ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

آموزش تنظیم صحیح ارتفاع عصا برای راه رفتن

ایران بهکار
17 اردیبهشت 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
تنظیم ارتفاع عصا
امتیاز بدهید

تنظیم یک عصا در ارتفاع مناسب برای راه رفتن

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که از فیزیوتراپیست ها پرسیده می‌شود این است که “چقدر باید ارتفاع عصا را تنظیم کنم؟” راه رفتن با عصای خیلی کوتاه یا خیلی بلند می‌تواند دشوار باشد و شما را در معرض خطر افتادن یا آسیب و جراحت قرار دهد. اطمینان از اینکه عصای شما به درستی تنظیم شده است می‌تواند شما را ایمن نگه دارد و راه رفتن را به یک کار آسان و ایمن تبدیل کند.

استفاده از عصا

اگر در راه رفتن یا حرکت کردن مشکل دارید، ممکن است به یک وسیله کمکی برای کمک در رفت و آمد ایمن نیاز داشته باشید. وسایلی مانند واکر، عصا و عصای زیر بغل برای کمک به راه رفتن بهتر و کاهش خطر افتادن در دسترس هستند.

عصای لردی یا ثابت وسیله‌ای است که می‌توانید پس از آسیب یا بیماری از آن برای بهبود توانایی راه رفتن خود استفاده کنید. این وسیله، پشتیبانی را برای کمک به حفظ تعادل در هنگام راه رفتن فراهم می‌کند. در حالی که عصا می‌تواند وسیله‌ای موثر برای کمک به شما در راه رفتن بهتر باشد، زمانی که اندازه و تنظیم مناسبی داشته باشد بهترین عملکرد را دارد.

عصاها معمولاً از چوب یا فلز ساخته می‌شوند. اکثر عصاهای فلزی قابل تنظیم هستند. به سادگی پیچی را که نزدیک به پایین است باز کنید و دکمه کوچک کنار عصا را فشار دهید. سپس می‌توانید قطعات فلزی عصا را بلغزانید تا عصای خود را کوتاه یا بلندتر کنید. به یاد داشته باشید که مطمئن شوید که دکمه فشاری به طور کامل در یک سوراخ درگیر شده‌است و پس از اتمام کار، پیچ را سفت کنید.

اگر عصای شما چوبی است، می‌توانید با بریدن مقدار مناسب از قسمت پایین، آن را کوتاهتر کنید. مراقب باشید که بیش از حد قطع نکنید. شما نمی‌توانید یک عصای چوبی را بلندتر بسازید. یک قانون خوب برای پیروی این است: “دوبار اندازه گیری، یک بار برش”. اما عصای خود را چقدر باید بلند کنید؟

چگونه ارتفاع مناسب را برای عصا پیدا کنیم

این مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید عصای شما به درستی نصب و تنظیم شده‌ است. همیشه باید با فیزیوتراپ یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که عصای شما برای شرایط خاص شما مناسب است.

1. در حالت ایستاده ، عصای خود را در یک دست بگیرید و اجازه دهید نوک عصا روی زمین قرار گیرد. به طور معمول ، شما باید عصای خود را در سمت مقابل آسیب دیده‌ی خود(اگر سمت راست شما آسیب دیده در سمت چپ و اگر سمت چپ شما آسیب دیده در سمت راست ) نگه دارید. به عنوان مثال، اگر در زانوی چپ درد دارید، عصا را در دست راست خود بگیرید.
2. هنگام نگه داشتن دسته عصا، عصا باید به سطح استخوان لگن در سمت بالای ران شما برسد.
3. هنگامی که دسته عصا را می‌گیرید، آرنج شما باید تقریباً 20 درجه خم شود. مراجعه به فیزیوتراپیست ممکن است ضروری باشد تا او بتواند از یک گونیومتر برای اندازه گیری وضعیت آرنج شما استفاده کند تا مطمئن شود که درست است.
4. یک راه جایگزین برای اندازه گیری قد عصا این است که با عصا در کنار خود بایستید. وقتی بازوی شما به راحتی در کنار شما آویزان است، بالای عصا باید در سطح مچ دست شما باشد.
ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا فیزیوتراپیست شما باید بررسی کند که اندازه عصای شما به درستی باشد و هنگام راه رفتن از عصای خود به درستی استفاده می‌کنید.
فیزیوتراپ شما همچنین می‌تواند با شما همکاری کند تا راه رفتن شما را بهبود بخشد. تمرینات تقویتی لگن و پا را می‌توان انجام داد و تمرینات تعادلی برای کمک به بهبود تعادل شما تجویز می‌شود. فیزیوتراپ شما همچنین می‌تواند اشتباهات رایجی که باید هنگام استفاده از عصا از آنها اجتناب کنید را به شما نشان دهد.

اگر شما تنظیم و استفاده از عصا را اشتباه انجام دهید

اندازه نادرست عصا می‌تواند برای حرکت و ایمنی عملکرد کلی شما مضر باشد. اگر عصای شما خیلی بلند باشد، در حین راه رفتن، حمایت لازم را برای شما فراهم نمی‌کند. اگر خیلی کوچک باشد، ممکن است باعث شود حالت خمیده به جلو داشته باشید. این ممکن است باعث کمردرد شود و ممکن است نقطه ثقل بدن شما را به جلو بیاورد و منجر به از دست دادن تعادل و زمین خوردن شود. بنابراین مطمئن شوید که برای اندازه گیری صحیح عصای خود کمی زمان بگذارید.

سخنی از ایران بهکار

اگر این دستورالعمل‌های ساده را دنبال کنید، پیدا کردن ارتفاع مناسب عصا آسان است. اگر با عصا راه می‌روید، با فیزیوتراپیست خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که عصای شما ارتفاع مناسبی دارد و از آن به درستی استفاده می‌کنید. پیاده روی با عصا باید طبیعی و آسان باشد اگر برای اطمینان از ارتفاع مناسب آن و استفاده درست از دستگاه وقت گذاشته باشید و اگر نتوانید اندازه عصای خود را به درستی ارزیابی کنید، می‌تواند راه رفتن را دشوار کند و ممکن است شما را در معرض آسیب ناشی از زمین خوردن قرار دهد.

منبع:
https://www.verywellhealth.com/how-to-adjust-a-cane-2696292

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا چیست؟ آلودگی هوا به یکی از مهم ترین مسائل زمان ما تبدیل شده است. از
اسمعیل زاده
14 فروردین 1402
ویلچر برقی در آینده

دور نگاه ویلچر برقی بعنوان تحرکی انقلابی

آینده ویلچر برقی: تحرک انقلابی ویلچر برقی به طور قابل توجهی زندگی افراد مبتلا به
اسمعیل زاده
01 تیر 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader