ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

چرا داشتن یک ویلچر راحت بسیار مهم است؟

سمیه شمیرانی
20 تیر 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر راحت
5/5 - (1 امتیاز)

بررسی اهمیت ویلچر راحت

 

در این مقاله خلاصه‌ای از همه دلایل حیاتی که چرا یک ویلچر راحت نه تنها اهمیت حیاتی دارد، بلکه می‌تواند نجات دهنده باشد، آورده شده‌است.

اگر به طور روزمره از ویلچر استفاده می‌کنید، احتمالاً تصور می‌شود که برای آزادی و استقلال خود به آن متکی هستید. این فقط یک قطعه تجهیزات توانبخشی نیست، بلکه ابزاری است که به شما امکان می‌دهد زندگی خود را بگذرانید. بنابراین، همانطور که گفته شد، اطمینان از راحت بودن ویلچر شما بسیار مهم است.

جدای از بدیهی بودن اینکه یک ویلچر راحت برای نشستن بهتر از صندلی چرخدار ناخوشایند است، دلایل غیرمنتظره‌ای برای اطمینان از اینکه صندلی شما در وضعیت راحتی قرار دارد وجود دارد. این دلایل از کمک به جلوگیری از زخم‌های بستر وحشتناک تا کمک به تشویق فعالیت بدنی را شامل می‌شود. و همه دلایلی که برای اطمینان از راحت بودن صندلی چرخدار شما در زیر این پست ذکر شده‌است!

 

متناسب بودن با وضعیت نشستن مناسب:

هنگامی که می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که صندلی چرخدار شما برای نشستن راحت است، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می‌رسد وضعیت نشستن شما است. تعیین موقعیت نشستن شما زمانی است که برای اولین بار برای صندلی چرخدار جدید خود اندازه گیری می‌کنید. بسیار مهم است که مطمئن شوید همه اندازه‌گیری‌های شما به درستی انجام شده‌است.

ویلچر شما هر روز همراه شما خواهد بود، و در آن زمان، استفاده استثنایی از آن خواهید داشت، بنابراین به راحتی می‌توانید درک کنید که چرا راحتی در انتخاب ویلچر مهم‌ترین نکته است. نه تنها یک صندلی راحت برای نشستن لذت‌بخش‌تر است، بلکه تا حدودی اطمینان حاصل می‌کند که مشکلاتی مانند درد لگن، درد مفاصل و زخم‌های بستر، بسیار کمتر از مواردی است که ویلچر شما یک مشکل ناخوشایند بود.

 

عوارض ناشی از ویلچرهای نامناسب:

چندین عارضه وجود دارد که می‌توان مستقیماً به استفاده از ویلچر نامناسب نسبت داد. برخی از این عوارض را حتی می‌توان محدود کننده زندگی در نظر گرفت. این مسائل شامل (اما نه محدود به) موارد زیر است:

1. یک صندلی چرخدار که خیلی باریک است به باسن شما آسیب می‌رساند و باعث می شود آنها به طرف صندلی شما فشار بیاورند و می‌تواند منجر به آسیب دیدن پوست در آن ناحیه از طریق زخم های بستر شود.

2. اگر عرض، طول و ارتفاع صندلی مطابق با مشخصات منحصر به فرد شما نباشد، جابجایی از روی صندلی چرخدار می‌تواند بسیار چالش برانگیز و کاملاً خطرناک باشد.

3. یک صندلی چرخدار که بیش از حد پهن باشد باعث می‌شود کاربر به راحتی سر بخورد و روی صندلی خود بیفتد. این باعث ایجاد وضعیت بد، افزایش کمردرد، زخم های بستر و فشرده شدن بالقوه ریه‌ها و اندام‌های داخلی می‌شود.

4. طول صندلی نیز مهم است، زیرا صندلی‌های خیلی کوتاه باعث آویزان شدن پاهای کاربر در حالت غیرطبیعی می‌شوند، و صندلی‌های خیلی بلند که منجر به زخم‌های بستر در پشت زانو می‌شود، جایی که صندلی در پوست کاربر فرو می‌رود.

5. محل قرارگیری زیرپایی نیز تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. یک زیرپایی که ارتفاع نامناسبی دارد یا باعث آویزان شدن پاهای شما می‌شود یا زانوهایتان را بالا می‌آورد و به اطراف می‌چرخند ممکن است باعث شود پاهای شما از روی زیرپایی بیفتند و در اثر عبور اجسام یا حتی در چرخ‌های خود ویلچر، پیچ خورده یا آسیب ببینند.

 

یک ویلچر راحت فعالیت را تشویق می کند :

نیازی به یک دانشمند موشکی نیست که بفهمد اگر کسی از ویلچری استفاده می‌کند که در آن راحت است، احتمال اینکه روی صندلی چرخدار خود فعال باشد بسیار بیشتر از زمانی است که رفت و آمد برایش ناخوشایند باشد.

با توجه به این که زخم‌ها و زخم‌های بستر باعث می‌شوند که معمولاً از سوار شدن بر روی صندلی چرخدار خود دچار ناتوانی شوید، اجتناب تقریباً کامل (در یک سناریوی عالی) از زخم‌های بستر نیز باعث ایجاد فعالیت می‌شود. بنابراین، با اجتناب از چنین زخم‌هایی، به دلیل داشتن ویلچری که هم راحت است و هم مطابق با مشخصات و اندازه‌های شما، کاربر به احتمال زیاد سبک زندگی فعالی دارد، چیزی که برای یک زندگی سالم و طولانی‌مدت مهم است.

ویلچر شما امتداد بدن شماست. شما باید مطمئن شوید که به شما کمک می‌کند و کاری را انجام نمی‌دهد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر سلامت شما تأثیر بگذارد. یک صندلی چرخدار مناسب بسیار مهم است.

 

منبع:
https://www.passionatepeople.invacare.eu.com/why-is-having-a-comfortable-wheelchair-so-important/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویلچر همراه

راهنمای خرید ویلچر همراه

سمیه شمیرانی
18 دی 1401
مزایا و کاربردهای لباس نانو

لباس‌های نانو برای بیماران: فناوری، مزایا و کاربردها

مزایا و کاربردهای لباس نانو لباس‌های نانو به عنوان یک نوآوری در حوزه پوشاک به سرعت
اسمعیل زاده
12 شهریور 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader