ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

راهنمای انتخاب و خرید ویلچر مناسب

شهرزاد فرجاد
15 مهر 1402
8 دقیقه دقیقه زمان برای مطالعه
امتیاز بدهید

راهنمای انتخاب و خرید ویلچر

خرید ویلچریکی از ابزارهایی که جزو تجهیزات پزشکی محسوب می‌شود. برای سالمندان و بیمارانی مناسب است که توانایی راه رفتن را ندارند خرید ویلچر مناسب و خوب به بهبود عملکرد روزانه افراد معلول در زندگی شخصی شان کمک میکند ولی خب همچنین باید در انتخاب و خرید ویلچر توجه لازم را داشته باشند تا ویلچری مناسب با شرایط فعلی خود خریداری کنید .

به عنوان مثال فرض کنید فرد سالندی در سن بالا بدلیل کوتاه شدن تاندون پا و تحلیل مفاصل و کمبود ویتامین ها و سایر در عملکرد راه رفتن دچار مشکل شده است بنابر این فرد همراه باید برای این شخص ویلچر مناسب خریداری نماید تا راحت تر به روزمرگی زندگی بپردازد .  همچنین در خرید ویلچر خیلی مواقع پیش آمده که با یک شخص سالمند به زیارت یا گردش رفتید ، او به سختی می‌تواند هم پای شما راه برود در نتیجه اگر از یک ویلچر استفاده کند هم در زیارت و یا سفر در کنار شما جلو می‌افتد و هم شما می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری او را به جاهای دیگر نیز ببرید بدون آن که بیم آن را داشته باشید که او خسته شده است . حال در این مقاله میخواهیم به این بپردازیم که در خرید ویلچر یک ویلچر مناسب برای شما چه ویلچری ست در کل کدام ویلچر بیشتر مناسب شماست و کدام مورد را باید انتخاب کنید؟ در این مقاله درباره خرید ویلچر مناسب توضیح خواهیم داد .

 

نکاتی که قبل از خرید ویلچر باید بدانید

  • اول از همه برای خرید ویلچر باید توجه داشته باشید ویلچر را برای چه مدت میخواهد برای مدت کوتاه یا بلند مدت ، پس مشخصات ویلچر مناسب تان را لیست کنید ببنید کدام مناسب بیمار شما یا سالمند شما است. اگر شخص به طور مستمر باید از ویلچر استفاده کند مسلماً شما به دنبال یکی از بهترین انواع ویلچرها می‌روید تا نهایت راحتی و اسنحکام را برای سالمند شما یا بیمار شما به ارمغان آورد در نتیجه برای خرید ویلچر  آن متقبل هزینه بالاتری نیز می‌شوید. حال اگر برای یک یا دو ماه ویلچری را بخواهید تهیه کنید طبیعتا سعی می‌کنید در خرید ویلچر ویلچری ارزان قیمت تر را اولویت خود قرار دهید .

 

  •  سوالی دیگری که باید از خود در هنگام خرید ویلچر از خود بپرسید این است ویلچری که شما میخواهید تهیه کنید بیشتر برای استفاده داخل منزل میخواهید یا خارج منزل ؟ پس در خرید ویلچر دقت کنید همانطور که می‌دانید خارج از منزل و فضای عمومی ناهمواری‌ها و پستی بندی های بسیاری در مسیر راه وجود دارد و به تناسب بهتر است از  ویلچر مستحکم‌تر و با چرخ مناسب تری تهیه کنید باشد که برای خارج از منزل به مشکل بر نخورید .

 

  • سوالی بعدی که باید از خود بپرسید این است که در هنگام انتخاب و خرید ویلچر این است که میزان اسیب و ناتوانی فرد در حرکت و کنترل خود تا چه حد است ؟ از آن جایی که سالمند از قدرت پاهایش تا حدی برخوردار است، بهتر است از ویلچرهای سبک یا همراه یا برقی استفاده کند . همینطور یکی دیگر از مواردی که باید به آن در هنگام خرید ویلچر توجه کرد علاوه بر میزان آسیب، جثه و وزن فرد است. وزن افراد بر روی تحمل و استحکام  ویلچر تاثیر مستقیم می‌گذارد، به این صورت که اگر شخص وزن بالایی داشته باشد حتما باید ویلچر سنگین و مقاوم تر تهیه کند که تحمل وزن بالا را داشته باشد و همچنین اگر شخص خود سبک وزن باشد بهتر است از ویلچر سبک استفاده کند هم مقرون به صرفه تر است و کاربری راحت تری برای ان فرد دارد.

 

  • مهمترین شاخصه برای خرید ویلچر سهولت و راحتی در جابجایی و انتقال ان با وسیله نقلیه است که حتما باید این را در نظر بگیرید. باید به این نکته توجه کنید که آیا ویلچر انتخابی شما قابلیت رد شدن از درب منزل شما را دارد یا خیر؟ اگر چهارچوب درب منزل شما کوچک باشد به طوری که ویلچر از آن رد نشود پس به عبارتی مناسب شما نیست.

 

  • نکته اخر حتما به هنگام خرید ویلچر میزان مستقل بودن سالمند یا فرد ناتوان در حرکت خود را در نظر بگیرید اگر شخص خود قادر به حرکت باشد اما تحرک وی محدود است، بهتر است از ویلچر سبک و مقرون به صرفه استفاده کند اما اگر او اصلا قادر به حرکت نیست بهترین انتخاب خرید ویلچر ارتوپدی مناسب تر است .

 

دقت کنید ویلچر مناسب لزوما ویلچر گران قیمت یا بهترین مدل ویلچر نیست، ویلچری که متناسبا با شرایط ویژه شخص مورد نظرتان هماهنگی دارد بهترین انتخاب برای خرید ویلچر شماست. به عبارت دیگر، باید مشخصات ویلچر را بررسی کنید تا دریابید برای شما مناسب است یا خیر. در هنگام خرید ویلچر به خاطر تنوع بالایی که ویلچر‌ها دارند شما قادر به خرید بهترین نوع آن می‌باشید پس نگران خرید نباشید و از مشاور فروش بهترین مشاوره را دریافت کنید و سپس ویلچر مناسب و مدنظر را خریداری نمایید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ترمز ویلچر

نگهداری و تنظیمات ترمز ویلچر

سمیه شمیرانی
27 خرداد 1401
ویلچر آبکروم

تفاوت بین رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای و رنگ آبکروم

رنگ الکترواستاتیک کوره ای بهتره یا آبکروم؟ 1. رنگ الکترواستاتیک کوره ای: این نوع رنگ با
اسمعیل زاده
24 مهر 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader