ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

لوازم یدکی و لوازم جانبی ویلچر

سمیه شمیرانی
21 خرداد 1401
4 دقیقه زمان برای مطالعه
لوازم یدکی ویلچر
امتیاز بدهید

 

 

 

اهمیت لوازم جانبی ویلچر

 

لوازم جانبی و قطعات یدکی ویلچر به شما این امکان را می‌دهد که صندلی چرخدار خود را سفارشی کنید تا بتوانید در حالی که وضعیت و حالت بدن خود را حفظ می‌کنید، انجام دهید. توانایی نگهداری و تنظیم صندلی چرخدارتان، طول عمر و راحتی فردی شما را به حداکثر می‌رساند.

 

تشکچه یا بالشتک:

افزودن تشکچه ویلچر مناسب، به ویلچر شما هم راحتی و هم موقعیت را برای استفاده منظم بهبود می‌بخشد. بالشتک‌ها هم فشار را وارده را کنترل می‌کنند و هم می‌توانند برای ایجاد و حفظ موقعیتی که به صورت جداگانه طراحی شده‌اند استفاده شوند. بدست آوردن تشکچه مناسب بسیار مهم است و نیازهای شما ممکن است در طول زمان تغییر کند، بنابراین ویژگی‌های بالشتک را به دقت بررسی کنید و در صورت عدم اطمینان از مشاوره حرفه‌ای بخواهید.

همچنین امکان وجود بیش از یک بالشتک برای فعالیت‌های مختلف را بررسی کنید تا عملکرد خود را به حداکثر برسانید.

 

پشتی:

تکیه‌گاه‌ها یا پشتی‌ها برای کسانی که نیاز به حمایت وضعی اضافی دارند، در دسترس هستند، پشتی‌ها می‌توانند ارتفاع، زاویه و نقاط تکیه‌گاه خاص را تغییر دهند. تکیه گاه‌های کانتور، بالشتک‌های جانبی، حتی حمایت فردی بیشتری را برای کسانی که مشکلات وضعیتی دارند، فراهم می‌کند. اطمینان حاصل کنید که لوازم جانبی پشتی همچنان عمق مناسب صندلی را برای ویلچر شما حفظ کرده و حرکت را برای اندام فوقانی شما محدود نمی‌کند.

تکیه‌گاه‌های سر و گردن نیز در دسترس هستند، اما توصیه می‌شود این تکیه‌گاه‌ها را با توصیه‌های حرفه‌ای خریداری کنید و ابتدا چارچوب اصلی ویلچر بررسی شود تا از پشتیبانی کافی اطمینان حاصل شود.

 

چرخ‌ها:

داشتن چرخ یدکی یا جایگزین برای نگهداری از ویلچر، تعمیرات و دسترسی به محیط های مختلف یک نکته مهم است. بسیاری از کاربران صندلی چرخدار، مجموعه‌ای از چرخ‌ها، آپشن‌های کرچک یا لوله‌های داخلی یا مجموعه‌ای از چرخ‌های کوچک‌تر یا سبک‌تر که می‌تواند در سفر مفید باشد را آماده تعمیر یا تعویض می‌کنند. تایرهای بادی یا سخت برای سطوح مختلف مناسب هستند، بنابراین ممکن است بخواهید بسته به جایی که می‌روید آنها را تعویض کنید.

در صورتی که فعالیت‌های خاصی نیاز به جابجایی دشوار در زمین‌های ناهموار داشته باشند، دستبندهای جایگزین برای گرفتن بهتر در دسترس هستند. پره‌های چرخ را می‌توان برای به حداقل رساندن آسیب‌های انگشت تعیین کرد و دسته‌های کشیده ترمز ممکن است کنترل آسان‌تری را فراهم کند.

چرخ‌ها اغلب سخت ترین بخش فرسوده ویلچر هستند، بنابراین سفارشی کردن چرخ ها بر اساس نیازهای خود و نگه داشتن قطعات یدکی ویلچر می‌تواند به دوام و قابلیت استفاده ویلچر شما کمک کند.

 

تکیه گاه پا و بازو:

زیرپایی‌های جایگزین یا قابل تنظیم به راحتی در دسترس هستند، زیرپایی‌های قابل تنظیم زاویه، دارای چندین نقطه برای تغییر طول یا وضعیت کلی هستند که می‌تواند به مشکلات خاص پا کمک کند.

برخی از زیرپایی‌ها پاها را بیشتر به زیر بدن یا بیرون می‌آورند، که می‌تواند وضعیت کلی نشستن و سهولت حرکت را تغییر دهد که این مسئله مخصوصاً برای افرادی که در ورزش‌های رقابتی فعالیت می‌کنند بسیار مهم است. گاهی اوقات به صفحات بزرگتر یا بلندتر نیاز است، اگرچه باید تأثیر آن بر انتقال و مانورپذیری در نظر گرفته شود و خطرات و مزایای آن سنجیده شود.

علاوه بر این، تسمه‌های ساق پا یا پدهای پشتیبانی جانبی که به حفظ موقعیت پا کمک می‌کنند، می‌توانند برای کمک به عملکرد و موقعیت مفید باشند.

تکیه‌گاه‌های بالشتکی، پهن‌تر یا منحنی‌شده نیز در دسترس هستند، یا تکیه‌گاه‌های جانبی بالشتکی را می‌توان در زیر دسته‌ها برای راحتی دور باسن نصب کرد.

قطعات یدکی و لوازم جانبی ویلچر برای اطمینان از اینکه ویلچر شما مطابق با نیازهای شما شخصی است و می‌توانید در صورت استهلاک، پارگی یا تغییر در نیازهای خود از آن استفاده کنید عالی هستند. همیشه اطمینان حاصل کنید که قطعات یدکی یا لوازم جانبی با ویلچر شما سازگار است و ویژگی های کلیدی تناسب و استفاده آن را تغییر ندهید.

 

منبع:
https://www.passionatepeople.invacare.eu.com/wheelchair-spare-parts-accessories-what-is-available/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویلچر برقی

تاریخچه پیشرفت ویلچر برقی

تاریخچه و تکامل ویلچرهای برقی ویلچر برقی، یا صندلی چرخدار برقی، به عنوان یکی از
اسمعیل زاده
02 شهریور 1402
ویلچر خودران

ویلچر خودران:استقلال و آزادی معلولان

ویلچر خودران: گامی بزرگ در جهت استقلال و آزادی ویلچرهای خودران، نسل جدیدی از ویلچرهای
امیرحسین محامد
08 اسفند 1402
ویلچر برقی

انواع چرخ ویلچر برقی

چرخ مناسب ویلچر برقی در ویلچر برقی معمولاً از چرخ‌های متفاوتی استفاده می‌شودکه برای
اسمعیل زاده
09 مرداد 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader