ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

سفارشی سازی ویلچر متناسب با نیاز کاربر

ایران بهکار
22 اردیبهشت 1401
8 دقیقه زمان برای مطالعه
سفرشی سازی ویلچر
امتیاز بدهید

کاردکردهای منحصر بفرد در سفارشی سازی ویلچر

سفارشی‌ سازی صندلی‌های چرخدار متناسب با نیازهای خاص می‌تواند شامل اصلاح طرح‌های استاندارد یا ایجاد یک طرح کاملا منحصر به فرد در ویلچر باشد که بتواند کارایی و راحتی خاصی برای فرد بوجود بیاورد.

صدها سال است که ویلچر وجود داشته است، اما ویلچرهای اولیه فقط برای کمک به یک فرد ناتوان در حرکت از نقطه A به نقطه B طراحی شده بودند.

با پیشرفت جامعه و ادغام افراد ناتوان، نقش ویلچر نیز تغییر کرد.

امروزه ویلچرها نه تنها وسیله‌ای برای حمل و نقل، بلکه به عنوان راهی برای بیان شخصیت خود به کاربران در نظر گرفته می‌شوند. کاربران می‌توانند صندلی‌های چرخدار فوق‌سبک با کارایی بالا و با کیفیت بالا و همچنین لوازم جانبی را پیدا کنند که به آنها امکان می‌دهد ظاهر و استایل خود را شخصی‌سازی کنند. حرکت از کاربرد به فردیت در این مقاله مورد بحث قرار گرفته‌است.

ویلچر مدرن در اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم با ظهور رینگ‌های فشاری برای خود رانش و تسمه‌هایی برای صندلی و پشتی شکل گرفت. قرن بیستم شاهد توسعه سریع ویلچرها بود، از اولین ویلچر موتوری گرفته تا اولین ویلچر تاشو، تا ویلچرهای سبک و ورزشی.

در دو دهه اخیر، پیشرفت در ویلچر مدرن شتاب گرفته‌است. آنها سبک‌تر هستند و عملکرد بهتری نسبت به قبل دارند.

در حال حاضر امکانات زیادی برای بهبود سواری وجود دارد، از سیستم‌های تعلیق که به حذف لرزش‌ها و تکان‌ها کمک می‌کنند، تا فریم‌های بسیار سبک که عملکرد بهتری را امکان‌پذیر می‌کنند، تا طراحی‌های خاص برای هر نیاز و سلیقه. روند اخیر به سمت سفارشی سازی است.

صندلی‌های چرخدار سفارشی اکنون به دلایل زیادی درخواست می‌شوند، از جمله:

• متناسب با نیازهای فیزیکی خاص
• بهبود یا ارائه عملکرد ویژه
• بیان سبک و تصویر

سفارشی‌سازی ویلچر متناسب با نیازهای خاص کاربر می‌تواند شامل تغییرات ساده در طرح‌های استاندارد یا ایجاد یک طرح کاملاً منحصربه‌فرد باشد. مادری را تصور کنید که دچار قطع عضو سه گانه شده‌است. او چگونه خود و نوزادش را حرکت خواهد داد؟ اکنون می‌توان ویلچرهای ویژه‌ای برای کمک به او طراحی کرد. به عنوان مثال، کاربر با دست قطع شده می‌تواند از یک چرخ مخصوص استفاده کند که دارای دو لبه دستی است تا امکان کنترل هر دو چرخ با یک دست را فراهم کند.

همچنین می‌توان ویلچر را طوری تغییر داد که در جلو کشیده شود و صندلی کودک به صندلی چرخدار جلوی مادر متصل شود. نمونه‌های دیگر ممکن است شامل طراحی صندلی‌های چرخدار خیلی بلند یا خیلی کوتاه برای کاربران خیلی بلند یا کوچک یا صندلی‌های چرخدار تقویت‌شده برای کاربران سنگین وزن یا دستگاه‌های تخصصی برای کاربرانی باشد که کنترل موتور یا عملکرد محدودی دارند. ویلچرهای سفارشی در حال حاضر به طور مرتب طراحی می‌شوند تا تقریباً هر نیاز خاصی را برآورده کنند.

شخصی سازی ویلچر برای عملکرد، اغلب برای ورزشکاران یا کاربران بسیار فعال مورد نیاز است.
تنیس بازان می‌توانند الزامات ویژه‌ای مانند وضعیت نشستن با شیب معکوس داشته باشند که در آن پشتی صندلی بالاتر از جلو باشد تا قدرت بیشتری در حرکات بازو و بدن ایجاد کند. بازیکنان راگبی به ویلچرهایی با طراحی ویژه نیاز دارند که بدون آسیب رساندن به ویلچر یا سرنشین، ضربه بسیار سختی را متحمل شوند.

سفارشی سازی برای عملکرد فقط برای ورزشکاران نیست ، بلکه می‌تواند راحتی را برای کاربران روزمره و معمولی نیز بهبود بخشد.

فریم‌ها را می‌توان به صورت سفارشی طراحی کرد تا مانند یک دستکش متناسب با بدن فرد باشد. همچنین، ویلچرهای سفارشی سبکتر هستند و معمولا عملکرد بهتری دارند. بیشتر صندلی‌های چرخدار تولید انبوه با استفاده از براکت‌های قابل تنظیم برای نگه‌داشتن قاب در کنار هم ساخته می‌شوند تا ویلچر پیش‌ساخته بتواند متناسب با اندازه‌ها و نیازهای افراد مختلف تنظیم شود.

با این حال، این براکت‌ها وزن ایجاد می‌کنند. ویلچرهای سفارشی به گونه‌ای ساخته می‌شوند که متناسب با فردی باشد که برای آن ساخته شده‌اند. به جای استفاده از براکت‌های قابل تنظیم، قطعات ویلچر به هم جوش داده می‌شوند. این بدان معنی است که ویلچر به هیچ وجه قابل تنظیم نیست، بنابراین باید توسط یک متخصص با تجربه به درستی طراحی شود.

با این حال، از آنجایی که جوش‌ها سبکتر از براکت‌ها هستند، صندلی‌های چرخدار سفارشی به طور قابل توجهی سبک‌تر هستند. آنها همچنین معمولا عملکرد بهتری دارند زیرا انرژی ناشی از فشار ممکن است در حرکت‌های کوچک درون براکت‌ها از بین برود.

سفارشی سازی همچنین می‌تواند ظاهر و استایل ویلچر را منحصربفرد کند. لوازم جانبی را می‌توان برای تکمیل ظاهر خریداری کرد.

پیشرفت‌های فناوری کمکی، مانند پیشرفت اخیر در طراحی ویلچر، ادغام افراد ناتوان در جامعه را آسان‌تر می‌کند. اما حتی با وجود فناوری جدید، کاربران نمی‌توانند بدون دسترسی عمومی و بودجه برای خرید فناوری جدید یکپارچه شوند.

اگر دولت رمپ‌ها، درهای ویژه و سایر زیرساخت‌ها را برای دسترسی به فضاهای عمومی، حمل و نقل، پیاده روها و جاده‌ها فراهم نکند، بهترین ویلچر جهان به یک معلول کمکی نمی‌کند که حرکت کند.

منبع:
https://www.disabled-world.com/assistivedevices/mobility/wheelchairs/custom-wheelchairs.php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مراقبت‌های ویژه برای افراد معلول

چالشهای پیش رو در مراقبت از افراد معلول مراقبت‌های ویژه برای افراد معلول از اهمیت
اسمعیل زاده
05 شهریور 1402
تفاوت ویلچر اطفال و بزرگسال

تمایز بین ویلچر اطفال و ویلچر بزرگسال

تفاوت بین ویلچر اطفال و ویلچر بزرگسال ویلچر ها به عنوان وسایل کمکی برای افراد با
اسمعیل زاده
29 تیر 1402
همه چیز درباره نقاط محوری ویلچر برقی

نقاط محوری ویلچر برقی

سمیه شمیرانی
06 اسفند 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader