ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

آداب تعامل با کاربر ویلچر

سمیه شمیرانی
16 خرداد 1401
8 دقیقه زمان برای مطالعه
آداب تعامل با کاربران ویلچر
امتیاز بدهید

 

 

 

 

نکاتی در مورد ارتباط با کاربران ویلچر

 

آداب معاشرت با یک کاربر ویلچر بسیار ساده و آسان است. از سنین پایین ، قوانین جامعه خود را برای تعامل با یکدیگر می‌آموزیم و یاد میگیریم. با این حال، جامعه استانداردهای واضحی برای تعامل با افرادی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند ارائه نمی‌کند. هنگام ملاقات با فردی که از یک وسیله حرکتی در موقعیت‌های عمومی یا اجتماعی استفاده می‌کند، برخی از افراد ممکن است یخ بزنند، به روشی حمایت‌کننده رفتار کنند یا به طور کامل او را نادیده بگیرند.

در حالی که ویلچر یک ابزار عالی است، افرادی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند اغلب با تعاملات عجیب و غریب افراد دیگر مواجه می‌شوند. در اینجا چند نکته برای آداب معاشرت با فردی که از ویلچر استفاده می‌کند، آورده شده‌است.

 

1. تماس چشمی با فرد ویلچری برقرار کنید:

گاهی اوقات وقتی افراد احساس ناخوشایندی می‌کنند، از برقراری تماس چشمی خودداری می‌کنند. افراد دارای معلولیت مستحق قدردانی هستند که با برقراری تماس چشمی همراه است. هرگز عمداً کسی را که روی ویلچر نشسته است نادیده نگیرید. تماس چشمی برقرار کنید، خواه لبخند بزنید، سر تکان دهید یا سلام کنید.

 

2. هرگز فرض نکنید:

بسیاری از افراد با نیت خوب در مورد افرادی که از ویلچر استفاده می کنند فرضیاتی را مطرح می‌کنند. این کار را نکنید. هرگز تصور نکنید که توانایی‌های یک فرد را صرفاً به دلیل استفاده از صندلی چرخدار می‌شناسید. این امکان وجود دارد که فردی که روی ویلچر نشسته است در حال تسکین کمردرد یا اجتناب از فعالیت بیش از حد باشد. اگر قصد دارید هر نوع فرضی را بکنید، فرض کنید شخصی که از ویلچر استفاده می‌کند یک انسان معمولی است که از ابزاری برای به حداکثر رساندن تحرک خود استفاده می‌کند.

 

3. با افراد ویلچر دار عادی صحبت کنید:

گاهی اوقات افراد با عدم تماس چشمی، نه تنها فردی که از ویلچر استفاده می‌کند نادیده می‌گیرند، بلکه به نظر می‌رسد از صحبت کردن با او نیز خودداری می‌کنند. بسیاری از مردم تنها با سرایدار یا خانواده و دوستان شخصی که از ویلچر استفاده می‌کند صحبت می‌کنند. این بی ادبی است. زمانی را صرف مکالمه با فردی که روی صندلی چرخدار نشسته است، بجای اینکه به معنای واقعی کلمه بالای سر او صحبت کنید، اختصاص دهید.

 

4. لطفا نظر ندهید:

گفتگوها را با فردی که از ویلچر استفاده می‌کند روی ویلچر متمرکز نکنید. ویلچر مانند دوچرخه، روروک مخصوص بچه‌ها یا وسایل حمل‌ونقل دیگری است. هنگام صحبت با فردی که از ویلچر استفاده می‌کند، با او در مورد زندگی، علایق، زندگی خود و سایر موضوعات صحبت کنید.

 

5. به فضای شخصی احترام بگذارید:

به دلیل تفاوت قد بین فردی که ایستاده و شخصی که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کند، هرگونه لمس ناخواسته می‌تواند احساس حمایت ایجاد کند. بدون درخواست کاربر ویلچر، ویلچر را لمس نکنید، به آن تکیه نکنید، فشار ندهید یا دست نزنید. برخی از استفاده کنندگان از ویلچر، ویلچر را نه تنها یک ابزار، بلکه به عنوان امتداد بدن خود می‌دانند. بنابراین، دستان خود را برای خود نگه دارید. اگر دلیلی برای دست زدن به صندلی چرخدار می‌بینید، ابتدا بپرسید.

 

6. از پارکینگ‌های مخصوص ویلچر یا دکه‌های دستشویی کاربران ویلچر استفاده نکنید:

مطمئناً، شما می‌توانید تنها برای پنج ثانیه از آن محل پارک یا غرفه استفاده کنید، اما هرگز نمی‌دانید که فردی با صندلی چرخ‌دار چه زمانی ظاهر می‌شود و به طور قانونی به آن فضای قابل دسترس نیاز دارد. پارکینگ‌های قابل دسترس و غرفه‌های سرویس بهداشتی برای سهولت و جابجایی افراد با صندلی چرخدار ایجاد شده‌است. مانع آن نشوید، مگر اینکه مسئله اورژانسی باشد.

 

7. برای گفتگوهای طولانی بنشینید:

در حالی که نمی‌خواهید فردی را که روی صندلی چرخدار نشسته است نادیده بگیرید، همچنین نمی‌خواهید او را مجبور کنید که برای مدت طولانی در طول مکالمه به شما نگاه کند. اگر از مکالمه لذت می‌برید و می‌خواهید آن را ادامه دهید، پیشنهاد دهید به محلی بروید که فرد ایستاده بتواند بنشیند. اگرچه ممکن است خم شدن وسوسه انگیز باشد، اما می‌تواند حامیانه به نظر برسد. صندلی را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

 

8. به کاربر ویلچر اجازه کمک بدهید:

گاهی اوقات، شخصی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کند ممکن است برای حمل کیف یا کارهای دیگر کمک کند. اگر این اتفاق افتاد، کمک آنها را بپذیرید. یک کاربر صندلی چرخدار توانایی خود را بهتر می‌داند و همه از این فرصت برای کمک به شخص دیگری به جای همیشه قدردانی می‌کنند.

 

9. هرگز درخواست سواری نکنید:

ویلچرها اسباب بازی نیستند. به فرزندان خود آموزش دهید که به تجهیزات ویلچر و فضای شخصی افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند احترام بگذارند. هیچ کس نباید بالا رود یا روی صندلی چرخدار بازی کند. در برخی موارد، به بزرگسالان باید یادآوری شود که ویلچر فقط چیزی برای سواری با لذت نیست. مراقب فردی که از لوازم توانبخشی استفاده می‌کند باشید.

 

10. به طور مناسب راهنمایی ارائه دهید:

بسیاری از افرادی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند بسیار مستقل و مبتکر هستند و راه حل‌های منحصر به فردی برای چالش‌های زندگی پیدا می‌کنند. با این حال، اگر متوجه شدید که کاربر ویلچری در حال تلاش برای رسیدن به چیزی در قفسه یا کار دیگری است، می‌توانید کمک خود را ارائه دهید. همیشه قبل از هر کاری بپرسید و منتظر پاسخ آنها باشید.

 

11. راحت بپرسید:

اگر مطمئن نیستید که چگونه با یک موقعیت خاص کنار بیایید، بپرسید. تلاش برای یادگیری نحوه تعامل مناسب نشان دهنده مراقبت و توجه است. شما یاد خواهید گرفت که در صورت بروز شرایط چه کاری باید انجام دهید، و حتی ممکن است دوستی را عمیق تر کنید، زیرا به جای این که فرض کنید، یک قدم اضافی برداشته‌اید. مؤلفه کلیدی برای یادگیری آداب معاشرت با یک کاربر معلول این است که تصور نکنید چگونه باید رفتار کنید و فقط با فردی که روی صندلی چرخدار نشسته است به عنوان یک شخص رفتار کنید. این همان چیزی است که آنها هستند!

در ایران بهکار، ما متعهد به ایجاد دنیایی قابل دسترس‌تر برای همه هستیم و این به معنای درک چالش‌های منحصر به فرد هر گروه است. با کلیک بر روی این لینک، می‌توانید ویلچرهای موجود در ایران بهکار را بررسی کنید.

 

 

منبع:
آداب تعامل با کاربران ویلچر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویلچر ایرانی

11 روش برای استفاده صحیح از ویلچر ساده

نحوه استفاده صحیح از ویلچر دستی اگر قبلاً هرگز از ویلچر دستی یا ساده استفاده
سمیه شمیرانی
29 تیر 1401
نحوه باز و بسته کردن ویلچر

آموزش نحوه باز و بسته کردن صحیح ویلچر

ایران بهکار
19 اردیبهشت 1401
جلوگیری از تورم پا در کاربران ویلچر

چگونه از ورم پای کاربر ویلچر جلوگیری کنیم؟

راهنمای جامع در مورد چگونگی کاهش و جلوگیری از ورم پاها در کاربران
سمیه شمیرانی
13 تیر 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader