سلامتی شما

مقایسه ویلچر ساده و ارتوپدی

مقایسه ویلچر ساده با ویلچر ارتوپدی ایران بهکار

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشه که برای فردی که میخواهید ویلچر تهیه کنید ویلچر ارتوپدی بهتر است یا ویلچر ساده ، ما در این مقاله میخواهیم به شما تفاوت ها و مزیت های ویلچر ساده و ارتوپدی رو بگیم .


اول از همه بگم تهیه ویلچر بستگی به بودجه شما دارد و اینکه ویلچر را برای چه مدت و برای کجا و چه فردی با چه مشخصاتی میخواهید تهیه کنید .

ویلچر ساده ویلچری است که قابلیت تاشو دارد ولی زیر دستی و زیر پایی ثابت است و فقط جا پایی قابل تنظیم ارتفاع دارد یعنی بسته به قد پای شما میتوانید بالاتر یا پایین تر تنظیم نمایید، حال ویلچر ساده را برای چه مواردی پیشنهاد میدهیم؟ به افرادی پیشنهاد میدهیم که برای یه مدت کوتاه میخواهند از ویلچر استفاده کنند مثلا در سانحه‌ایی اسیب دیدن (شکستگی و …) و دچار محدودیت در حرکت شدن و نیاز به ویلچر دارند ویلچر ساده مناسب است. همچنین برای سالمند یا فردی که توانایی حرکتی تا حدودی کم شده و برای جابجایی در داخل و خارج از منزل نیاز به ویلچر دارید ویلچر ساده مناسب است . همچنین به کسانی که میخواهند با هزینه مناسب ویلچر کار راه اندازه تهیه کنند.

نکته دیگری که قابل ذکر است ویلچر های ساده بسیار مناسب برای مسیرهای عمومی، مکان های زیارتی، بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند بدلیل اینکه زیر دستی و زیر پایی ثابتی دارند مشکلی مثل جاجایی قطعات یا مفقود شدن قطعات پیش نمیاد. در مجموع ویلچرهای ساده، ویلچر های مقرون به صرفه‌ایی هستند که میتوانید با یک هزینه پایین ویلچر مناسب تری تهیه نمایید .

ویلچر ارتوپدی نسبت به ویلچر ساده چه مزیتی دارد و به چه کسانی پیشنهاد میدیم ، ویلچر ارتوپدی نوعی ویلچر پزشکی است که تمام ویژگی های ویلچر ساده را دارد ولی با یه طراحی پیچیده و کاربردی تر و چند ویژگی اضافه کارامد تر است .

ویلچر ارتوپدی بدلیل قابلیت جدا شدن زیر دستی و زیرپایی هم در جابجایی و حمل و نقل با خودرو راحت تر است و هم برای کسی که مشکل حرکتی و استخوانی و معلولیت است بدلیل ساختار ارتوپدی که دارد مناسب تر است . استحکام ویلچر های ارتوپدی نسبت به ویلچر های ساده بدلیل شاسی دوبل زیر نشیمگاه و سوپاپ هایی که در اسکلت بندی این ویلچر است بیشتر است و برای فردی که استفاده مکرر و مداوم از ویلچر دارد مناسب است .

قابل ذکر هست ویلچر های ارتوپدی که کمر شکن هستند نسبت به باقی ویلچر های ارتوپدی بدلیل قابلیت شکنی که دارد ، هم فضا کمتری در حالت تاشده و بسته اشغال میکند و هم در انتقال و جابجایی با وسیله نقلیه کم جا تر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *