ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

نحوه صحیح کاربرد عصا

ایران بهکار
15 اردیبهشت 1401
4 دقیقه زمان برای مطالعه
عصا را باید با کدام دست گرفت
3.5/5 - (2 امتیاز)

نحوه استفاده صحیح از عصا در حین راه رفتن

عصا را می‌توان برای بسیاری از بیماری‌ها از جمله جراحات، آرتریت، مشکلات تعادل و بعد از جراحی استفاده کرد. عصا می‌تواند به راه رفتن شما را ثبات ببخشد و فشار پا یا لگن آسیب دیده را کاهش دهد. با این حال، اگر به درستی از آن استفاده نکنید، مزایای کامل آن را هنگام راه رفتن احساس نخواهید کرد.

یکی از رایج ترین سوالاتی که مردم از فیزیوتراپ خود می‌پرسند این است که کدام دست باید عصا را بگیرد. شاید تعجب کنید که بدانید احتمالاً کار درست آن چیزی نیست که فکر می‌کنید باید باشد.

کدام دست باید عصا را بگیرد؟

هنگام استفاده از عصا، باید آن را در دست مقابل پایی که نیاز به حمایت دارد، بگیرید. همچنین در حین راه رفتن، عصا را همزمان با پای ضعیف‌تر خود حرکت می‌دهید.

عصا را در سمت قوی خود (پا یا سمت سالم و قوی تر بدن ) نگه دارید و آن را همراه با سمت ضعیف خود حرکت دهید.

به عنوان مثال، اگر زانوی راست آسیب دیده‌است، عصا را با دست چپ خود نگه دارید. هنگامی که پای راست خود را جلو می‌گذارید، عصا را به سمت جلو حرکت دهید. هنگام فشار به پای راست، با دست چپ نیز به عصا فشار بیاورید.

این روش همیشه یک استحکام ثابت در حین راه رفتن به شما می‌دهد و با تکیه بر پهلوی قوی خود فشار را کاهش می‌دهد. این به نوبه خود باعث کاهش درد می‌شود.

آن را امتحان کنید. چند قدم در اطراف خانه بردارید تا ببینید آیا متوجه تفاوت شده‌اید یا خیر. اگر قبلاً با تعادل دست و پنجه نرم می‌کردید، این تغییر کوچک می‌تواند به شما کمک کند و احساس امنیت بیشتری داشته باشید.

نکات بیشتر

عصاها وسایل ساده‌ای هستند که به نظر می‌رسد می‌توانید یکی را بردارید و شروع به راه رفتن کنید، درست است؟ درست است که عصا از وسایل آسان کمکی برای راه رفتن هستند، اما چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند کمی با آن بهتر کنار بیایید.

سایز بندی

مهم است که عصای شما اندازه مناسبی داشته باشد. اکثر عصاها را می‌توان به راحتی برای مطابقت با نیازهای شما تنظیم کرد. عصا به طور کلی اندازه است به طوری که وقتی بازوی شما در کنار شما قرار می‌گیرد، دسته در سطح مچ شما قرار می‌گیرد. به این ترتیب، در حالی که عص‌ا را در حالت ایستاده نگه می‌دارید، آرنج شما کمی خم می‌شود.

پله‌ها

هنگام بالا رفتن از پله‌ها، اجازه دهید پای سالم شما حرکت را هدایت کند. پس از اینکه محکم روی پله بالاتر کاشته شد، با عص‌ا و پای ضعیف‌تر حرکت خود را دنبال کنید. هنگام پایین آمدن از پله‌ها دقیقا برعکس این موضوع صادق است، پس باید با پای آسیب دیده حرکت را هدایت کنید.

یک فیزیوتراپیست که با بنیاد آرتریت مصاحبه کرده‌است، این جمله را توصیه می‌کند: «بالا با سالم، پایین با آسیب دیده».

این دو نکته باید شروع خوبی برای استفاده درست از عصا به شما بدهد. برای به دست آوردن حداکثر سود، ایده خوبی است که در مورد اشتباهات رایجی که افراد با عصا مرتکب می‌شوند آشنا شوید تا بتوانید از آنها اجتناب کنید. البته، اگر نگرانی یا سوالی دارید، با فیزیوتراپ یا پزشک خود صحبت کنید.

منبع:
https://www.verywellhealth.com/which-hand-should-i-hold-a-cane-in-2549334

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مقایسه ویلچر ساده و ارتوپدی

مقایسه ویلچر ساده با ویلچر ارتوپدی ایران بهکار شاید این سوال برای شما پیش آمده باشه که
شهرزاد فرجاد
17 مهر 1402
فناوری جدید ویلچر

فناوری برتر ویلچر در دنیای تکنولوژی

تکنولوژی بروز صنعت پزشکی و بخصوص ویلچر حوزه فناوری پزشکی در سال‌های اخیر با سرعتی
اسمعیل زاده
19 اردیبهشت 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader