ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

اطلاعاتی در مورد ویلچر تاشو

سمیه شمیرانی
21 تیر 1401
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر تاشو
امتیاز بدهید

بررسی ویلچرهای تاشو

ویلچر تاشو ویلچرهایی هستند که به راحتی می‌توان اندازه آنها را برای نگهداری و حمل و نقل کاهش داد.

آنها می‌توانند خودکششی یا پیشرانه باشند و معمولا دارای پشتی تاشو برای کاهش ارتفاع و یک قاب X عمودی برای کاهش عرض هستند.

 

ویلچرهای تاشو برای چه کسانی مفید هستند؟

صندلی‌های چرخدار تاشو معمولاً توسط افرادی که نیازهای پیچیده‌تری دارند استفاده می‌شوند، زیرا سایر صندلی‌های غیر تاشو احتمالاً موتوردار هستند یا برای ارائه پشتیبانی وضعیتی به‌طور قابل توجهی استفاده می‌شوند. ویلچرهای تاشو اغلب توسط افرادی استفاده می‌شود که به راحتی و انعطاف پذیری نیاز دارند و در عین حال استقلال و مشارکت در فعالیت را به حداکثر می‌رساند. کاربران بدون نیاز به ویژگی‌های خمیدگی یا شیب در فضا، از قدرت مرکزی خوبی برخوردارند و بعید است که نیازهای پرستاری قابل توجهی داشته باشند.

ویلچر ارتوپدی ایران بهکار با قابلیت تنظیم و جداسازی جادستی و جاپایی برای انتقال با اتومبیل بسیار مناسب است.

 

مروری بر محدوده استفاده از ویلچر تاشو:

صندلی‌های چرخدار تاشو در محدوده‌های فعال، متوسط فعال و کم فعال وجود دارد.

• فعال:

همانطور که این اصطلاح نشان می‌دهد این محدوده برای کاربران ویلچر با سبک زندگی فعال طراحی شده‌است، چه در خانه، چه در محل کار و چه در جامعه. محدوده فعال شامل صندلی‌های فریم سفت و سخت است که دارای ویژگی چرخ‌های عقب قابل جابجایی برای پشتیبانی از انبار کردن و حمل و نقل است، اما همچنین دارای تعدادی صندلی چرخدار جمع شونده جمع و جور و فوق سبک است. هر یک از این صندلی‌های چرخدار تاشو پشتیبانی و انعطاف‌پذیری را برای کاربران فراهم می‌کند.

• فعال متوسط:

محدوده فعال متوسط برای کسانی طراحی شده‌است که سبک زندگی فعالی دارند و ممکن است به حمایت کمی بیشتر از صندلی یا فرد دیگری نیاز داشته باشند، البته نه منحصراً. از نظر عملی متوجه خواهید شد که صندلی‌های چرخدار دارای پشتی بالاتری هستند تا حمایت بیشتری را ارائه دهند، اما همچنین به مراقبین این امکان را می‌دهد که ویلچر را در صورت لزوم به حرکت درآورد.

• کم فعال:

این صندلی‌های چرخدار منحصراً توسط افرادی که نیاز به حمایت بیشتر دارند استفاده می شوند. اکثر این ویلچرها همچنان دارای چرخ‌های عقب بزرگ هستند تا امکان حرکت خودران را فراهم کنند. آنها همچنان به ارائه انعطاف‌پذیری و پشتیبانی برای کاربر ادامه می‌دهند و در عین حال به مراقبین اجازه می‌دهند تا در صورت لزوم نقش خود را فعالانه ادامه دهند.

 

مزایای ویلچر تاشو:

1. تعمیر – به دلیل وجود تعداد زیادی قطعات متحرک و قابل جابجایی، اغلب به راحتی می‌توان قطعات کوچک را جایگزین کرد.

2. قابل حمل بودن – این واقعیت که صندلی چرخدار تا می‌شود حمل و نقل آن را آسان تر می‌کند. در بیشتر موارد صندلی را می‌توان به سادگی جمع کرد و داخل صندوق عقب خودرو قرار داد. سپس به کاربر ویلچر اجازه می‌دهد تا به هر جایی سفر کند و به بخش‌هایی از محیط یا جامعه دسترسی پیدا کند که در غیر این صورت ممکن است دور از دسترس باشد. همچنین به این معنی است که توانایی حمل ویلچر خود را در تعطیلات با امکان نگهداری صندلی‌های تاشو در هواپیما و غیره به واقعیت تبدیل می‌کند.

3. انبار کردن – ویلچر تا شو را می‌توان در زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، در جای دیگر نگه داشت.

 

تعامل اجتماعی:

تأثیر فعالیت اجتماعی و توانایی شرکت در فعالیت معنادار به خوبی مستند شده‌است. بدون وسایلی مانند ویلچر تاشو، بسیاری از افراد دارای نقص حرکتی از نظر اجتماعی منزوی می‌شوند و نمی‌توانند تصمیمات انعطاف پذیری در مورد برنامه‌های روزمره، فعالیت‌ها و در واقع اهداف خود بگیرند. این ناتوانی در تعامل تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان کاربران ویلچر، غیرکاربران ویلچر و مراقبین دارد.

توانمند ساختن یک فرد برای تصمیم‌گیری انعطاف‌پذیر و خودانگیخته با تغییر محیط خود به گونه‌ای که به جای غیرفعال کردن، امکان پذیر باشد، تضمین می‌کند که کاربر ویلچر می‌تواند از سلامت جسمی و روانی خود مراقبت کند.

ویلچر ایرانی ایران بهکار با ارائه بهترین محصولات گامی بلند در جهت بومی سازی این صنعت برداشته‌است.

منبع:
https://www.passionatepeople.invacare.eu.com/collapsible-wheelchair-and-transportation/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویلچر برقی

ویلچر برقی؛ تکنولوژی در حال پیشرفت

ویلچر برقی را بیشتر بشناسیم ویلچر برقی نوعی وسیله کمکی حرکتی است که زندگی افراد دارای
اسمعیل زاده
06 اردیبهشت 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader