ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

خرید ویلچر و نکات تأثیرگذار در خرید بهینه

ایران بهکار
21 دی 1400
4 دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر،صندلی چرخدار،صندلی چرخ دار
امتیاز بدهید

نکاتی که باید هنگام خرید ویلچر خود در نظر داشته باشید

خرید ویلچر مناسب و خوب ، همیشه ساده نیست. هر فردی دارای شخصیت مستقل بوده و نیازهای خاص و متفاوتی دارد. بنابراین، انتخاب یک ویلچر یا هرچیزی به سه عامل بسیار شخصی بستگی دارد: کفایت برای کاربر (کافی بودن) ، برای استفاده ، و برای محیط اطراف .
به طور کلی، همه ویلچرها از نظر اندازه و موقعیت صندلی و پشتی قابل تنظیم هستند و دارای زیر دستی و زیرپایی قابل تنظیم و جدا شدن هستند. با این وجود، هنگام خرید ویلچر، باید موارد دیگری را در نظر داشته باشید زیرا تنوع انتخاب آن به قدری گسترده هست که احتمالا اگر اطلاعات نداشته باشید احساس خستگی کنید. در ایران بهکار، به‌عنوان متخصص در تولید ویلچر ایرانی، توصیه ما این است که این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا مناسب‌ترین گزینه را پیدا کنید و اطلاعات محصول به دانش شما افزوده شود در وقت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

نیازهای شخصی من چگونه خرید ویلچر را رقم می‌زند؟

اولین سوالی که هنگام خرید ویلچر باید از خود بپرسید : چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا با ناتوانی شما سازگار شود، با در نظر گرفتن جنبه‌هایی مانند اینکه آیا می‌توانید خود را از ویلچر (به صندلی ماشین، تخت یا توالت یا سطوح دیگر) منتقل کنید و جابجا کنید یا خیر. یا با کنترل وضعیت بدن مشکل دارید.
اندازه و وزن شما نیز بر انتخاب بسیار بسیار تأثیر می‌گذارد. به عنوان یک قاعده کلی ، صندلی باید بین 2 تا 4 سانتی متر پهن‌تر از باسن سرنشین باشد تا بتواند به راحتی روی آن بنشیند و توجه کنید که حتما تأکید کنید ویلچر برای وزن شما ارائه شود زیرا هر ویلچر تا وزن خاصی را پشتیبانی می کند.
نکته دومی که باید هنگام خرید ویلچر در نظر بگیرید قابلیتهایی است که ویلچر شما باید ارائه دهد. اگر فکر ‌کنید آن را اغلب باید تا کنید، توصیه می‌شود به دنبال صندلی تاشو باشید که بدون ابزار جمع شود و فضای کمتری را اشغال می کند. اگر قصد دارید از ویلچر برای ورزش و تفریح استفاده کنید، پس باید بدنبال ویلچر سبک تر باشید.
آیا مجبور به دسترسی و عبور از فضاهای تنگ هستید پس به دنبال زیرپایی تاشو و متحرک باشید. اگر به سایر وسایل کمک فنی (بالشتک‌های ضد دکوبیت، بالابر، نگهدارنده عصا و غیره) یا نوع دیگری از لوازم جانبی ویلچر نیاز دارید، به دنبال وسیله‌ و محصولی باشید که با همه این موارد سازگار باشد.
در نهایت در مورد محیط اطراف صحبت خواهیم کرد: خرید ویلچر برای استفاده در فضای باز با استفاده در داخل خانه یکسان نیست، همینطور نحوه استفاده برای یک محیط شهری با یک محیط روستایی متفاوت خواهد بود. همچنین باید آب و هوای محل زندگی خود را نیز در نظر داشته باشید. اگر در مکانی مرطوب زندگی می‌کنید ویلچر شما باید در برابر زنگ زدگی مقاوم باشد و اگر در شهری زندگی می‌کنید که سرد است، به خاطر داشته باشید که وقتی لباس‌های حجیم می‌پوشید به فضای بیشتری برای تردد راحت نیاز دارید پس محیط استفاده و آب و هوای محیط استفاده بسیار بسیار در انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود.

صندلی چرخدار برقی، دستی و فوق سبک

شرایط و موقعیت‌های پزشکی که فرد را در استفاده و خرید صندلی چرخدار محدود می‌کند بسیار زیاد است و به همین دلیل انتخاب ویلچر بسیار گسترده است. اولین انتخابی که باید انجام شود بین ویلچر برقی یا ویلچر دستی است و این معمولاً به سطح استقلال کاربر بستگی دارد.
ویلچرهای برقی معمولاً توسط افرادی استفاده می شود که نمی‌توانند خود را به حرکت درآورند، زیرا آنها قدرت کافی در اندام فوقانی خود برای انجام این کار ندارند یا به دلیل اینکه نمی‌توانند تلاش را به هر دلیلی تحمل کنند. خط تولید ویلچرها شامل چندین مدل می‌شود: از صندلی‌های چرخدار جمع‌وجور و قابل مدیریت داخلی گرفته تا مدل‌های محکم‌تر و مجهزتر که برای تسهیل حرکت در فضای باز طراحی شده‌اند.
میزان استقلال نیز بر انتخاب صندلی چرخ دار دستی تأثیر می‌گذارد: ویلچرهای خودکششی دارای چرخ‌های عقب بزرگ‌تری هستند و برای افرادی با درجه استقلال بالا در نظر گرفته شده‌اند، در حالی که ویلچرهای غیرخودکششی باریک‌تر هستند و دارای چرخ‌های عقب کوچک‌تر هستند. توسط شخص دیگری هل داده شده است.
موادی که ویلچر از آن ساخته شده نیز عاملی است که باید هنگام خرید ویلچر در نظر داشت. ویلچرها عمدتاً با چهار ماده ساخته می شوند:
  • فولاد: صندلی‌های چرخدار سنگین‌تر، اما محکم‌تر و مقاوم‌تر.
  • آلومینیوم: صندلی‌های چرخدار سبک و حمل و نقل آسان.
  • تیتانیوم: صندلی‌های چرخدار سبک‌تر.
  • فیبر کربن: یک ماده فوق سبک وزن با سطوح قابل توجهی از دوام.
انتخاب یک قاب سفت و سخت یا تاشو یکی دیگر از تصمیمات مهم هنگام خرید ویلچر است. شاسی صندلی‌ها با قاب سفت و سخت بسیار سبک‌تر است زیرا فاقد اتصالات و لولا است. از طرف دیگر صندلی‌های تاشو حمل و نقل آسان تر هستند، اما با آنها مصرف انرژی کمتر است: در یک صندلی چرخدار تاشو، انرژی پالس نسبت به صندلی های صلب کاهش می یابد. برای خرید ویلچر ایران بهکار کافی است با ما تماس بگیرید.
دپارتمان تولید محتوای ایران بهکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ایمنی کودک استفاده کننده از ویلچر در نابستان

ایمنی در تابستان برای کودکان ویلچر نشین با شرایط خاص

چگونه ایمنی کودک ویلچر نشین را در تابستان تأمین
سمیه شمیرانی
17 تیر 1402

ویلچرهای هوشمند: آینده حرکت افراد دارای معلولیت

ویلچر هوشمند آینده‌ای روشن بر ای افراد معلول ویلچرها یکی از مهم‌ترین ابزارهای کمکی
امیرحسین محامد
26 بهمن 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader