ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

راهنمای انتخاب ویلچر برقی مناسب

سمیه شمیرانی
11 تیر 1401
6 دقیقه زمان برای مطالعه
انتخاب ویلچر برقی
امتیاز بدهید

انتخاب پاور درایو مناسب برای نیازهای تحرکی شما

 

ویلچر برقی به شما این آزادی را می‌دهد که در محیط حرکت کنید و با انتخاب‌های گسترده در بازار، انتخاب مناسب برای شما می‌تواند تصمیم سختی باشد.

یکی از مهمترین عناصر صندلی چرخدار برقی جدید شما نوع پاور درایو است.

 

پاور درایو به چه معناست؟

مجموعه چرخ‌های محرک به موتورهایی که صندلی چرخدار را تغذیه می‌کنند متصل می‌شوند. سه نوع اصلی موتور محرک عبارتند از: چرخ‌های جلو، چرخ‌های مرکزی و چرخ‌های عقب.

 

صندلی‌های چرخدار برقی دیفرانسیل جلو:

صندلی‌های چرخدار برقی که محرک جلو هستند دارای دو مجموعه چرخ هستند که قدرت صندلی از دو چرخ جلو می‌آید. صندلی‌های چرخ جلو به دلیل اندازه چرخ‌های جلویی خود در غلبه بر موانع بسیار خوب عمل می‌کنند زیرا چرخ‌های محرک اولین چرخ‌هایی هستند که با یک مانع در تماس هستند.

بنابراین، اگر قصد دارید از ویلچر خود عمدتاً در فضای باز استفاده کنید، این نوع می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین، صندلی‌های چرخ‌محرک جلو معمولاً ارتفاع کمتری از صندلی تا کف دارند و به دلیل نداشتن چرخ‌های چرخان جلو، امکان افزایش سهولت در قرار گرفتن اندام‌های تحتانی را فراهم می‌کنند.

 

صندلی‌های چرخدار برقی دیفرانسیل مرکزی:

صندلی‌های چرخدار برقی مجهز به پایه‌ای با سه مجموعه چرخ، که محرک صندلی از چرخ‌های مرکزی می‌آید، به عنوان چرخ‌های دیفرانسیل مرکزی طبقه‌بندی می‌شوند. چرخ وسط در درجه اول بزرگتر است و چرخ‌های جلو و عقب کوچکتر هستند و باعث بهبود پایداری می‌شوند. با این صندلی‌ها شما در درجه اول بر روی مجموعه وسط چرخ‌ها می‌نشینید، از این رو، چرخش در نقطه به معنای چرخش به دور محور بدن است. که بسیار بیشتر با چرخش طبیعی بدن در هنگام ایستادن مطابقت دارد.

بسته به فناوری داخلی، هر شش چرخ روی زمین می‌مانند، حتی اگر سطح ناهموار باشد. اگر بازوهای کاستور جلو و عقب بتوانند بالا و پایین حرکت کنند، موانع را می‌توان به راحتی مدیریت کرد. این نوع صندلی‌ها برای استفاده در فضای باز و داخلی مناسب‌تر هستند، زیرا طراحی آن کمترین شعاع گردش ممکن را در مقایسه با صندلی‌های چرخ‌دار عقب یا جلو تسهیل می‌کند. همچنین گزارش شده‌است که یادگیری صندلی‌های چرخدار دیفرانسیل مرکزی برای کاربران جدید آسان‌تر است، زیرا نقطه عطف دقیقاً در زیر ستون فقرات شما قرار دارد، درست مانند پاهای شما وقتی که ایستاده‌اید.

 

ویلچر برقی دیفرانسیل عقب:

صندلی‌های چرخدار برقی که دیفرانسیل عقب هستند دارای دو مجموعه چرخ هستند، دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب. با این صندلی‌ها، شما در درجه اول بر روی مجموعه‌ای از چرخ‌ها نشسته‌اید. این نوع صندلی‌ها برای استفاده در فضای باز و مسافت طولانی مناسب‌تر هستند زیرا قرارگیری چرخ‌ها ثبات را افزایش می‌دهد. با این حال، با این پایه چرخ، شعاع گردش کلی را نیز افزایش می‌دهد.

وجود چهار چرخ روی زمین باعث می‌شود سیستم تعلیق بهتری در حرکت بر روی دست اندازها در خارج از منزل حرکت کند. این چرخ محرک باعث افزایش سهولت نیرو در سطوحی مانند چمن، شن، و زمین‌های ناهموار می‌شود. یادگیری استفاده از ویلچر برقی با محرک عقب ممکن است بیشتر از محرک چرخ مرکزی طول بکشد زیرا محور چرخش مستقیماً زیر محور بدن شما قرار ندارد.
ویلچر ایران بهکار با ارائه کارآمدترین و کاربردی‌ترین ویلچر برقی در نوع خود، می‌تواند بهترین انتخاب برای کم توانان عزیز باشد.

 

تصمیم گیری شما:

هنگام تصمیم گیری در مورد نوع ویلچر برقی برای خرید، به خاطر داشته باشید که در درجه اول کجا از این صندلی استفاده می‌کنید. دیفرانسیل چرخ‌های جلو و چرخ‌های عقب برخی از اولین صندلی‌های برقی موجود بودند. اکنون چرخ‌های دیفرانسیل مرکزی در برخی کشورها رایج شده‌اند. با در نظر گرفتن ملاحظات ذکر شده در بالا، همراه با فناوری‌های جدید ثبت اختراع ویلچر ایران بهکار، انتخابی که انجام می‌دهید برای شما عالی خواهد بود.

 

منبع:
https://www.passionatepeople.invacare.eu.com/choosing-the-right-power-drive-for-your-mobility-needs/

یک پاسخ به “راهنمای انتخاب ویلچر برقی مناسب”

  1. Twicsy گفت:

    Keep on working, great job!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

نحوه باز و بسته کردن ویلچر

آموزش نحوه باز و بسته کردن صحیح ویلچر

ایران بهکار
19 اردیبهشت 1401
ویلچر درون شهری

ویلچر مناسب برای کاربرد درون شهری

ویلچر درون شهری بهترین نوع ویلچر درون شهری به ویژه برای افرادی که نیاز به کمک در حرکت
اسمعیل زاده
18 مرداد 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader