ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

حداقل عرض درب برای مصرف کنندگان ویلچر

ایران بهکار
22 اردیبهشت 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
حداقل عرض درب برای عبور ویلچر
5/5 - (2 امتیاز)

حداقل عرض درب برای دسترسی ویلچر چقدر است؟

در مورد راه پله‌ها، گوشه‌های تنگ، شیب‌ها و درها فکر بسیار کمی شده‌است. اما آن دسته از افرادی که تحرک کمتری دارند، مانند کاربران ویلچر، خود را با هر یک از درها که گویی یک مانع جدید هستند، وفق می‌دهند. بنابراین اطلاع داشتن از اندازه‌ها مفید است.

استانداردهای ناتوانی ADA ایجاب می‌کند که حداقل عرض درب برای دسترسی به صندلی چرخدار 32 اینچ که تقریبا 81.30 سانتی متر است، باشد. این حداقل عرض درگاه برای دسترسی به صندلی چرخدار در نظر گرفته می‌شود و به طور کلی یک عدد “ایمن” برای اکثر ویلچرهای موجود در بازار است.

با وجود این، در حالی که این واقعیت دارد که جهان برای کاربران ویلچر در دسترس‌تر می‌شود، اما هنوز مکان‌های زیادی وجود دارد که رفتن به آنها دشوار است. استانداردهای ADA در همه جا اجباری نیستند (اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که باید باشند). امیدواریم در چند سال آینده، دولت این موضوع را در اولویت قرار دهد و قوانینی را برای اطمینان از دسترسی کامل به همه ورودی‌های عمومی، وضع کند.

اگر ورودی‌های کسب و کار شما غیرقابل دسترس است چه باید کرد؟

اگر صاحب کسب‌وکار هستید، بسته به جایی که در آن فعالیت می‌کنید، ممکن است از نظر قانونی مسئول ارائه درگاه‌های کاملاً قابل دسترسی 81.30 سانتی متری یا بیشتر باشید. حتی اگر هیچ الزام قانونی وجود نداشته باشد، مطمئناً یک ملاحظات اخلاقی وجود دارد. در این سناریو، هیچ نیاز یا دلیلی برای صبر کردن تا معرفی عرض ویلچر اجباری وجود ندارد. می‌توانید در هر زمانی ساختار ملک خود را تغییر دهید تا آن را برای ویلچر یا صندلی چرخدار در دسترس قرار دهید.

عرض بهینه برای ورودی با صندلی چرخدار عرض 81.30 سانتی متر یا بالاتر است. بسیاری از درهای قدیمی عرض بسیار باریک‌تری دارند. در حالی که کمتر از 81.30 سانتی مترممکن است برای یک ویلچر باریک به اندازه کافی عریض باشد، برای کسانی که ابعاد ویلچرشان بزرگتر است، مشکل ایجاد می‌کند.

اگر درهای محل کار شما خیلی باریک است، آنها را در بازسازی دیوارها با وسایل توانبخشی تطبیق دهید. در حالی که این کار ممکن است نیاز به کارهای ساختمانی داشته باشد، کار نسبتاً ساده‌ای است. اگرچه در برخی موارد سیم کشی داخلی و سوئیچ‌هایی که در کنار ورودی‌ها قرار دارند نیز ممکن است نیاز به جابجایی داشته باشند.

مطالعه بیشتر:

نحوه باز و بسته کردن ویلچر

ساخت درهای مناسب با ویلچر در خانه شما

اگر در خانه‌ای با ورودی‌های غیرقابل دسترس و کوچک زندگی می‌کنید، می‌توانید برای کاهش هزینه‌های بازسازی برای کمک هزینه دولتی درخواست دهید. کمک هزینه مسکن ویژه طرحی است که به افراد معلول کمک می‌کند تا هزینه بازسازی اساسی خانه خود را بپردازند.

هنگام بازسازی، فراموش نکنید که راهروهای اتصال و راهروهای ورودی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر یک پیچ تند برای عبور از ورودی وجود داشته باشد، ممکن است برای استفاده راحت، از عرض درب حتی بیشتر از حداقل چیزی که انتظار دارید نیاز باشد.

چرا به جای آن ویلچر باریک‌تر نخرید؟

اگر در خانه‌ای با درهای باریک و کوچک زندگی می‌کنید اما نمی‌توانید هزینه‌های بازسازی را بپردازید یا اختیار انجام تغییرات لازم را ندارید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که در عوض روی یک صندلی چرخدار باریک یا یک صندلی انتقال سرمایه‌گذاری کنید. عرض کلی برخی از صندلی‌های موجود در بازار به 20 اینچ، یعنی 50.8 سانتی متر می‌رسد.

عرض سایر انواع صندلی چرخدار ویژه کودکان به عرض 14 اینچ، یعنی 35.56 سانتی متر می‌رسد! در این اندازه، می‌توانید از ورودی کمتر از 24 اینچ عبور کنید. با یک صندلی باریک، میزان فاصله مورد نیاز برای عبور از یک درب بسیار کمتر از یک صندلی چرخدار سایز کامل است.

اینکه آیا باید روی یک ویلچر باریک سرمایه گذاری کنید یا نه، به عوامل مختلفی بستگی دارد. آیا خانه شما برای کار با ویلچر مناسب است؟ آیا مکان‌هایی وجود دارد که نمی‌توانید به راحتی با یک ویلچر سایز کامل از آنها عبور کنید و آیا این کار فعالیت‌های روزانه شما را محدود می‌کند؟ آیا شهری که در آن زندگی می‌کنید عرض درگاه ADA را اجباری می‌کند؟ اگر نه، آیا می‌توانید هنگام حرکت در خارج از خانه خود براحتی با یک ویلچر یا صندلی چرخدار باریک کار کنید؟

شایان ذکر است که بسیاری از ویلچرهای باریک برای کار کردن به سطحی از تحرک نیاز دارند. آنها ممکن است برای کسانی که تحرک کم دارند یا بدون تحرک هستند یا افرادی که به مراقبت شبانه روزی وابسته هستند مناسب نباشند. اما اگر می‌توانید از یک صندلی باریک استفاده کنید، هزینه خرید آن را در مقایسه با هزینه بازسازی ملک در نظر بگیرید. آیا در دراز مدت، ارزش صرف هزینه زیاد برای تغییرات در ساختمان را دارد یا یک ویلچر باریک و کوچکتر راه حل مناسبی است؟

منبع:
https://mobilitydeck.com/minimum-door-width-for-wheelchair/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دستگاه تشت قند خون

بیماری دیابت و اهمیت دستگاه تست قند خون

تشخیص زود هشدارهای بیماری و مدیریت بهتر دیابت بیماری دیابت یکی از مهم‌ترین و
اسمعیل زاده
01 شهریور 1402
فناوری جدید ویلچر

فناوری برتر ویلچر در دنیای تکنولوژی

تکنولوژی بروز صنعت پزشکی و بخصوص ویلچر حوزه فناوری پزشکی در سال‌های اخیر با سرعتی
اسمعیل زاده
19 اردیبهشت 1402
ترکشن در ویلچر برقی

حداکثر ترکشن در ویلچر برقی

سمیه شمیرانی
24 دی 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader