ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

آیا ویلچر انتخابی من،با آناتومی بدنم همخوانی دارد؟

ایران بهکار
15 دی 1400
5 دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر،صندلی چرخ دار،صندلی چرخدار
امتیاز بدهید

نحوه تعیین استقرار مناسب بدن روی ویلچر

اطمینان از جاگیری مناسب روی ویلچر و صندلی چرخ دار برای سلامتی بیمار و مصرف کننده بسیار مهم است.
با چنین شیوع بالا و رو به رشد ناتوانی حرکتی ، ما باید مطمئن شویم کسانی که برای انجام فعالیت‌های زندگی روزانه (ADLs) و فعالیت‌های ابزاری زندگی روزانه (IADL) به ویلچر تکیه می‌کنند و از آن استفاده می کنند، به راحتی روی صندلی مستقر هستند و برای استفاده و هنگام استفاده به مشکلی برنخورند.

مجهز و فیت کردن مناسب ویلچر می‌تواند تأثیر مطلوبی داشته باشد و باعث مواردی مانند موارد زیر می شوند:
– وضعیت بدن ( فرم گیری بدن)
– جلوگیری از زخمهای تحت فشار و زخم بستر
– درد و ناراحتی
– ایمنی
– راحتی و سهولت در استفاده

نحوه تعیین مجهز بودن ویلچر

1- عرض و عمق صندلی را اندازه گیری کنید

عرض صندلی چرخدار را با اندازه گیری باسن فرد از یک طرف به سمت دیگر، در یک خط مستقیم تعیین کنید. سپس دو اینچ ( 5 سانتی متر ) به این اندازه گیری اضافه کنید تا عرض ویلچر مناسب را پیدا و انتخاب کنید.
عمق صندلی را با اندازه گیری از پشت باسن تا پشت زانوی فرد در حالت نشسته تعیین کنید. سپس، یک اینچ ( 3 سانتی متر ) از این اندازه گیری کم کنید تا عمق صندلی مناسب انتخاب شود.

2- نوع بازو و ارتفاع مناسب را انتخاب کنید

بازوهای تمام قد ویلچر: این بازوها برای افرادی که مرتباً جابجایی محوری را به صورت ایستاده انجام می دهند مناسب هستند. بازوی تمام قد، حمایت و تکیه گاه مناسبی را برای فرد فراهم می کند تا به او کمک کند تا بایستد.
بازوهای روی میز ویلچر: این دسته‌ها زمانی توصیه می‌شوند که یک فرد ویلچری بخواهد هنگام نشستن پشت میز یا میز راحت باشد. بازوهای کوتاهتر به آنها اجازه می دهد به لبه میز نزدیکتر شوند و به راحتی بتوانند پشت میز قرار بگیرند.
ارتفاع بازو: ارتفاع بازوی ویلچر می تواند متفاوت باشد. از آرنج تا نشیمنگاه صندلی را در حالی که فرد دست‌های خود را بالا نگه داشته و آرنج‌های خود را با زاویه نود درجه خم کرده است، اندازه بگیرید. در صورت وجود، بازوهای قابل تنظیم ارتفاع توصیه می شود تا بیمار موقع استفاده بتوانند راحت باشند.

3- سبک زیرپایی

بالا بردن جای استراحت ساق پا: افرادی که از ام اس (MS) ، تورم یا آسیب رنج می برند و دستور پزشک به بالا بردن پا(های)شان می‌باشد، باید روی ویلچری بنشینند که دارای تکیه گاه های پا است که می‌تواند در حالت بلند شدن قفل شود و به فرد اجازه می‌دهد تا ساق پا را بلند کرده و پاها را بالا بیاورد و حرکت کند.
برای تعیین طول زیرپایی مناسب ، فاصله پشت زانوی فرد تا پاشنه پای او را اندازه بگیرید.
تکیه‌گاه‌های مفصلی پا: این‌ها برای افراد قد بلند مفید است. تکیه‌گاه‌های ساق پا می‌توانند طولانی‌تر و بلندتر شوند، در حالی که تکه بالابرنده تکیه‌گاه پا بالا می‌رود.

4- ارتفاع پشت

از فرد بخواهید روی ویلچر بنشیند، سپس فاصله استخوان ترقوه فرد تا صندلی را اندازه بگیرید.
برای بیماران مبتلا به شرایطی که نیاز به حمایت اضافی از پشت ، گردن و ستون فقرات دارند، گزینه‌هایی برای استراحت‌های بالاتر پشت و حتی استراحت‌های پشتی درازکش وجود دارد که به پزشک اجازه می‌دهد توزیع مجدد وزن مناسب را که ممکن است برخی بیماران به آن نیاز داشته باشند، تجویز کند.

5- ارتفاع صندلی ویلچر

اگر فرد نیاز به استفاده از پاهای خود در هر نقطه ای برای به حرکت درآوردن خود روی صندلی یا حرکت دارد، فاصله پشت زانو تا پاشنه پا را اندازه گیری کنید. ارتفاع صندلی باید اجازه دهد که فرد با پاشنه های خود به زمین برسد.

6- ملاحظات وزن

ویلچرها به گونه ای ساخته شده اند که محدودیت های وزنی خاصی را در خود جای دهند. مطمئن شوید که وزن فرد را می‌دانید تا بتوانید او را روی ویلچری قرار دهید که بتواند با خیال راحت از او حمایت کند و برای بیمار مشکلی بوجود نیاید.
برخی از افراد روی ویلچر صندلی‌های خود را تا می‌کنند و آن‌ها را در خودروی خود قرار می‌دهند تا بتوانند روی صندلی معمولی خودرو حرکت کنند. در واقع، بسیاری از افرادی که از ویلچر استفاده می کنند هنوز توانایی رانندگی را دارند. بنابراین، هنگام انتخاب ویلچر، قدرت بالا تنه ی بدن فرد را در نظر بگیرید. بیماران ضعیف تر به ویلچر سبک تری نیاز دارند.​

تیم طراحی و تولید ویلچر ایران بهکار با تولید بهترین انواع ویلچر ایرانی و با بررسی آناتومی‌های بدن توانسته محصولاتی متناسب با نیاز کاربران خود را ارائه دهد. گاهاً ویلچر ارزان نمی‌تواند راحتی مناسبی برایتان فراهم آورد ویلچری را انتخاب کنید که مناسب شما باشد و برای انتخاب ویلچر مناسب برای خود می توانید از همکاران ما در بخش فروش شرکت ایران بهکار کمک بگیرید.

منبع:

فیت کردن صندلی چرخ دار برای استفاده کننده

دپارتمان تولید محتوای ایران بهکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

انواع عصا

انواع عصا و آشنایی باخواص ظاهری

ایران بهکار
16 اردیبهشت 1401
هوش مصنوعی

تأثیر هوش مصنوعی بر درمان معلولیت

هوش مصنوعی؛ کمکی برای افراد دارای معلولیت هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به طرق
اسمعیل زاده
18 خرداد 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader