ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

ویلچر شما چقدر روان حرکت می‌کند؟

سمیه شمیرانی
23 خرداد 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر ایران بهکار
5/5 - (1 امتیاز)

سه راه برای بهبود عملکرد ویلچر

 

حرکت دادن ویلچر دستی یا ساده به قدرت و تلاش زیادی نیاز دارد. علاوه بر این، وقتی طراحی صندلی چرخدار شما برای شما بهینه نشده باشد، می‌تواند باعث استفاده بیش از حد از عضلات و مفاصل شما و در نهایت بعداً منجر به درد و ناراحتی می‌شود.

یکی از چیزهایی که هر کاربر ویلچر دستی باید به دنبال آن باشد، قابلیت چرخش عالی است. این بدان معناست که می‌توانید با حداقل تلاش، صندلی خود را به نرمی بچرخانید. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک صندلی چرخدار روان‌ترین رول ممکن را برای شما دارد یا خیر، سه چیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

 

3 راه برای بهبود عملکرد ویلچر:

1. طراحی قاب:

مواد و طراحی یک قاب یکی از بزرگترین تأثیرات را بر رول دارد. صندلی‌های چرخدار امروزی را می‌توان با مواد پیشرفته‌ای که هم سبک و هم قوی هستند، درست کرد. مصالحه در استفاده از متریال، بر نرمی سواری و دوام کلی صندلی چرخدار تأثیر می‌گذارد.

اندازه و شکل لوله نیز بر سفتی قاب تاثیر خواهد داشت. پس از انتخاب سبک‌ترین قاب در دسترس، اجزای طراحی را به دقت در نظر بگیرید. آیا قطعات اضافی وجود دارد که ضروری نیستند؟ اگر چنین است، ممکن است بخواهید آنها را حذف کنید.

2. چرخ‌ها، فاصله محوری و پایداری:

چرخ‌های ویلچر شما نقش مهمی در روانی حرکت دارند. اندازه و وزن چرخ‌ها باید در نظر گرفته شود. چرخ‌ها انواع مختلفی دارند و درمانگر یا نماینده تجهیزات شما می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام یک با سبک زندگی شما مطابقت دارد. پایداری جلو با چرخ‌های کوچک‌تر و عریض‌تر افزایش می‌یابد. کاستور فورک نیز بر پایداری تأثیر می‌گذارد و می‌تواند برای جذب ضربه و کاهش کشش بهینه شود.

3. کاهش اصطکاک:

هنگام تنظیم چرخ‌های عقب و چرخ‌های کوچک، باید مطمئن شوید که هیچ یک از چرخ‌ها به سمت داخل یا به سمت بیرون وجود ندارد. این اصطلاحات به زمانی اشاره می‌کنند که مجموعه‌ای از چرخ‌ها به سمت یکدیگر یا دور از یکدیگر باشند. در حالت ایده آل، چرخ‌ها در یک مجموعه باید مستقیماً به سمت جلو باشند. هنگامی که این حالت ایده‌آل وجود نداشته باشد، لاستیک‌ها با سرعت بیشتری دچار اصطکاک و فرسودگی می‌شوند. همچنین هر بار فشار نیز باعث کاهش توان می‌شود.

به طور خلاصه

عواملی که بیشتر بر روان بودن ویلچر شما تأثیر می‌گذارند، طراحی قاب، نوع چرخ‌ها و تراز چرخ‌ها هستند. برخی از تغییرات را می‌توان فوراً انجام داد، مانند اطمینان از اینکه چرخ‌های ویلچر شما از تراز خارج نیستند یا از بین بردن اجزای غیر ضروری روی صندلی چرخدار که باعث افزایش وزن می‌شوند.

سایر تغییرات ممکن است نیاز به تغییر نوع ویلچر داشته باشند، مانند بهبود نوع متریال و طراحی قاب. این تغییرات ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، اما می‌توانید از هم‌اکنون نیز می‌توانید با در میان گذاشتن گزینه‌های خود را با درمانگر و نمایندگان تجهیزات خود، برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید.

 

منبع:
https://www.passionatepeople.invacare.eu.com/smoothly-wheelchair-roll-three-ways-improve/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کیف برای ویلچر

لزوم استفاده از کیف‌ برای ویلچر

سمیه شمیرانی
25 خرداد 1401
فتوتراپی خانگی مدل کیفی چهار لامپ

فتوتراپی نوزاد

تاکید درمانی نوزاد یا “فتوتراپی نوزاد”  یک روش درمانی است که برای کاهش سطح بیش از
اسمعیل زاده
21 مرداد 1402
فشارسنج

فشارسنج چیست؟

اسمعیل زاده
16 اسفند 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader