ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

نقش کاردرمانگران در ارزیابی ویلچر

سمیه شمیرانی
12 تیر 1402
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
نقش کاردرمانگر در ارزیابی ویلچر
امتیاز بدهید

کاردرمانی در استفاده از ویلچر و کمک به کاربران آن

کاردرمانگر را می‌شناسید؟ هنگامی که زمان انتخاب تجهیزات پزشکی جدید، مانند ویلچر یا بالابر فرا می‌رسد، تعداد کمی از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی وجود دارند که می‌توانند در مورد بهترین فناوری برای نیازهای خاص کاربر راهنمایی ارائه دهند.

یکی از این متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، کاردرمانگر است. کاردرمانگر می‌تواند تجهیزات پزشکی و فناوری توانبخشی را که به بیمار کمک می‌کند تا بیشتر در فعالیت‌های روزمره شرکت کند، توصیه کند. انتخاب بهترین تجهیزات پزشکی برای مشتری مستلزم درک نقاط قوت، ضعف، موقعیت و نیازهای فرد است. نقش یک کاردرمانگر این است که دقیقاً این کار را انجام دهد، به همین دلیل است که آنها گاهی اوقات بهترین افراد برای کمک به ارزیابی ویلچر هستند. در اینجا بیشتر به نقش کاردرمانگران در ارزیابی ویلچر می‌پردازیم.

کاردرمانگری چیست؟

کمک کاردرمانگر به سالمند ویلچر نشین

یک کاردرمانگر (همچنین به عنوان OT شناخته می‌شود) یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی است که از افرادی که دارای محدودیت‌های جسمی یا روانی هستند حمایت می‌کند. تا زندگی کامل و با استقلال هر چه بیشتر داشته باشند. کار درمانگر به کسانی که آسیب یا بیماری دارند مراجعه می‌کند تا بفهمد که چگونه توانایی آنها در انجام کارهای روزمره تحت تأثیر قرار گرفته‌است. کاردرمانگران توصیه‌هایی را در مورد کارهایی که می‌توانند برای تسکین درد انجام دهند و همچنین انجام کارهای بیشتر برای کمک به آنها برای داشتن یک زندگی رضایت بخش، ارائه می‌دهند. کاردرمانگران با یک مشتری در سطح عمیق تری آشنا می‌شوند تا بتوانند یک برنامه سفارشی ارائه دهند که سبک زندگی کلی مراجع را بهبود بخشد. اقدامات خاص انجام شده توسط یک کاردرمانگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • انجام ارزیابی از مشتری، فعالیت‌های روزانه و نیازهای او
  • توسعه یک برنامه سفارشی که نقاط مناسب را برای کمک به مشتری در جهت رسیدن به اهداف خود تعیین می‌کند
  • توصیه تجهیزاتی که می‌تواند به مشتری کمک کند استقلال بیشتری داشته باشد
  • آموزش خانواده و دوستان بیمار در مورد نحوه استفاده ایمن از تجهیزات
  • اندازه‌گیری نتایج برنامه سفارشی‌شده برای اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن و اصلاح برنامه در صورتی که آنطور که انتظار می‌رود برای مشتری کار نمی‌کند.

چگونه کاردرمانگران می‌توانند به افراد مبتلا به بیماری یا آسیب کمک کنند؟

نقش کاردرمانگر در کمک به کاربران ویلچر و افراد دارای معلولیت

یک کاردرمانگر ابتدا یک مشتری را می‌شناسد و او را بر اساس آسیب، خواسته‌ها، سبک زندگی و چیزهایی که می‌خواهند به آن دست یابند ارزیابی می‌کند. هنگامی که یک OT اطلاعات بیشتری در مورد مشتری و نیازهای آنها داشته باشد، می‌تواند یک طرح سفارشی ایجاد کند که در جهت بهبود استقلال مشتری کار می‌کند. کاردرمانگران می‌توانند به افراد مبتلا به بیماری یا آسیب کمک کنند تا بیشتر اجتماعی شوند و در فعالیت‌هایی شرکت کنند که شاید قبلاً با آنها دست و پنجه نرم می‌کردند و به طور کلی زندگی معنادارتری داشته باشند.

نقش کاردرمانگران در ارزیابی ویلچر چیست؟

از آنجایی که کاردرمانگران به خوبی مشتریان و نیازهای آنها را می‌شناسند، می‌توانند توصیه‌هایی در مورد صندلی چرخدار، سیستم‌های حرکتی و سایر فناوری‌های پیچیده توانبخشی (CRT) ارائه دهند. OT ها می‌دانند که برای مشتری خود چقدر مهم است که بتواند استقلال داشته باشد و با فعالیت‌های روزمره درگیر شود. به همین دلیل است که می‌توانند تمام جنبه‌های زندگی مشتری را در حین کمک به انتخاب ویلچر در نظر بگیرند. کاردرمانگران دانش و تخصص تجهیزات خاص و نقش آن در ارائه توانبخشی به مراجعین مبتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها یا آسیب‌ها را دارند.

هنگامی که زمان ارائه راهنمایی و مشاوره برای ارزیابی ویلچر فرا می‌رسد، کاردرمانگران می‌توانند چیزی را بیابند که نیازها و اهداف مشتری را برآورده می‌کند و همچنین می‌توانند در زمینه مستندات، سیاست‌ها و درخواست برای طرح‌ها یا مجوزهای خاص تخصص ارائه دهند.
OT ها همچنین می‌توانند مشاوره و اطلاعاتی مانند استفاده ایمن از تجهیزات پزشکی، مستندات و موارد دیگر را به خانواده‌ها و مراقبین مشتری ارائه دهند. یک کاردرمانگر اطمینان می‌دهد که مراجع و خانواده یا مراقبانشان دقیقاً می‌دانند که چگونه برنامه و تجهیزات سفارشی‌شده، به درمانجو کمک می‌کند تا زندگی رضایت‌بخش‌تری داشته باشد.

 

ایران بهکار ارائه دهنده انواع ویلچرهای برقی و دستی است که با طیف وسیعی از نیازهای روزمره مطابقت دارند. کارشناسان ما می‌توانند به مشتریان در یافتن بهترین ویلچر برای آنها و اهدافشان کمک کنند. ما هم با مراجعان و هم با کاردرمانگران کار می‌کنیم تا ویلچری را انتخاب کنیم که به مشتری امکان می‌دهد استقلال بیشتری داشته باشد و به اهداف خود دست یابد.

محصولات ما را می‌توانید به صورت آنلاین در https://iranbehkar.ir/ پیدا کنید یا همین امروز از طریق info@iranbehkar.ir با ما تماس بگیرید.

 

منبع:
https://www.momentumhealthcare.ie/the-role-of-occupational-therapists-in-wheelchair-assessments/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ترمز ویلچر

نگهداری و تنظیمات ترمز ویلچر

سمیه شمیرانی
27 خرداد 1401
ویلچر ایرانی

11 روش برای استفاده صحیح از ویلچر ساده

نحوه استفاده صحیح از ویلچر دستی اگر قبلاً هرگز از ویلچر دستی یا ساده استفاده
سمیه شمیرانی
29 تیر 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader