ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

نگهداری و تنظیمات ترمز ویلچر

سمیه شمیرانی
27 خرداد 1401
8 دقیقه زمان برای مطالعه
ترمز ویلچر
5/5 - (2 امتیاز)

همه چیز درباره‌ی ترمزهای ویلچر

 

هدف از ترمزهای ویلچر ، نگه داشتن و استفاده راحتتر ویلچر و ایمن نگه داشتن کاربر است. آیا می‌دانید چگونه ترمزهای ویلچر خود را نگهداری و تنظیم کنید؟ آیا می‌دانید چه زمانی آنها را تعویض کنید؟ این مقاله هر آنچه را که باید در مورد این تجهیزات حیاتی بدانید را به شما می‌گوید و آموزش میدهد.

 

چه نوع ترمزهای ویلچری وجود دارد؟

تعدادی از انواع ترمز وجود دارد که کاربران صندلی چرخدار می‌توانند روی چرخ‌های صندلی خود نصب کنند. آنها برای نگه داشتن ویلچر در یک موقعیت ثابت و ایمن و خوب طراحی شده‌اند. ترمزها معمولاً قفل چرخ ویلچر یا ترمز ویلچر نامیده می‌شوند. آنها می‌توانند اجزای ویلچر را زمانی که کاربر درگیر کاری است یا به وسیله دیگری حرکت داده می‌شود ، نگه دارند .

 

قفل چرخ ویلچر چیست؟

رایج ترین قفل چرخ در ویلچر ساده یا دستی، قفل فشاری یا کشیدنی است. یک اهرم کشیده شده یا فشار داده می‌شود تا میله‌ای به لاستیک صندلی فشار داده شود و آن را ثابت نگه می‌دارد. قفل‌های مختلفی برای افراد با درجه‌های قدرت و هماهنگی متفاوت در دسترس هستند، بنابراین قبل از خرید، چند قفل را امتحان کنید تا مطمئن شوید که قفلی را دریافت می‌کنید که می‌توانید به راحتی آن را مدیریت کنید.

قفل‌های قیچی برای کاربران فعال‌تر صندلی چرخدار طراحی شده‌اند، اما ممکن است برای افرادی که مهارت‌های حرکتی ظریف محدودی دارند دشوار باشد. در حالی که قفل توپی چرخ دارای یک اهرم مخفی است که چرخ را از طریق توپی چرخ به جای لاستیک قفل می‌کند.

اکستنشن‌ها همچنین برای افرادی که قدرت کمتر یا دسترسی محدودی دارند در دسترس است، که می‌تواند به کاربر صندلی چرخدار کمک کند تا صندلی خود را به طور مستقل اداره کند.

ویلچر ایرانی ایران بهکار، به شما این اطمینان را ی‌دهد که بتوانید از قابلیت ترمز حداکثر استفاده را ببرید و از کارآیی آن مطمئن باشید.

 

آیا هنگام حرکت باید از ترمز صندلی چرخدار استفاده کرد؟

ترمزهای صندلی چرخدار برای کاهش سرعت ویلچر هنگام حرکت طراحی نشده‌اند، حتی اگر برخی از افراد از آن برای این منظور استفاده می‌کنند. کاربران ویلچرهای دستی با استفاده از فشار دست بر روی رینگ چرخ سرعت ویلچر خود را کاهش می‌دهند و کاربران ویلچر برقی از کنترل خود برای کاهش سرعت صندلی استفاده می‌کنند.

• ویلصندلی چرخدار چر کمکی برقی شکاف بین صندلی دستی بدون کمک ترمز و صندلی برقی با ترمز را پر می‌کند. صندلی چرخدار کمکی برقی شبیه به ویلچر دستی به نظر می‌رسد، اما مجهز به فناوری هوشمندی است که به طور خودکار هنگامی که کاربر ویلچر در سراشیبی حرکت می‌کند، ترمز می‌گیرد. وسایل الکترونیکی سبک، حرکت دست را روی لبه‌های چرخ‌های صندلی تشخیص می‌دهند و صندلی را بر اساس حسی که تشخیص می‌دهند، کند یا متوقف می‌کنند.

صندلی‌های چرخدار برقی همچنین دارای سیستم‌های ترمز هستند که به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به تلاش فیزیکی یا مهارت دستی دقیق، سرعت خود را کاهش داده و متوقف کند. ترمزها که معمولاً با حرکات دست یا سر کاربر کار می‌کنند، کاربر را در دنیای شلوغ ایمن نگه می‌دارند و یکی از جنبه‌های حیاتی یک ویلچر مدرن هستند.

ایران بهکار ارائه دهنده‌ی ویلچرهای برقی است که توانایی حرکت نرم، مانورهای متفاوت و ترمز مطمئن را دارد. برای کس اطلاعات بیشتر در مورد ویلچر ایران بهکار با مشاورین ما در تماس باشید.

 

چگونه ترمزهای صندلی چرخدار خود را نگهداری و تنظیم می‌کنید؟

انجام مراقبت و نگهداری مداوم از ترمزهای روی صندلی چرخدار شما بسیار مهم است، به طوری که آنها برای مدت طولانی دوام می‌آورند و هیچ مشکل ایمنی یا قابلیت استفاده ایجاد نمی‌کنند.
ترمزهای صندلی چرخدار شما واقعاً باید یک بار در هفته چک شود. حتما بررسی کنید که:

• ترمزها شل تر یا سفت تر از حد معمول هستند. آیا آنها خیلی شل یا سفت هستند که نمی‌توانند به طور مؤثر و آسان کار کنند؟
• اینکه آیا ترمزها به طور موثر صندلی را از حرکت باز می‌دارند یا خیر.
• اینکه آیا ترمزها به راحتی قفل و باز می‌شوند. (آیا به روغن و تعمیر و نگهداری نیاز دارند؟)
• آیا ترمزها در موقعیتی هستند که می‌توانند باعث آسیب شوند؟ (به عنوان مثال، آیا آنها در موقعیتی هستند که انگشت شست کاربر ممکن است هنگام حرکت خود، روی ترمز بگیرد؟)

 

هنگامی که می‌خواهید بررسی کنید که ترمزها و قفل چرخ‌ها چقدر کارآمد هستند، همیشه دفترچه راهنمای صندلی چرخدار خود را دوباره بررسی کنید. اگر پس از آن نیاز به سفت یا شل شدن داشته باشند، به خصوص زمانی که برای اولین بار صندلی چرخدار را می‌گیرید، احتمالاً دستورالعمل‌ها در دفترچه راهنما آمده‌است.

اغلب این امکان برای کاربر صندلی یا دستیار او وجود دارد که خودشان این کار را انجام دهند. در صورت امکان، یادگیری نگهداری از صندلی چرخدار خود یک مهارت زندگی ارزشمند است که می‌تواند در مواقع ضروری به شما کمک کند. اکثر صندلی‌های چرخدار دارای یک جعبه ابزار اولیه هستند که می‌تواند برای تعمیرات ابتدایی استفاده شود.

هنگامی که برای تنظیم یا نگهداری ترمزهای صندلی چرخدار خود به دنبال کمک هستید، بهتر است فروشگاهی را پیدا کنید که عمدتاً در زمینه وسایل کمک حرکتی تخصص دارد، زیرا احتمالاً کارکنانی دارند که در زمینه نگهداری ویلچر آموزش دیده‌اند.

مجموعه ایران بهکار با ارائه ویلچر ایرانی با کیفیت و مشاوره‌ توسط متخصصین مجرب به شما در انتخاب و استفاده از صندلی چرخدار مناسب کمک می‌کند.

 

چگونه می‌توان روی صندلی چرخدار ترمز کرد؟

هر مجموعه‌ای از ترمزهای صندلی چرخدار همراه با دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه مونتاژ آنها و اتصال آنها به قاب ویلچر شما ارائه می‌شود. موقعیت ترمزها بستگی زیادی به موارد زیر دارد:

• چه نوع ترمزهای ویلچری هستند
• چه نوع ویلچری دارید

هر نوع ترمز ویلچر برای هر ویلچر مناسب نیست. بنابراین بهتر است در صورتی که ترمزهای قدیمی نیاز به تعویض دارند، فقط همان ترمزهایی را خریداری کنید که در ابتدا با ویلچر شما عرضه شده بود. بیشتر مجموعه‌های ترمز روی همان قسمت صندلی چرخدار مانند مجموعه قبلی قرار می‌گیرند و می‌توان با استفاده از جعبه ابزار ارائه شده در هنگام دریافت اولیه صندلی چرخدار خود را متصل کنید.

مشاورین و متخصصین مجرب ایران بهکار برای پاسخگویی به سؤالات و ارائه ویلچر ایرانی با کیفیت به شما آماده هستند.

 

منبع:
https://www.passionatepeople.invacare.eu.com/wheelchair-brakes/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تعویض چرخهای ویلچر

نحوه تعویض چرخ‌های ویلچر

سمیه شمیرانی
14 تیر 1401
تخت بیمارستانی

معرفی و بررسی انواع تخت‌های بیمارستانی:

انتخاب بهینه تخت‌های بیمارستانی برای مراقبت از بیماران تخت‌های بیمارستانی نقش بسیار
اسمعیل زاده
13 شهریور 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader