ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

ویلچر برای کودکان

سمیه شمیرانی
17 خرداد 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر برای کودکان
امتیاز بدهید

 

 

 

 

چه کودکی به ویلچر نیاز دارد؟

 

کودکان به دلایل مختلف ممکن است به ویلچر نیاز داشته باشند. برخی از قسمت پاها یا ستون فقرات که حرکت پا را کنترل می کند، آسیب دیده‌اند. برخی دیگر به دلیل دیستروفی عضلانی یا فلج مغزی ناتوانی دارند. در برخی موارد، کودکان صندلی چرخدار دارند اما نیازی به استفاده دائم از آن ندارند. برای مثال، ممکن است گاهی اوقات بتوانند با عصا یا واکر راه بروند.

 

ویلچر چه کمکی می‌کند؟

ویلچرهای امروزی سبک، سریع و برای استفاده آسان هستند. بسیاری از آنها از فناوری رایانه‌ای استفاده می‌کنند و پشتیبانی بهتری از پشت، گردن، سر و پاهای فرد ارائه می‌دهند. آنها همچنین دارای ویژگی‌های ایمنی مانند ترمزهای خودکار و دستگاه‌های ضد واژگونی هستند.

ویلچرهای برقی برای کودکانی که به آنها نیاز دارند مزایای زیادی دارد. کنترل‌کننده‌های الکترونیکی می‌توانند به کودکی که به آرامی از ویلچر استفاده می‌کند، کمک کند، به راحتی ترمز کند و صندلی چرخدار را با لمس دست یا حتی با پف کردن روی یک نی مخصوص حرکت دهد! برخی از کنترلرهای دستی شبیه جوی استیکی هستند که برای بازی های ویدیویی استفاده می‌شود و کار با آنها آسان است.

 

زندگی برای کودکانی که از ویلچر استفاده می‌کنند چگونه است؟

بچه‌هایی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند: بچه‌هایی که برای مدت کوتاهی از ویلچر استفاده می‌کنند (مثلاً بچه‌هایی که پایشان شکسته یا جراحی کرده‌اند) و بچه‌هایی که برای مدت طولانی یا دائم از آن استفاده می‌کنند. حتی اگر بچه‌هایی که برای مدت کوتاهی از ویلچر استفاده می‌کنند، ممکن است از تکیه کردن به دیگران برای رفت‌وآمد احساس ناامیدی یا غمگینی کنند، اما می‌دانند که روزی به ویلچر نیازی نخواهد بود.

برای بچه هایی که برای مدت طولانی به صندلی چرخدار تکیه می‌کنند، زندگی متفاوت است. آنها باید یاد بگیرند که چگونه از ویلچر در موقعیت‌های مختلف استفاده کنند مثلا در خانه، در مدرسه و در حالی که در تعطیلات نیستند. در برخی موارد، استفاده از ویلچر سخت خواهد بود یا ممکن است زمان زیادی طول بکشد. این مسئله می‌تواند خسته کننده باشد، اما صندلی‌های چرخدار همیشه بهتر می‌شوند.

افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند می‌توانند خرید کنند، کار کنند، به مدرسه بروند، بازی کنند، ماشین سواری کنند و حتی در برخی از انواع ویژه مسابقات ورزشی شرکت کنند. اما آنها همچنین باید به دنبال ساختمان‌های قابل دسترس برای معلولان، رمپ‌های ویژه، مکان‌های پارکینگ و محیط‌هایی باشند که مناسب ویلچر هستند.

گاهی اوقات، فردی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کند ممکن است مورد اذیت و آزار قرار گیرد، احساس کند کنار گذاشته شده‌است، یا با او به گونه‌ای متفاوت از سایر بچه‌ها رفتار شود. بنابراین دفعه بعد که دیدید کودکی از ویلچر استفاده می‌کند، سعی کنید دوست باشید.

معمولاً بچه‌هایی که روی صندلی چرخدار نشسته‌اند نیازی به هل دادن ندارند، اما ممکن است به کمک‌های دیگری نیاز داشته باشند. باز کردن در یا باز کردن مسیر بهترین کار است و آنها خوشحال خواهند شد.

اما بهترین کمک این است که مهربان و صمیمی باشیم و آن ها را مسخره نکنیم یا به آن ها خیره نشویم . افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند مانند بقیه هستند. فقط آنها به جای پا، با چرخ حرکت می‌کنند !

 

منبع:
https://kidshealth.org/en/kids/wheelchairs.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

صنعت ویلچرسازی

بروزترین تکنولوژی در صنعت معلولین و ویلچر سازی

تکنولوژی‌های بروز صنعت ویلچر سازی زندگی با معلولیت، با چالش‌ها و محدودیت‌هایی همراه
اسمعیل زاده
23 آبان 1402
هوش مصنوعی

تأثیر هوش مصنوعی بر درمان معلولیت

هوش مصنوعی؛ کمکی برای افراد دارای معلولیت هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به طرق
اسمعیل زاده
18 خرداد 1402
ویلچر برقی

انواع چرخ ویلچر برقی

چرخ مناسب ویلچر برقی در ویلچر برقی معمولاً از چرخ‌های متفاوتی استفاده می‌شودکه برای
اسمعیل زاده
09 مرداد 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader