سلامتی شما

ایمنی در تابستان برای کودکان ویلچر نشین با شرایط خاص

ایمنی کودک استفاده کننده از ویلچر در نابستان

چگونه ایمنی کودک ویلچر نشین را در تابستان تأمین کنیم؟

با رسیدن به ماه‌های تابستان، ایمنی کودکان معلول و ویلچر نشین می‌تواند نگرانی بزرگی برای والدین باشد. آفتاب و گرما باعث می‌شود زمان بیشتری را در خارج از خانه بگذرانیم، که می‌تواند برای افرادی که تحرک محدود یا مهارت‌های ارتباطی ضعیفی دارند، خطر بیشتری ایجاد کند. با این حال، بسیار مهم است که فرزند شما تا حد امکان سبک زندگی فعالی داشته باشد. اگر اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرید و برای هر خطری به خوبی آماده باشید، تابستان می‌تواند سرگرم کننده باشد.

تعدادی مرحله وجود دارد که والدین و مراقبان می‌توانند برای یادگیری بیشتر در مورد ناتوانی فرزندشان و چگونگی به حداقل رساندن خطر انجام دهند. به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم در مسیر درست راهنمایی شوید!

با یک متخصص پزشکی صحبت کنید

مهمترین چیز برای والدینی که کودکان با نیازهای ویژه دارند این است که با پزشک کودک خود صحبت کنند و نکات ایمنی را بپرسند. شما می‌توانید در مورد وضعیت فرزندتان سؤال بپرسید و بهترین اقدامات احتیاطی برای تابستان را درک کنید. یک پزشک همچنین ممکن است بتواند ایده‌های خوبی برای ایمن نگه داشتن فرزندتان ارائه دهد که قبلاً به آن فکر نکرده بودید.

برای موقعیتهای اضطراری برنامه ریزی کنید

موقعیت های زیادی در تابستان وجود دارد که می‌تواند منجر به آسیب دیدگی فرزند شما شود، بنابراین سعی کنید برای هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید، برنامه‌ای بنویسید. اینها می‌تواند مواردی مانند ایمنی در آب، قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، پیشگیری از گرمازدگی، ایمنی خودرو و مسافر، یا گم شدن کودک شما باشد.

در طول تابستان، والدین و مراقبان باید اقدامات احتیاطی معمولی مانند اطمینان از آبرسانی مناسب به فرزندشان، محافظت در برابر گرمای شدید با کرم ضد آفتاب یا سایه و تهیه جلیقه نجات در صورت بیرون رفتن از قایق یا در آب را انجام دهند. با این حال، موقعیت‌های خاصی وجود خواهد داشت که رسیدگی به آن‌ها برای یک کودک با نیازهای ویژه دشوارتر است. اینها مواردی هستند که شما باید برای آن برنامه‌ریزی کنید.

برنامه های ایمنی در تابستان را با دوستان، خانواده و همسایگان به اشتراک بگذارید

هنگامی که درباره وضعیت فرزندتان و نحوه رسیدگی به آن اطلاعات بیشتری کسب کردید، باید برنامه‌های اضطراری را با دوستان نزدیک، خانواده و همسایگان در میان بگذارید. این به این دلیل است که آنها بدانند اگر شما در کنار فرزندتان نباشید چگونه با شرایط اضطراری برخورد کنند.

برای کودکانی که مشکلات ارتباطی دارند، به والدین توصیه می‌شود که یک عبارت یا اقدام منحصربه‌فرد را به کودک خود آموزش دهند تا در شرایط ناامن با او ارتباط برقرار کنند. دوستان، خانواده و همسایگان باید از این عبارت آگاه شوند.

به کودک خود بیاموزید که چگونه در یک موقعیت خطرناک واکنش نشان دهد و به طور منظم آن را تمرین کند

بهترین راه برای ایمن نگه داشتن کودکان در تابستان این است که به آنها نشان دهیم در شرایط خطرناک چه کاری انجام دهند. این ممکن است برای کودکان دارای تاخیر رشد بیشتر طول بکشد، اما به عنوان یک اقدام ایمنی بسیار مهم است. با کودک خود به طور مرتب تمرین کنید و آزمایش کنید که در شرایط مختلف چه کاری انجام دهد. چگونه می‌توانند برای دریافت کمک پزشکی اقدام کنند و وقتی در معرض خطر هستند از چه عباراتی می‌توانند استفاده کنند؟

شما فرزندتان را بهتر می‌شناسید، بنابراین سعی کنید به گونه‌ای صحبت یا ارتباط برقرار کنید که به احتمال زیاد او متوجه شود. همچنین توصیه می‌شود که والدین یا مراقب به فرزندشان کمک کنند تا بفهمند در شرایط بد با بچه‌های دیگر، مثلاً اگر مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، چه کاری انجام دهند.

کودکان با نیازهای ویژه در تابستان

اطمینان حاصل کنید که می‌توانید تجهیزات مناسب برای سفر و ورزش کودکان دارای معلولیت و ویلچر نشین تهیه کنید

چه قصد کمپ داشته باشید و چه در نزدیکی خانه بمانید، به احتمال زیاد در طول تابستان بیشتر از حد معمول در سفر و درگیر فعالیت خواهید بود. به این معنی که باید تجهیزات مناسب را در محل خود داشته باشید. آیا کودک شما در یک ویلچر یا صندلی تقویت‌کننده معمولی راحت است یا در سفرهای طولانی‌تر به صندلی‌های مخصوص ماشین نیاز دارد؟ یک صندلی ماشین مناسب برای کودک شما از صدمات جلوگیری می‌کند و او را در هنگام سفر ایمن نگه می‌دارد.

برای ورزش، مهم است که مراقب یا مربی که فعالیت را هدایت می‌کند، از وضعیت سلامتی و شرایط خاص فرزند شما مطلع شود تا بتواند حمایت بهتری ارائه دهد. برای برخی از ورزش‌ها، کودکان ویلچری و یا کودکان با تحرک محدود ممکن است به تجهیزات خاصی نیاز داشته باشند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از موعد به مسئول فعالیت اطلاع دهید که ممکن است فرزندتان به کمک و یا تجهیزات نیاز داشته باشد.

یک دستگاه ردیاب را روی کودک ماجراجوی خود قرار دهید

برخی از کودکان معلول بسیار ماجراجو هستند و می‌خواهند دنیای اطراف خود را کشف کنند. با این حال، سرگردانی به خصوص اگر کودک شما با برقراری ارتباط مشکل دارد، می‌تواند یک خطر واقعی ایجاد کند.

یک دستگاه ردیاب در جیب فرزندتان یا از طریق یک تکه جواهر راهی عالی برای احساس راحتی بیشتر هنگام بیرون رفتن در تابستان است. همچنین عاقلانه است که کودک شما همیشه کارت یا دستبند پزشکی را با خود نگه دارد تا دیگران از وضعیت سلامتی او مطلع شوند.

ایمنی در برابر آفتاب

اگر کودک شما نیاز به استفاده از کالسکه‌ی مخصوص یا ویلچر دارد، او را با چتر آفتابی، ایمن و راحت نگه دارید. لباس های گشاد و نخی به کودک بپوشانید تا عرق تبخیر شود. همچنین، به اضافه کردن کلاه آفتابگیر لبه پهن به لباس آنها برای کمک به محافظت از سر و گردنشان توجه کنید. حتی با چتر آفتاب گیر و نشستن در یک مکان سایه، کودک شما به طور کامل در برابر نور خورشید محافظت نمی‌شود. بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است. از یک کرم ضد آفتاب با درصد بالا استفاده کنید و مطمئن شوید که محافظت در برابر UVA و UVB دارد.

خنک نگه داشتن و محافظت از مهمترین چیزها در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. بسیاری از داروهای تجویزی می‌توانند تحمل گرما را کاهش دهند، بنابراین ممکن است لازم باشد مراقبت بیشتری برای خنک نگه داشتن کودک خود داشته باشید. حتما بروشورهای دارویی فرزندتان را بخوانید و اگر مطمئن نیستید با داروساز یا پزشک خود صحبت کنید.

از فرزندتان بخواهید در کلاس شنا شرکت کند

ضرورت یاد گرفتن ششنا برای کودکان با نیازهای ویژه و استفاده کننده از ویلچر

یک راه عالی برای اطمینان از ایمنی در هنگام حضور در استخر یا دریا در طول تابستان این است که کودکان دارای معلولیت در صورت امکان شنا را یاد بگیرند. دروس خاصی برای کودکان دارای معلولیت و استفاده کننده از ویلچر وجود دارد که در آن مربی دانش و آگاهی برای کمک به کودکان دارای محدودیت حرکتی و مشکلات ارتباطی برای شنا کردن دارد.

قیمت ویلچر استاندارد و قیمت ویلچر برقی را در فروشگاه ایران بهکار بررسی کنید. با مقایسه در خواهید یافت که ارزانترین ویلچر برقی و استاندارد را در اینجا خواهید یافت.

ویلچر و سایر تجهیزات را در فروشگاه ایران بهکار بیابید

در اینجا در ایران بهکار، ما تجهیزات مناسب را برای کودکان استفاده کننده از ویلچر و کودکانی که از مشکلات حرکتی رنج می‌برند، ارائه می‌دهیم. ما می‌توانیم برای بچه‌ها ویلچر، وسایل کمک درمانی فراهم کنیم. طیف وسیعی از محصولات ما را به صورت آنلاین در iranbehkar.ir بررسی کنید یا برای اطلاعات بیشتر از طریق info@iranbehkar.ir با ما در تماس باشید.

ایران بهکار ارائه دهنده با کیفیت ترین و ارزانترین ویلچر ایرانی است که طیف وسیعی از انواع ویلچر برقی، وسایل کمک درمانی، عصا، واکر، تشک مواج تخم مرغی، تشک سلولی و سایر لوازم جانبی را برای افراد دارای تحرک محدود و نیازهای ویژه ارائه می‌دهد.

 

منبع:
https://www.momentumhealthcare.ie/summer-safety-for-children-with-special-needs/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *