ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

آیا ویلچر می‌تواند از یک در 30 اینچی عبور کند؟

ایران بهکار
13 دی 1400
6 دقیقه دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر، صندلی چرخ دار، صندلی چرخدار
امتیاز بدهید

محدودیتهای عبور ویلچر در دربهایی با عرض های مختلف

بسیاری از افرادی که آسیب یا تجربه ناتوانی جسمی بر تحرک آنها تأثیر می‌گذارد و نمی توانند آزادانه حرکت کنند یا برای حرکت به کمک نیاز دارند، از ویلچر برای رفت و آمد استفاده می‌کنند. ویلچرها حرکت از یک مقصد به مقصد دیگر را آسان می‌کنند و در عین حال یک صندلی راحت برای آرام نگه داشتن اعضای بدن در هنگام جابه جایی فراهم می‌کنند و فشار ناشی از حرکت را خنثی می کنند. چه فردی را بشناسید که از ویلچر استفاده می‌کند و چه خودتان کسی باشید که از ویلچر استفاده می‌کند، می‌دانید که دسترسی به درگاه های خاص چقدر می تواند پیچیده باشد.
بیشتر اندازه‌های استاندارد ویلچر از عرض 25 اینچ (63.5 سانتی متر) تا 36 اینچ (91.44 سانتی متر) متغیر است و ویلچر برقی از لاستیک به تایر دیگر از 23 اینچ (58.42 سانتی متر) شروع می‌شود. ADA توصیه می‌کند که حداقل 32 اینچ ( 81.28 سانتی متر) برای باز شدن درها داشته باشید. با این حال، برای اکثر افراد ، یک درب با دهانه 30 اینچی ( 76.2 سانتی متری) برای دسترسی به صندلی چرخدار استاندارد کافی است. در صورتی که ویلچر شما نمی‌تواند در یک درب 30 اینچی (76.2 سانتی متری) قرار بگیرد، ممکن است لازم باشد درهای خود را برای جابجایی آزادانه در خانه باز کنید و اندازه آنها را تغییر دهید.

 

ویلچر،صندلی چرخدار،صندلی چرخ چرخ دار

 

انتخاب ویلچر مناسب برای شما

همه ویلچرها ویژگی و کاربردهای خاص خود را دارند به همین دلیل به یک اندازه ساخته نمی‌شوند ، بنابراین باید ویلچر با اندازه مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید . یکی از مشکلات مهم افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، عدم امکان حرکت و عبور از درها است. بیشتر ویلچرهای تولیدی 25 اینچ (63.5 سانتی متر ) عرض دارند، اما هنگام استفاده از صندلی استاندارد باید فضایی را برای استفاده از دست‌ها و بازوهای آن‌ها برای به حرکت درآوردن صندلی از دهانه درها در نظر بگیرید تا مطمئناً چند اینچ اضافه شود تا بتوان به راحتی حرکت کرد.
البته، شما با توجه به نیاز و ویژگی های مورد نیاز خود صندلی‌های چرخدار بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از این ابعاد را می توانید پیدا کنید یا ویلچر برقی را در نظر می‌گیرید که با جوی‌استیک کنترل می‌شود تا دست‌ها بتوانند «در کابین ( داخل ویلچر )» باقی بمانند. با این حال، گاهی اوقات، نمی‌توانید از این واقعیت جلوگیری کنید که ویلچر در یک درب یا ورودی خاص قرار نمی‌گیرد و از آن رد نمی شود ، به‌ویژه زمانی که از صندلی‌های سنگین برای افراد بزرگ‌تر استفاده می‌کنید. در این موارد باید یک راه جایگزین برای دسترسی به ساختمان یا منطقه خاصی که به آن نیاز دارید پیدا کنید که بتوانید بدون مشکل و سختی از محصول خود استفاده کنید.

بنابراین، آیا ویلچر می تواند از یک در 30 اینچی عبور کند؟

بیشتر ساختمان‌های مسکونی و تجاری و سنتی دارای درهایی با عرض 30-32اینچ ( 76 تا 82 سانتی متری ) هستند. از آنجایی که این اندازه استاندارد درب برای بسیاری از ساختمان ها است، لازم است بدانید که آیا ویلچر شما در آن جا می شود و امکان عبور دارد یا خیر. اطلاع رسانی در مورد اندازه های مختلف درب به شما این امکان را می دهد که از تصادفات یا موارد دیگری که در آن به مناطق یا مکان های خاصی دسترسی ندارید جلوگیری کنید یا با برنامه ریزی با توجه به این اندازه ها عمل کنید.
برای شروع ، بیشتر صندلی‌های چرخدار استاندارد می‌توانند بدون هیچ مشکلی از طریق دری با عرض 30 اینچ (76 سانتی متری) عبور کنند. با این حال، این فقط برای ویلچر استاندارد است که عرض آن تقریباً 25 اینچ (64 سانتی متر) است. اگر ویلچر بزرگتر از آن دارید، باید تنظیماتی را در خانه خود انجام دهید یا محصول دیگری بخرید تا مطمئن شوید که ویلچر شما می تواند بدون مشکل استفاده شود.
هنگام در نظر گرفتن دستورالعمل ADA در مورد باز شدن درب 32 اینچی (82سانتی متری )، توجه داشته باشید که فقط عرض شکاف در دیوار نیست که انگار دری وجود ندارد، زیرا خود در بخشی از آن فضا را اشغال می‌کند. این بدان معناست که حتی اگر چارچوب در 32 اینچ ( 82 سانتی متر ) عرض داشته باشد، عرض واقعی ویلچر می‌تواند کمتر از 32 اینچ یا 82 سانتی متر باشد و با استانداردهای ADA قابل قبول نیست.
و گاهی اوقات نحوه چرخش درب به داخل یا خارج از یک اتاق نیز می‌تواند مهم باشد چون با توجه به چینش و محیط اطراف در اگر فضا بسیار تنگ باشد، ممکن است لازم باشد لولاها را بچرخانید یا عوض کنید تا در به سمت دیگری حرکت کند و فضا برای حرکت باز شود !

در اینجا چند تکنیک دیگر وجود دارد که می توانید از آنها برای بزرگ کردن ورودی و درهای خانه خود برای حرکت بهتر استفاده کنید:

⦁ درها و چهارچوب در را بردارید – برداشتن روکش در یا کل درب یک (در صورت امکان) راه عالی برای افزایش فاصله در ورودی و حرکت صندلی چرخدار شما است.

⦁ چارچوب درهای خود را بزرگتر کنید – اگر نمی‌توانید ویلچر خود را از درهای موجود در خانه خود عبور دهید، سعی کنید چهارچوب آن ها را بزرگتر کنید اما روی دیوار را برش دهید و سپس دوباره قاب کنید یا به بیانی دیگر در و لولاهای آنرا خارج کنید و دوباره برای در دیوار را شکاف دهید و در جدید و بزرگتری را جایگزین کنید.

⦁ لولاهای “Z” یا Offset را نصب کنید – لولاهای افست و “Z” به درها اجازه می دهند تا به طور مستقل از خود درب بچرخند. آنها به راحتی می توانند یک اینچ( تقریباً 3 سانتی متر ) فاصله‌ی بیشتری به شما بدهند. نکته مثبت آنها این است که آنها مقرون به صرفه و دارای نصب آسانی هستند.

در حالی که در همه موقعیت‌ها استفاده از ویلچری امکان پذیر نیست، می توانید ویلچر دیگری را که با اندازه‌های موجود در ورودی شما سازگار باشد و نیازی به تغییر در در یا محل عبور انجام دهید، تهیه کنید. برخی از افراد به طور طبیعی بزرگتر هستند، بنابراین به ویلچرهای بزرگتر نیاز دارند. با این حال، زمانی که ویلچر شما نتواند از درهای موجود در خانه شما جا بگیرد، همیشه راه حلی وجود دارد.

سوالات متداول کاربران درباره عبور ویلچر از درب

1: آیا ویلچرها از طریق درهای استاندارد جابه جا می‌شوند و قابلیت عبور دارند؟

پاسخ: بیشتر ویلچرها دارای عرض متوسط صندلی در حدود 18 اینچ(46 سانتی متر) تا 22 اینچ (56 سانتی متر) و پایه چرخ‌ها 23 اینچ (59 سانتی متر ) تا 26 اینچ (66 سانتی متر) هستند، بنابراین این اندازه‌ها می‌توانند در درهای استاندارد 30 تا 32 اینچ ( 76 تا 82 سانتی متر) قرار بگیرند.

2: عرض یک در برای واکر چقدر باید باشد؟

پاسخ: اندازه بهینه درب برای واکرها بین 34 تا 36 اینچ (87 تا 92 سانتی متر ) است. با این حال، به ندرت درهای استاندارد را در این اندازه ها پیدا خواهید کرد، مگر اینکه سفارشی ساخته شوند.

3: باریک ترین ویلچر موجود کدام است؟

پاسخ: باریک ترین ویلچر دستی موجود دارای عرض صندلی 16 اینچی (41 سانتی متری) است. باریک‌ترین صندلی برقی ایستاده/خوابیده از چرخ تا چرخ 23 اینچ (59 سانتی متر )است.

اکنون ، پاسخ را می‌دانید که چگونه می‌توانید در موقعیت‌هایی که ویلچر شما در باز شدن درب ورودی با مشکل مواجه می‌شود، رفتار کنید. از تمام نکات و اطلاعاتی که در این مقاله آورده‌ایم استفاده کنید تا بتوانید آزادانه و بدون محدودیت حرکت کنید. ویلچر ایران بهکار بعنوان یک ویلچر ایرانی می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد و با تماس با همکاران ما در بخش فروش همواره می توانید آخرین راهنمایی و راهکار ها برای خود را جویا شوید.

منبع:

سایز استاندارد درب برای جابه جایی ویلچر

 

دپارتمان تولید محتوای ایران بهکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

حفظ وضعیت بدنی مناسب روی ویلچر

اهمیت حفظ وضعیت بدنی خوب روی ویلچر

ارتباط طریقه‌ی نشستن روی ویلچر و
سمیه شمیرانی
14 تیر 1402

ویلچرهای هوشمند: آینده حرکت افراد دارای معلولیت

ویلچر هوشمند آینده‌ای روشن بر ای افراد معلول ویلچرها یکی از مهم‌ترین ابزارهای کمکی
امیرحسین محامد
26 بهمن 1402

فیزیوتراپی افراد معلول

فیزیوتراپی برای افراد معلول: اهمیت، روش‌ها و تأثیرات فیزیوتراپی به عنوان یک رشته پزشکی
اسمعیل زاده
04 شهریور 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader