ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

استفاده از ویلچر در حین حمل و نقل

سمیه شمیرانی
15 تیر 1402
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
حمل و نقل با ویلچر
امتیاز بدهید

راهنمای ایمنی برای حمل و نقل با ویلچر

هنگام جابه جایی افراد دارای تحرک محدود با ویلچر، بسیار مهم است که اقدامات احتیاطی صحیح برای اطمینان از جابجایی ایمن مسافر و ویلچر اتخاذ شود. وسایل نقلیه سازگار شده با صندلی چرخدار به افراد دارای معلولیت کمک و استقلال زیادی برای جابه جایی، ارائه می‌کنند. مسافرت با ویلچر شرایط خاص خودش را داراست.

با این حال، اطمینان از اینکه صندلی چرخدار مطابق با قوانین پیش از سفر است، ضروری است. در اینجا راهنمای ایمنی برای درمانگران و متخصصان مراقبت های بهداشتی که به اطلاعاتی در جابه جایی مسافر با ویلـچر نیاز دارند، ارائه شده‌است.

تهیه ویلچر برای سفر

یکی از مهمترین اقدامات احتیاطی که باید هنگام حمل مسافر با ویـلچر انجام شود، اطمینان از محکم شدن ویلـچر قبل از حمل و نقل است. اگر ویلـچر به درستی در جای خود ثابت نشده باشد، ممکن است آسیب ببیند. برای ایمن نگه داشتن صندلی چرخدار، شما نیاز دارید:

  1. هر گونه کنترل خاص، میزهای درمانی یا سایر قطعات قابل جابجایی ویلچر را بردارید و آنها را به دور از مسافر در مکانی مناسب قرار دهید. محل مناسب برای این قطعات مکانی است که در آن ایمن و محافظت شوند.
  2. تکیه‌گاه‌های قابل تنظیم ارتفاع، تکیه‌گاه‌ها یا صندلی‌های کج‌شده باید در موقعیت اصلی قرار گیرند.
  3. کمربندهای کششی باید به قسمت های تعیین شده روی ویلچر و وسیله نقلیه وصل شوند. این نقاط باید علامت گذاری شوند، اما لطفاً برای اطمینان از درست بودن نقاط لنگر، اطلاعاتی را از دفترچه راهنمای صندلی چرخدار جستجو کنید.

قفل کردن ویلچر درون وسیله نقلیه

  1. کمربندهای ایمنی را در سراسر لگن و شانه محکم ببندید اما مطمئن شوید که کمربندها پیچ خورده نیستند و هیچ جسمی بین مسافر و کمربند وجود ندارد.
    اطمینان حاصل کنید که پشت سری امن است و در حین حمل و نقل حرکت نمی کند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که موتور وسیله نقلیه باید در حین ایمن نگه داشتن ویلـچر خاموش شود. باید از مهارها و کمربندهای مناسب استفاده کرد. اینها را می‌توان در دفترچه راهنمای صندلی چرخدار یافت.

 

با مراجعه به سایت ایران بهکار و مشاهده انواع محصولات مراقبتی و پزشکی از قبیل ویلچر، واکر و انواع تشک، خریدی به صرفه و با کیفیت داشته باشید. ایران بهکار انواع ویلچر ایرانی را با بهترین قیمت به استفاده کنندگان عزیز ارائه می‌دهد. بدین صورت شما می‌توانید ارزانترین ویلچر ایرانی و در عین حال با کیفیت ترین آن را در اختیار داشته باشید.

 

حفظ حد فاصل کافی

برای ایمنی باید در وسیله نقلیه در اطراف ویلـچر فضای خالی وجود داشته باشد.

اندازه گیری های حد فاصل به شرح زیر است:

ویلچر با کمربند ایمنی شانه و لگن

  • جلو: 650 میلی متر
  • پشت: 400 میلی متر
  • بالا: 1200 میلی‌متر (بزرگ‌سالان زن)، 1550 میلی‌متر (مردان قد بلند)

ویلچر فقط با کمربند ایمنی لگنی

  • جلو: 950 میلی متر
  • پشت: 400 میلی متر
  • بالا: 1200 میلی‌متر (بزرگ‌سالان زن)، 1550 میلی‌متر (مردان قد بلند)

حفظ حد فاصل کافی .یلچر در کودکان و بزرگسالان

 

قیمت ویلچر استاندارد و قیمت ویلچر برقی را در فروشگاه ایران بهکار بررسی کنید. با مقایسه در خواهید یافت که ارزانترین ویلچر برقی و استاندارد را در اینجا خواهید یافت.

 

استفاده از ویلچر به عنوان صندلی در وسیله نقلیه برای افراد دارای معلولیت

در وسیله نقلیه برای افراد دارای معلولیت نیاز است که ویلچر روی زمین محکم شود و به عنوان صندلی استفاده شود. ویلچرهای مورد استفاده در این نوع وسایل نقلیه باید با مقررات مناسب مطابقت داشته باشند. ویلچر باید الزامات ISO 7176-19 را در ارتباط با سیستم لنگر چهار نقطه‌ای برآورده کند.

سیستم لنگر نیز باید با ISO 10542 مطابقت داشته باشد. اگر ویـلچر با این مقررات مطابقت دارد، لطفاً مراحل مناسب را، همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، دنبال کنید تا ویلـچر را در جای خود محکم کنید و فضای خالی کافی را حفظ کنید. محدودیت های وسیله نقلیه باید مجاز باشد. تجهیزات مناسب برای استفاده را می‌توان در دفترچه راهنمای وسیله نقلیه یافت.

 

اگر به انواع ویلچر نیاز دارید، محصولات ایران بهکار را بررسی کنید. انواع مختلف از ارزانترین ویلچر ایرانی و در عین حال با کیفیت ترین، اعم از ویلچر ساده، ویلچر برقی و ارتوپدی در سایت موجود است.

 

سفر با صندلی چرخدار از طریق حمل و نقل عمومی

هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای جابجایی با صندلی چرخدار، باید کمربند ایمنی برای مسافر با تحرک محدود، بسته شود و هر ویژگی قابل تنظیمی در موقعیت تنظیمات اصلی قرار گرفته شده باشد.

ویـلچر را در محل تعیین شده که معمولاً روی کف وسیله نقلیه مشخص شده‌است، قرار دهید. صندلی چرخدار باید در جهتی باشد که وسیله نقلیه در حال حرکت است. لطفاً همچنین اطمینان حاصل کنید که ترمزهای قفل کننده درگیر هستند و ویلـچر بدون هیچ حرکتی در حین حمل و نقل، ایمن است.

 

ویلچر، لوازم جانبی و کمک های درمانی در فروشگاه ایران بهکار

ایران بهکار ارائه دهنده با کیفیت ترین و ارزانترین ویلچر ایرانی است که طیف وسیعی از انواع ویلچر برقی، وسایل کمک درمانی، عصا، واکر، تشک مواج تخم مرغی، تشک سلولی و سایر لوازم جانبی را برای افراد دارای تحرک محدود ارائه می‌دهد.

ما یک ارزیابی کامل برای اندازه گیری ها و یافتن الزامات سبک زندگی انجام می‌دهیم تا بتوانیم مناسب ترین تجهیزات را برای افراد نیازمند تهیه کنیم. همین امروز با شماره ۰۲۱۶۶۹۶۲۹۴۹-داخلی ۱۱۵ تماس بگیرید یا از طریق info@iranbehkar.ir با ما در ارتباط باشید.

 

 

منبع:
https://www.momentumhealthcare.ie/safety-guide-using-wheelchairs-during-transportation/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

فتوتراپی خانگی مدل کیفی چهار لامپ

فتوتراپی نوزاد

تاکید درمانی نوزاد یا “فتوتراپی نوزاد”  یک روش درمانی است که برای کاهش سطح بیش از
اسمعیل زاده
21 مرداد 1402

مقایسه ویلچر ساده و ارتوپدی

مقایسه ویلچر ساده با ویلچر ارتوپدی ایران بهکار شاید این سوال برای شما پیش آمده باشه که
شهرزاد فرجاد
17 مهر 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader