ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

بررسی تفاوت بین ویلچر و صندلی حمل و نقل

ایران بهکار
02 خرداد 1401
8 دقیقه زمان برای مطالعه
مقایسه ویلچر و صندلی حمل و نقل
امتیاز بدهید

تفاوت بین صندلی حمل و نقل و ویلچر چیست؟

افراد دارای اختلال حرکتی اغلب به استفاده از کمک حرکتی برای انجام کارهای روزانه نیاز دارند . این وسایل کمکی در اشکال و اندازه‌های بسیار متنوعی وجود دارند، اما دو مورد از رایج‌ترین آنها ویلچر و صندلی حمل‌ونقل هستند. اگرچه آنها بسیار شبیه به نظر می‌رسند، اما انواع متمایز از کمک‌های حرکتی هستند و باید به این شکل در نظر گرفته شوند.

تفاوت اساسی موجود بین صندلی حمل و نقل و ویلچر : صندلی‌های چرخدار با چرخ‌های بزرگ ساخته می‌شوند تا کاربران بتوانند خود را حرکت دهند، در حالی که صندلی‌های حمل‌ونقل چرخ‌های کوچک‌تری دارند و برای افرادی ساخته شده‌اند که نمی‌توانند از ویلچرهای دستی استفاده کنند و باید توسط مراقب از پشت هل داده شوند.

با این حال، فراتر از آن، هنوز چند تفاوت دیگر وجود دارد که باید در نظر گرفت:

اصول اولیه ویلچر:

ویلچر یک وسیله حرکتی تخصصی‌است که برای کسانی طراحی شده‌است که نمی‌توانند بدون کمک راه بروند یا در راه رفتن مشکل دارند. آنها در مجموعه‌ای از اندازه‌ها، رنگ‌ها و طرح‌ها هستند اما همه ویلچرها یک چارچوب مشترک دارند. چرخ‌های جلو کوچک‌تر هستند و معمولاً به مکانیزم چرخشی آزادانه متصل می‌شوند تا بتوان به راحتی آن‌ها را چرخاند.

چرخ‌های عقب معمولاً کمی بزرگ‌تر و با نرده‌های چرخشی همراه هستند. وقتی این ریل‌ها رانده می‌شوند، صندلی به جلو حرکت می‌کند. اینگونه است که کاربران ویلچر به طور مستقل خود را در حین استفاده از ویلچر حرکت می‌دهند. آنها معمولاً برای حرکت نیازی به کمک ندارند.

وزن متوسط یک ویلچر حدود 25-45 پوند، یعنی حدود 12- 20.5 کیلوگرم‌است. ابعاد این ویلچرمعمولاً در حدود 18 در 18 اینچ، یعنی 45.72 سانتی متر است و از یک قاب فولادی با روکش پارچه‌ای ساخته شده‌است. از آنجایی که ویلچر را می‌توان به راحتی تنها با بازوها جابه جا کرد، به این معنی است که حتی کسانی که فلج پایین تنه دارند نیز می‌توانند از آن برای رفت و آمد استفاده کنند.

مبانی صندلی حمل و نقل:

ویلچرهای حمل و نقل، اگرچه شبیه به ویلچرهای سنتی هستند، اما چند تفاوت متمایز دارند. آنها سبک تر و جمع و جورتر هستند و مهمتر از همه، آنها نرده های چرخشی ندارند زیرا برای استفاده مستقل طراحی نشده‌اند.

صندلی‌های حمل‌ونقل به‌جای هل دادن توسط کاربر، توسط شخص دوم، یک کمک‌کننده، به سمت جلو هل داده می‌شوند. بنابراین، این یک صندلی دو نفره است که معمولا در خانه‌های سالمندان و بیمارستان‌ها دیده می‌شود. تنها در صورتی حرکت می‌کند که یک دستیار کاملاً متحرک آن را هدایت کند. مزیت این‌است که صندلی‌های حمل و نقل ساده‌تر هستند و حجم کمتری نسبت به صندلی‌های چرخدار واقعی دارند. آنها همچنین می‌توانند به محیط‌های باریک یا شیب دارتر، از جمله درهای باریک خانه شما دسترسی داشته باشند.

وزن متوسط یک صندلی حمل و نقل فولادی 15-35 پونداست. این صندلی معمولاً کمی کوچکتر از ویلچر است، معمولاً بسته به شکل، قاب اصلی صندلی حدود 16 x 16 اینچ‌است. هر دو چرخ جلو و عقب بر خلاف یک ویلچر استاندارد، تقریباً همیشه یک اندازه هستند. آنها معمولاً مکانیزمی برای استفاده فردی ندارند و فقط یک ترمز بسیار ساده دارند.

تفاوت‌های عمده بین ویلچر و صندلی حمل و نقل:

تمایز کلیدی در نحوه حرکت هر یک از این صندلی‌ها به جلو است.

همانطور که قبلا ذکر شد، صندلی‌های حمل و نقل سبک برای استفاده مستقل طراحی نشده‌اند. فقط در صورتی می‌توان از آنها را استفاده کرد که فرد دومی با بدن توانا صندلی را به جلو هل دهد. گفته می‌شود، در برخی شرایط، در صورتی که کاربر اصلی بتواند توانایی کافی برای ایستادن و هل دادن صندلی‌را به جلو داشته باشد، می‌تواند به عنوان واکر موقت استفاده شود.

ویلچر امکان استفاده کاملاً مستقل را فراهم می‌کند حتی اگر فردی از ناحیه کمر به پایین فلج شود. اگر بازوهای آنها کاربردی باشند، فرد می‌تواند بدون کمک خود را به حرکت درآورد. به همین دلیل‌است که صندلی‌های چرخدار در اکثر محیط‌ها و برای اکثر افراد انتخاب برتر هستند. تنها زمانی که صندلی‌حمل و نقل گزینه بهتری است، زمانی است که کاربر دارای ضعف بالاتنه باشد یا دسترسی به یک منطقه باریک یا سخت لازم است.

به عنوان مثال، صندلی‌های حمل و نقل ممکن است انتخاب بهتری در هنگام سفر با وسایلی مانند قطار، تراموا یا اتوبوس باشند. آنها را می‌توان بر خلاف بسیاری از ویلچرهای استاندارد تا کرد و باریک‌تر کرد تا از راهروها و روی پله‌ها سر بخورد. با این حال، در کل، ویلچر هنوز گزینه برتر برای هر کسی است که می‌خواهد واقعاً مستقل حرکت کند.

همچنین شایان ذکر است که صندلی‌های چرخدار در درجه اول به این دلیل که تقاضای بیشتری برای آنها به عنوان یک همراه طولانی مدت وجود دارد، دارای گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری نسبت به صندلی‌های حمل و نقل هستند.

انتخاب صندلی مناسب برای تحرک:

در حالی که موارد بالا باید نقطه شروع خوبی به شما بدهد، همیشه ایده خوبی‌است که قبل از خرید یک ویلچر یا صندلی‌حمل و نقل، مستقیماً با آن تماس داشته باشید. در آن بنشینید، وزن آن را احساس کنید و میزان نیروی مورد نیاز برای به جلو راندن آن را ارزیابی کنید. آیا برای وزن و قد شما مناسب است؟ در چه محیط هایی نمی‌توان از آن استفاده کرد؟

هر دو، ویلچر و صندلی‌های حمل و نقل راه‌های موثری برای افزایش تحرک و راحتی برای افراد معلول و مراقبین آنها هستند. دانستن تفاوت‌های بین این دو و در نظر گرفتن نیازهای کاربر و مراقب باید در تصمیم‌گیری برای خرید یکی یا دیگری یا هر دو کمک کند.

منبع:
https://mobilitydeck.com/transport-chair-vs-wheelchair/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

صنعت تجهیزات پزشکی

تکنولوژی رباتیک مناسب افراد معلول

روند اخیر در توسعه و کاربرد آخرین ربات‌های مخصوص افراد معلول : تکنولوژی رباتیک به عنوان
اسمعیل زاده
28 مرداد 1402
ویلچر آلومینیومی یا فولادی

تفاوت‌های کاربردی بین ویلچرهای آلومینیومی و فولادی

تفاوت‌های کاربردی بین ویلچرهای آلومینیومی و فولادی: مقایسه با تأکید بر کاربردهای عملی:
امیرحسین محامد
14 دی 1402
حداقل عرض درب برای عبور ویلچر

حداقل عرض درب برای مصرف کنندگان ویلچر

ایران بهکار
22 اردیبهشت 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader