ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

آیا نحوه نصب ویلچر حائز اهمیت است؟

ایران بهکار
14 دی 1400
5 دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر، صندلی چرخ دار، صندلی چرخدار
امتیاز بدهید

نصب ویلچر: آیا واقعاً مهم است؟

در این پست می‌خواهم برایتان کمی درد دل کنم. از افکاری که ممکن است ذهن بسیاری از ماها را درگیر خود کرده باشد. بله مشکلاتی که شاید در کاربرد و هنگام استفاده از ویلچر به آن برخورد کنیم. وقتی داخل شبکه‌های مجازی جست و خیز می‌کنیم یا در مطب دکتر و بیمارستان افراد کم توان را می‌بینیم یا حتی مادربزرگ ناتوانی با صندلی چرخدار را در مراکز خرید می‌بینیم و با هربار دیدنشان ناراحتی و غم سرتاپای وجودمان را فرا‌می‌گیرد؛ گاهی با خود فکر می‌کنم که چه کسی تصمیم می‌گیرد که فرد روی آن ویلچر چه احساسی دارد ؟ یا احساس راحتی دارد یا ناراحتی؟!
گاهاً این افراد کم توان و خسته به پهلو خم می‌شوند، به جلو خم می‌شوند یا بسختی حرکت میکنند و تکان میخورند یا به نظر می‌رسد که هر لحظه امکان دارد از روی صندلی‌چرخدار به زمین بیافتند و آسیب جدی ببینند. آیا اطرافیانشان نمی‌دانند که نشستن بر روی یک ویلچر ضعیف، برای وضعیت جسمی بدن مضر بوده و باعث درد کمر و پا می‌شود و حتی آسیبهای جدی ستون فقرات و پوستی در پی خواهد داشت؟
در گذشته, نصب مناسب و درست صندلی چرخدار واقعاً یک اولویت نبود. مهمترین هدف فقط این بود که فرد سطحی از تحرک داشته باشد و بی تحرک نباشد. واقعاً مهم نبود چگونه! باز جای شکر باقی است که امروزه این نگرش دگرگون گشته و نحوه نصب و استفاده ویلچر نیز مهم است و مورد توجه قرار گرفته است.

 

ویلچر، صندلی چرخ دار، صندلی چرخدار

 

نصب ویلچر

اندازه‌گیری صحیح صندلی چرخدار دستی یا برقی و قرار دادن صحیح و درست ویلچر در حال حاضر بخش مهمی از این فرآیند نصب ویلچر هست. اکنون می‌دانیم که وقتی فردی به درستی می‌نشیند، راحت تر غذا می خورد ، راحت تر قورت می‌دهد، بهتر نفس می‌کشد و درد کمتری دارد. نشستن مناسب فواید روانی و اجتماعی نیز دارد. وقتی که کاربر صاف می‌نشیند، راحت تر بوده و احساس بهتری نسبت به خود دارد و حداقل بخاطر استفاده از محصول درد و ناراحتی تجربه نمی کند.

موقعیت ایده آل برای نشستن بیشتر افراد روی ویلچر زمانی صورت می‌گیرد که ما آن را 90-90-90 می‌نامیم. این به خمیدگی 90 درجه در لگن (کمر و ستون فقرات) ، 90 درجه در زانوها و 90 درجه در مچ پا اشاره دارد. قسمت پایینی آنها باید تا پشت صندلی باشد و با روکش صندلی چرخدار تماس پیدا کند. قسمت بالایی پاها باید موازی با زمین باشد – زانوها نباید بالا یا پایین تر از باسن فرو روند و قرار گیرند.

اندازه گیری ویلچر

برای اطمینان از مناسب بودن ویلچر، چند اندازه گیری کلیدی وجود دارد که باید قبل از خرید هر صندلی چرخدار بدانید و رعایت کنید تا بتوانید به راحتی از محصول خود استفاده کنید. این اندازه گیری ها عبارتند از:

عرض لگن – این اندازه گیری از لبه یک لگن تا لبه دیگری است. این عرض صندلی ویلچر را تعیین می کند.
طول بالای ساق – این اندازه گیری از پشت قسمت پایینی کاربر، در امتداد بالای ساق پا، تا پشت زانو است. این عمق صندلی ویلچر و عمق جای نشستن را تعیین می کند.
برای دقت، همیشه این اندازه ها را با فردی که روی صندلی محکم نشسته انجام دهید. اگر آنها در یک تکیه گاه نرم خوب فرو رفته باشند و نشسته باشند ، به دلیل حالت گیری صندلی های نرم ، احتمالاً اندازه گیری‌ها تغییر می کند و اشتباه خواهد بود.

برای تعیین بهترین عرض برای صندلی چرخدار، اندازه‌گیری عرض باسن را از بالا نگاه کنید. ما عرض صندلی را توصیه می‌کنیم که 1 تا 2 اینچ ( 3 تا 5 سانتی متری) بیشتر از اندازه گیری عرض باسن باشد. هرچه عرض صندلی به عرض واقعی لگن نزدیکتر باشد، کاربر پشتیبانی بیشتری خواهد داشت و محصول مناسب تری را خریداری خواهید کرد. در آب و هوای سردتر یا اگر فرد لباس های گشاد و بزرگتر زیادی می پوشد، 2 اینچ(5 سانتی متر) ممکن است مناسب تر باشد.

ما عمق صندلی را توصیه می کنیم که حدود 1 اینچ ( 3 سانتی متر )کمتر از اندازه گیری قسمت بالایی پا باشد. داشتن عمق بیش از حد صندلی به اندازه کافی از پاها یا لگن پشتیبانی نمی‌کند و می‌تواند باعث کمردرد و درد در ستون فقرات می شود. عمق بیش از حد صندلی باعث می‌شود که شخص از روی صندلی بیرون بیاید زیرا نمی‌تواند تمام طول مسیر را به صندلی تکیه دهد و تکیه گاه راحتی داشته باشد.

سایر ویژگی های یک صندلی چرخ دار مناسب

برای بهبود موقعیت کاربر در ویلچر، چند ویژگی دیگر وجود دارد که ما توصیه می‌کنیم. وجود این گزینه‌ها بر روی ویلچر جدید باعث می‌شود نوع سفارشی‌تری و متناسب تری داشته باشید.

ارتفاع بازوهای قابل تنظیم یک ویژگی کاملاً اجباری است. این سبک از بازوهای ویلچر دارای دکمه یا اهرمی است که امکان بالا یا پایین بردن بازوها را فراهم می کند. هنگامی که کاربر ویلچر مجبور است برای برقراری تماس با تکیه‌گاه بازو خم شود، این حالت به حالت خمیده منجر می‌شود که باعث کمردرد می‌شود. بهترین روش این است که تکیه‌گاه‌های بازو را برای برخورد با بازوهای کاربر بالا بیاورید. این حالت ایستادن بیشتر را پشتیبانی می‌کند. یک مزیت اضافه این است که وقتی لازم است زیر میز ناهارخوری یا میز قرار بگیرید، بازوها پایین می‌آیند و به راحتی پشت میز قرار می گیرید.
جابه‌جایی تکیه‌گاه‌های پا می‌تواند به جلوگیری از آسیب‌دیدگی و کاهش احتمال افتادن در هنگام نشستن و پیاده‌شدن ویلچر کمک کند. این سبک از تکیه گاه پا به سمت کنار ویلچر حرکت می‌کند و حتی به طور کامل از چارچوب ویلچر جدا می‌شود. این کار باعث می‌شود که هنگام نشستن و پیاده‌شدن ویلچر، استراحتگاه پا با پاها و ساق‌ها گره نخورد و باعث زخم و پارگی پوست نشود.
تکیه‌گاه‌های پایی که از نظر طول قابل تنظیم هستند به موقعیت مناسب ویلچر نیز کمک می‌کنند. داشتن قسمت بالایی پاها به موازات زمین اغلب باعث تسکین کمردرد و ناراحتی می‌شود. بالا بردن یا پایین آوردن زیرپایی بر اساس طول ساق پای بیمار تنها راه رسیدن به این وضعیت مطلوب است و بسیار زیاد به راحتی بیمار کمک می کند.
بالشتک های ویلچر به بهبود راحتی در کاربرد کمک می‌کند. روکش صندلی چرخ دار محکم کشیده شده است که آن را بسیار محکم می‌کند. افزودن کوسن کمی این حالت را نرم می‌کند. اگر کاربر سابقه زخم فشاری یا زخم بستر دارد، با یک متخصص در مورد بهترین بالشتک برای نیازهای خود مشورت کنید تا از بروز بیماری جلوگیری کنید.
همه این گزینه‌ها روی صندلی‌های چرخدار دستی استاندارد در دسترس هستند . اگر می‌دانید به دنبال آن‌ها باشید. توصیه من این است که از پزشک متخصص خود بپرسید، قبل از خرید ویلچر تحقیق کنید، سپس تصمیم بگیرید که به کدام ویژگی‌های ویلچر بیشتر نیاز دارید. اگر واقعاً می‌خواهید در مورد تهیه ویلچر عالی اطلاعاتی کسب کنید، یا با مشاورین ما در شرکت ایران بهکار تماس بگیرید یا از وب سایت بهترین ویلچر مناسب خرید کنید.
لطفا اجازه ندهید خودتان یا عزیزانتان بر روی ویلچری که ضعیف و نامناسب است بنشینند تا حالتی خمیده داشته باشند. این وضعیف آسیب جدی به سلامت عزیزانتان وارد خواهد کرد. ویلچر ایرانی ایران بهکار به نحوی طراحی شده تا کاربر احساس راحتی در استفاده را در لحظه به لحظه زندگی خود تجربه کند.

منبع:

نصب ویلچر؛ آیا مهم است؟

​دپارتمان تولید محتوای ایران بهکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

چگونگی راه رفتن با عصا

چگونگی راه رفتن با عصا بصورت ایمن

ایران بهکار
14 اردیبهشت 1401
صندلی ویلچر

راحتی طی نشستن روی ویلچر

سمیه شمیرانی
05 بهمن 1401
تشک مواج سلولی

تشک مواج سلولی

اسمعیل زاده
07 اسفند 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader