ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

ویلچر و ارتباط توأمان آن با تکنولوژی

ایران بهکار
07 اردیبهشت 1401
3 دقیقه دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر، صندلی چرخدار،ویلچر برقی
امتیاز بدهید

ویلچر در گذر زمان با پیشرفت تکنولوژی چه تغییراتی داشته است

وقتی صحبت از نوآوری می‌شود، ویلچر دهه‌هاست که در حال بروز رسانی متناسب با نیاز  بیماران و مصرف کنندگان است.
تولیدکنندگان صندلی چرخدار و لوازم توانبخشی، زندگی میلیون‌ها کاربر ویلچر و فرد معلول را بهبود بخشیده‌اند و در این صنعت همواره تلاش کرده‌اند تا رضایت و راحتی مصرف کنندگان محصولات خود را مدنظر قرار دهند.
131 میلیون کاربر صندلی چرخدار در سراسر جهان وجود دارد. لازمه که بدانید طراحی ویلچر در بازار انبوه در چهار دهه گذشته تغییر چندانی نداشته است. استفاده از آخرین فناوری های دیجیتال و تکنولوژی های جدید و نو می‌تواند به بهبود تحرک ، ایمنی بیشتر و دسترسی بهتر کمک کند.

همانطور که بیش از این گفتم امروزه حدود 131 میلیون کاربر صندلی چرخدار در سراسر جهان وجود دارد که بیشتر این کاربران برای رفت و آمد به همان فناوری چند دهه‌ای قدیمی متکی هستند. این امر تنها بدین دلیل رخ داده که ویلچر با تمام کارهایی که برای بهبود کیفیت زندگی مردم انجام داده، در طول نسل گذشته دستخوش تغییر چندانی نشده و نتوانسته زیاد از تکنولوژی و فناوری های جدید استفاده کند.
فناوری دیجیتال شکل دهنده انقلاب صنعتی چهارم نیز پتانسیل ایجاد بهبودهای اساسی در کیفیت زندگی مردم را دارد. استارتاپ هایی در دنیا وجود دارند که مبتنی بر این فناوری تلاش می‌کنند تا قدرت تحول و تکنولوژی های دیجیتال را بر روی صندلی چرخدار اعمال کنند.
در کره جنوبی، Guru IoT همانطور که از نامش پیداست، یک شرکت با فناوری اینترنت اشیاء است، تولیدکننده صندلی چرخداری خودران ( هوشمند) است که اطلاعاتش روی یک پلتفرم محاسبات ابری ذخیره می‌شود، یک نقشه دقیق که توسط صندلی چرخدار قابل دسترس خواهد بود و به ویلچر اجازه می‌دهد که مسیر خود را در محیط با خیال راحت طی کند. این رویکرد از تجهیز ویلچر به حسگرهای متصل به اینترنت، انتقال و دریافت داده‌ها در زمان واقعی ارزانتر و بهتر است.

ویلچر، صندلی چرخدار،ویلچر برقی

این مدل صندلی چرخدار مجهز به فناوری ایمنی اضافی و حسگرهایی در مجاورت خود می‌باشد. استفاده از نقشه دیجیتالی به جای فناوری با استفاده از داده‌های موقعیت‌یابی جهانی به این معناست که صندلی چرخدار می‌تواند به اندازه کافی ارزان باشد تا به یک محصول در بازار انبوه تبدیل شود.
سونگ سوهان، رئیس Guru IoT گفت: ” ویلچر خودران ما نمونه بارزی از آینده بوده که نشان می‌دهد ربات‌ها و انسانها می‌توانند از منظر تعامل انسان و ربات به خوبی با هم کار کنند.”
پروژه صندلی چرخدار لوسی از حسگرهایی برای جلوگیری از موانع استفاده می‌کند. ویلچر لوسی برای تقویت ویلچر برقی موجود و تبدیل آنها به صندلی‌های هوشمند طراحی شده است.
صندلی چرخدار لوسی در ایالات متحده طراحی و تولید شده که یک صندلی چرخدار را با یک قاب حاوی هشت حسگر برای هدایت صندلی و جلوگیری از برخورد موانع مجهز کرده‌اند. این حسگرها که توسط جرد دین، یکی از بنیانگذاران صندلی چرخدار لوسی به عنوان “محقق نشده اما کاربردی” توصیف شده‌اند، از امواج فراصوت، رادار و دوربینها برای انجام وظایفی مانند کاهش سرعت ویلچر برای جلوگیری از تصادفات استفاده می‌کنند.

ایمنی یکی از دغدغه‌های کلیدی تیم توسعه صندلی چرخدار لوسی بود که باعث گردید یک سری تست تصادف با استفاده از ویلچر برای اندازه‌گیری آسیب‌هایی که انواع مختلف ضربه و تصادف می‌تواند به کاربر ویلچر وارد کند، انجام داد. آنها همچنین دریافتند که 87 درصد از کاربران ویلچر برقی حداقل یک سقوط یا ضربه را در سه سال گذشته تجربه و گزارش کرده‌اند.

بیانیه ای در وب سایت لوسی می گوید: “دنیا مکانی زیبا و خطرناک است.” ما معتقدیم که ویلچرهای برقی باید آن را زیباتر و برای افرادی که در آن هستند کم خطرتر و ایمن تر کند.

یکی از مصرف کنندگان ویلچر به نام اسلورنس در صحبت با بی بی سی، تصادفی را در اوایل دهه 1980 توصیف کرد که باعث شد نیاز به استفاده از ویلچر پیدا کند. او گفت: “از آن زمان تاکنون هیچ اتفاقی در ویلچرها رخ نداده. ویلچرها را کوچکتر یا فشرده تر کرده‌اند. اما این فناوری نزدیک به چهار دهه است که تغییر نکرده است.”

منبع:

https://www.weforum.org/agenda/2021/03/technology-wheelchairs-reinvention-accessibility/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آینده ویلچر

آینده وسایل کمک حرکتی: نوآوریها و چالشهای پیش رو

آینده وسایل کمک حرکتی برای معلولین: نوآوری‌ها و چالش‌ها معلولین و کاربران ویلچر
اسمعیل زاده
23 مرداد 1402
مسافرت با ویلچر

5 مشکل اصلی هنگام سفر با ویلچر

سمیه شمیرانی
30 مرداد 1401
حمل و نقل با ویلچر

استفاده از ویلچر در حین حمل و نقل

راهنمای ایمنی برای حمل و نقل با
سمیه شمیرانی
15 تیر 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader