ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

بررسی انواع ویلچر و نظرات متفاوت درباره ویلچر

ایران بهکار
20 اردیبهشت 1401
8 دقیقه زمان برای مطالعه
بررسی انواع ویلچر
امتیاز بدهید

انواع، اطلاعات و نظرات در مورد ویلچر

در این مقاله اطلاعاتی در مورد انواع ویلچرها، بررسی، خرید و یافتن ویلچر مناسب متناسب با نیاز فردی یک فرد معلول را ارائه می‌دهیم.

ویلچرهای برقی توسط یک موتور و باتری به حرکت در می‌آیند. آنها بسیار پیچیده هستند. این دستگاه توسط دکمه‌های فشاری کار می‌کند. برخی از ویلچرهای برقی از فناوری پیشرفته استفاده می‌کنند و می‌توانند از طبقه بالا بروند، روی سنگریزه حرکت کنند و حتی برای دسترسی به قفسه‌های بلند بالا بیایند.
ویلچر به افراد کمک می‌کند تا متحرک‌تر و مستقل‌تر شوند. بسیاری از انواع مختلف صندلی چرخدار به دلایل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. درک محدودیت‌ها و عملکرد ایمن هر ویلچری که انتخاب می‌کنید مهم است.

اطلاعات اساسی

ویلچر به عنوان صندلی مجهز به چرخ تعریف می‌شود. این دستگاه در انواع مختلف عرضه می‌شود، که امکان پیش‌رانش دستی توسط سرنشینی که چرخ‌های عقب را به صورت دستی می‌چرخاند، یا نیروی محرکه الکتریکی توسط موتورها را فراهم می‌کند. اغلب در پشت صندلی دستگیره‌هایی وجود دارد که به افراد مختلف اجازه هل دادن می‌دهد. ویلچر توسط افرادی استفاده می‌شود که به دلیل بیماری، آسیب یا ناتوانی، راه رفتن برای آنها دشوار یا غیرممکن است.

افرادی که در نشستن و راه رفتن مشکل دارند اغلب از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند. یک ویلچر دستی ساده یا پایه دارای یک صندلی، تکیه گاه پا و چهار چرخ است: دو چرخ در جلو و دو چرخ بزرگ در عقب. دو چرخ بزرگتر در عقب معمولاً دارای رینگ‌های دستی هستند. دو دایره فلزی یا پلاستیکی به ضخامت تقریباً 3/4 اینچ.

قدیمی‌ترین اسناد مربوط به صندلی چرخ‌دار، کتیبه‌ای بود که بر روی تخته سنگی در چین و تخت کودکی که در دیواره‌ای روی یک گلدان یونانی به تصویر کشیده شده بود. قدمت هر دو به قرن پنجم قبل از میلاد برمی‌گردد. اولین سوابق استفاده از صندلی‌های چرخدار برای حمل و نقل معلولان به سه قرن بعد در چین مربوط می‌شود. چینی‌ها از چرخ دستی اختراع شده خود برای جابجایی افراد و همچنین اجسام سنگین استفاده می‌کردند. تمایزی بین این دو کارکرد تا چند صد سال دیگر، در حدود سال 525 پس از میلاد مسیح، زمانی که تصاویر صندلی‌های چرخدار که به طور خاص برای حمل افراد ساخته شده بودند در هنر چینی ظاهر شدند، انجام نشد.

ویلچر به افراد کمک می‌کند تا متحرک‌تر و مستقل‌تر شوند. انواع مختلفی از ویلچر وجود دارد که به دلایل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. درک محدودیت‌ها و عملکرد ایمن هر ویلچری که انتخاب می‌کنید مهم است.

اندازه صندلی (عرض و عمق)، ارتفاع صندلی تا کف، زیرپایی یا تکیه پا، پایه‌های چرخدار جلو، پشتی قابل تنظیم، کنترل‌ها و بسیاری از ویژگی‌های دیگر را می‌توان بر روی بسیاری از مدل‌های پایه سفارشی کرد یا به آن اضافه کرد، در حالی که برخی کاربران، اغلب آنهایی که نیازهای تخصصی دارند، ممکن است صندلی چرخدار سفارشی داشته باشند.

انواع ویلچر

ویلچرهای دستی

ویلچر دستی ویلچری است که توسط کاربر به حرکت در می‌آید. معمولاً با هل دادن میله‌های گردی که چرخ‌ها را احاطه کرده‌اند حرکت می‌کند. این ویلچر دارای دسته‌هایی در قسمت پشتی نیز می‌باشد که می‌توان آن را توسط شخص دیگری هل داد. نگهداری از ویلچر دستی آسان است، سبک وزن است و خرید آن کم هزینه تر است.

ویلچر برقی

ویلچر برقی توسط یک موتور و باتری به حرکت در می‌آید که بسیار پیچیده هستند. آنها با جوی استیک یا دکمه‌های فشاری کار می‌کنند.  بیایند. ویلچرهای برقی برای پشتیبانی از موتور و باتری نیاز به بدنه محکمی دارند، بنابراین بسیار سنگین و همچنین پرهزینه هستند.

ویلچر ورزشی

همانطور که از نام آن پیداست، ویلچرهای ورزشی برای انجام ورزش طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها بسیار سبک وزن هستند و در عین حال بسیار پایدار هستند. اغلب برای تنیس، بسکتبال با ویلچر و ماراتن استفاده می‌شوند.

ویلچر فوتبال و پاور فوتبال

ورزش جدیدی برای استفاده کنندگان از ویلچر برقی ساخته شده‌است به نام فوتبال با صندلی برقی یا پاور فوتبال. این تنها ورزش تیمی رقابتی برای کاربران صندلی چرخدار برقی است.

ویلچرهای ایستاده

صندلی چرخدار ایستاده ویلچری است که کاربر را در حالت ایستاده پشتیبانی می‌کند. آنها را می‌توان هم به عنوان ویلچر و هم به عنوان یک قاب ایستاده استفاده کرد و به کاربر اجازه می‌دهد روی صندلی چرخدار بنشیند یا بایستد. آنها با یک پمپ هیدرولیک یا کمک برقی از حالت نشسته به ایستاده حرکت می‌کنند.

ویلچرهای کودکان به دو صورت دستی و برقی هستند. این دستگاه‌ها فقط نسخه‌های کوچکتر ویلچرهای بزرگتر بزرگسالان هستند که معمولاً قابل تنظیم هستند، بنابراین می‌توانند همراه با کودک رشد کنند و با رشد کودک، وزن و حجم بیشتری را در خود جای دهند.

ویلچر ساحلی

به کاربران اجازه دهید وارد آب شوند و تحرک بهتری در شن و ماسه داشته باشند. مدل‌های متعددی موجود است. در بسیاری از کشورهای اروپایی که گردشگری خوبی دارد، بسیاری از سواحل با ویلچر قابل دسترسی هستند و این نوع ویلچرها را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

ویلچرهای سه چرخ

ویلچرهای سه چرخ مفهوم جدیدی نیستند و اغلب در طراحی ویلچرهای مسابقه‌ای، ویلچرهای تنیس و سایر ورزشها و همچنین ویلچرهای همه منظوره روزمره استفاده شده‌ است. این ویلچرها نسبت به ویلچرهای چهارچرخ پایدارتر و قابل مانور در زمین های ناهموار هستند.

پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر به آرامی فناوری صندلی چرخدار و EPW را بهبود می‌بخشد. برخی از صندلی‌های چرخدار مانند iBOT از فناوری ژیروسکوپی و سایر پیشرفت‌ها بهره می‌برند که صندلی را قادر می‌سازد تا تعادل داشته باشد و تنها روی دو چرخ از چهار چرخ خود بر روی برخی سطوح حرکت کند، بنابراین کاربر را تا ارتفاعی قابل مقایسه با یک فرد ایستاده بالا می‌برد. با کمک‌های موتوری برای صندلی‌های دستی که در دسترس و پیشرفته‌تر می‌شوند، آن‌ها همچنین می‌توانند از پله‌نوردی و ویژگی‌های چهار چرخ متحرک استفاده کنند.

ویلچر سگ

بله، دستگاهی به نام ویلچر برای سگ وجود دارد. آنها برای کمک به سگ‌های معلول و آسیب دیده ایجاد شدند تا تحرک خود را بازیابند. بسیاری از اوقات، مشکل جابجایی مفصل ران یا آسیب نخاعی است که سگ را بدون کنترل بر روی پاهای عقب خود می‌گذارد. ویلچر سگ روی پاهای عقب قرار می‌گیرد و روی زمین می‌چرخد و سگ با پاهای جلویی خود به جلو حرکت می‌کند. این به سگ کمک می‌کند تا تحرک خود را دوباره به دست آورد و زندگی شاد و سالمی داشته باشد.

هر زمان که برای خرید ویلچر در بازار هستید، مهم نیست که دنبال چه نوع ویلچری هستید، بهتر است که آنها را کمی با هم مقایسه کنید.

ویلچرهای مختلف با قابلیت‌های متفاوت و قیمت‌های متفاوت نیز عرضه می‌شوند. شما می‌خواهید مطمئن شوید که بهترین ویلچر را برای شخصی که از آن استفاده می کند، خواهید داشت.

منبع:
https://www.disabled-world.com/assistivedevices/mobility/wheelchairs/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ادغام ویلچر با دوچرخه؛ ترفندی جدید برای حرکت

ترکیب ویلچر کلاسیک با فناوری هوشمند حرکتی چگونگی ظهور ویلچر؛ ایده قرار دادن مبلمان روی
اسمعیل زاده
18 تیر 1402
ویلچر هوشمند

واقعیت مجازی و توانبخشی

واقعیت مجازی: انقلابی در دنیای توانبخشی   توانبخشی، سفری پرفراز و نشیب برای
امیرحسین محامد
29 بهمن 1402
ویلچر آلومینیومی یا فولادی

تفاوت‌های کاربردی بین ویلچرهای آلومینیومی و فولادی

تفاوت‌های کاربردی بین ویلچرهای آلومینیومی و فولادی: مقایسه با تأکید بر کاربردهای عملی:
امیرحسین محامد
14 دی 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader