار میشوید. ظاهر ویلچر کمی با دیگر نمونه های مشابه متفاوت است اما به اندازه آنها کارامد و مفید است.

قابلیت تحمل وزن زیاد ویلچر ارتوپدی ایران بهکار مدل 701DSM:

ساختار ویژه و منحصربه فرد ویلچر ارتوپدی 701DSM سبب شده است که وزن های زیاد تا 95 کیلوگرم را به راحتی تحمل کند. درواقع اگر جهت جابجایی افراد مسنی که وزن بالایی دارند با مشکل مواجه هستید، با خرید ویلچر ارتوپدی 701DSM مشکل موجود قابل حل است. همانطورکه از تصاویر مشخص است دسته ویلچر کامل به عقب بر می‌گردد و پشتی ویلچر براحتی خم میشود.
نوع خاص چرخ ها و مقاومت بالایی که در برابر فشار دارند، همچنین جنس پارچه و فلزاتی که در ساخت ویلچر ایران بهکار رفته است، در ارائه چنین کیفیت بالایی نقش دارند. قطر زیاد چرخهای جلو و عقب نیز در ایجاد تحمل بالا نیز بی تاثیر نبوده است.

قابلیت تنظیم و جا به جایی محل دست و پاها:

این مدل ویلچر ارتوپدی تولید ایران بهکار به عنوان یک ویلچر ایرانی ضمن تأمین نیاز کاربران، قابلیت جابه  جایی پاها و دسته ها بصورت مفصلی را فراهم نموده است.

ویلچر ارتوپدی ایران بهکار مدل ۷۰۴ سایز ۴۳

ویلچر ارتوپدی ایران بهکار

ویلچر ایرانی مدل 704 سایز 43 دارای نشیمنگاه به اندازه 43 سانتی متر و قابلیت تحمل وزن 95 کیلوگرم را داراست. چرخ عقب و جلو این ویلچر بصورت بادی و توپر ارائه می‌گردد. جنس بدنه ویلچر فلز با روکش کروم است و از مقاومت خوبی برخوردار است.

 

ویلچر ارتوپدی ایران بهکار مدل ۷۰۴ اورسایز

ویلچر ارتوپدی ایران بهکار

مزیت مدل ۷۰۴ تحمل وزن بالا یعنی ۱۲۰ کیلوگرم و عرض زیاد صندلی است که مناسب عرض زیاد لگن است.

ویـلچر اور سایز ایران بهکار مدل ۷۰۴ ، نشیمن ۵۰ سانتیمتری با فریم تاشو فضای کمتری را اشغال کرده و جنس بدنه آن آهنی و توسط آبکروم پوشش داده شده است. یکی از مزیت های این کالا خدمات پس از فروش۱۰ ساله و گارانتی ۱ ساله آن می باشد.

لاستیک عقب این نوع از ویلچرهای ایران بهکار بادی میباشد که باعث سهولت حرکت و راحتی فرد در دراز مدت می شود و توپر بودن لاستیک جلو چرخش فرد با ویلچر را آسان تر میکند.از دیگر قابلیتهای این ویلچر تحمل وزرن تا ۱۲۰ کیلوگرم می باشد. این محصول با زیر دستی و زیرپایی متحرک راحتی کامل شما را میسر میکند.

 

ویلچر تمام ارتوپدی مدل ۷۱۸

ویلچر ارتوپدی ایران بهکار

قابلیت تفکیک اجزای سازنده:

از جمله ویژگی‌هایی که نوع ارتوپدی و غیر ارتوپدی ویلچرها را مشخص می‌کند، مجزا شدن جای دست و پاها است. در نمونه‌های نیمه یا کاملاً ارتوپدی این قابلیت وجود دارد که قسمت‌های مخصوص قرارگیری دست‌ها یا پا کاملاً از بدنه اصلی جدا شوند.

قابلیت تفکیک یک مزیت به حساب می‌آید و باعث می‌شود که محدوده کاربری‌های ویلچـر وسیع‌تر شود. در مواقعی که نیازی به استفاده از جای دست یا پا وجود نداشته باشد، به‌راحتی جدا می‌شوند و دامنه حرکتی افراد را بیشتر می‌کند. این در حالی است که نمونه‌های دستی و ساده ویلچر کاملاً ثابت هستند و مخصوص افرادی طراحی شده‌اند که کاملاً بی‌حرکت هستند و باید دائماً از ویلچر استفاده کنند.

تکیه‌گاه ایده‌آل و مناسب:

با خرید ویـلچر ارتوپدی ۷۱۸ امکانی در اختیار افراد کم‌توان قرار گرفته‌است که پشتی مناسبی را در اختیار داشته باشند. ارتفاع آن در حدود ۳۸ سانتی‌متر است که برای کاربردهای فراوان و همیشگی کاملاً مناسب است و فرد را دچار خستگی و احساس درد در ناحیه کمر نمی‌کند.

 

ویلچر ایران بهکار تمام ارتوپدی آلومینیومی مدل 718SL

ویلچر ارتوپدی ایران بهکار

ویلچر تمام ارتوپدی آلومینیومی ایران بهکار مدل 718SL ساخت کشور ایران از کمپانی ایران بهکار انتخابی بسیار مناسب برای افراد سالمند، از کار افتاده، معلولین و جانبازان می باشد. این ویلچر نسب به سایر ویلچرها وزن سبک حدود 13 کیلوگرم دارد. ویلچر تمام آلومینیومی بین مصرف کنندگان طرفداران زیادی دارد و تا وزن 95 کیلوگرم را تحمل می‌کند.

ویلچر ارتوپدی ایران بهکار مدل ۷۰۱

ویلچر ایران بهکار

یکی از مزیتهای این ویلچر نسبت به ویلچر ساده تاشو ، ضربدری دوبل بودن آن است که این ویلچر را در ردیف کالاهای پرطرفدار از لحاظ قیمتی و استفاده قرار می‌دهد.

 

 

ویلچر ارتوپدی مدل 701DS (کمر شکن ضربدری دوبل)

ویلچر ارتوپدی ایران بهکار

ازجمله ویژگی هایی که باعث محبوبیت این نمونه از ویلچرها شده است، بهره وری مناسب آن است. در واقع با خرید ویلچر ایران بهکار مدل 701DS از مزیت هایی همچون ضربدری دوبل و دسته شکن بودن آن برخوردار خواهید بود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویلچر درون شهری

ویلچر مناسب برای کاربرد درون شهری

ویلچر درون شهری بهترین نوع ویلچر درون شهری به ویژه برای افرادی که نیاز به کمک در حرکت
اسمعیل زاده
18 مرداد 1402
صنعت تجهیزات پزشکی

تکنولوژی رباتیک مناسب افراد معلول

روند اخیر در توسعه و کاربرد آخرین ربات‌های مخصوص افراد معلول : تکنولوژی رباتیک به عنوان
اسمعیل زاده
28 مرداد 1402
مسافرت با ویلچر

5 مشکل اصلی هنگام سفر با ویلچر

سمیه شمیرانی
30 مرداد 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader