بایدها و نبایدهای تعمیر ویلچر

تعمیرات ویلچر
قبل از بررسی «بایدها و نبایدها» تعمیرات ویلچر، مهم است که نحوه نگهداری از ویلچر خود را درک کرده و بررسی کنیم. انبارسازی صحیح، نگهداری باتری، تمیز کردن و بررسی منظم ویلچر شما برای آسیب دیدگی باعث میشود صندلی چرخدار شما در درازمدت ایمن و سازنده باقی بماند.
ویلچر خود را بشناسید
ایده خوبی است که راهنمای کاربر یا دفترچه راهنما را مرور کنید تا بتوانید هر مشکلی را قبل از مسئله ساز شدن تشخیص دهید. مواردی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:
• هل دادن ویلچر با حالت آرام دشوارتر است
• ترمزها، ویلچر را محکم یا آنطور که باید نگه نمیدارند
• باتری آنقدر دوام نمیآورد
• از هم گسیختگی متریال
• فشار پایین قابل مشاهده در لاستیکها
حل این مسائل احتمالاً به عنوان بخشی از یک برنامه تعمیر و نگهداری خوب ساده است، اما نادیده گرفتن آنها میتواند منجر به مشکلات بزرگتر شود و به طور اساسی استقلال و ایمنی شما را محدود کند.
با دفترچه راهنما که حاوی اطلاعاتی در مورد استفاده ایمن، انبارسازی، شارژ مجدد و عیب یابی است، آشنا شوید. هنگام خرید ویلچر برای بهبود درک شما از محصول، کاربر و هر فرد کمکی باید دفترچه راهنما را بخواند. این به شما اطمینان میدهد که عملکرد ویلچر خود را به حداکثر برسانید و توانایی آن را برای حمایت از استقلالتان افزایش دهید.
وقتی به زمان ارائه خدمات نزدیک میشوید، مطمئن شوید که از رویهها، الزامات مناسب و در صورت داشتن هرگونه سؤال با چه کسی تماس بگیرید.
هر چند وقت یکبار یک ویلچر نیاز به سرویس دارد؟
اینکه صندلی چرخدار شما چند وقت یکبار نیاز به سرویس دارد به مدل و نحوه استفاده شما از آن بستگی دارد. دفترچه راهنما را برای راهنمایی برای مدل صندلی چرخدار خود بررسی کنید. همه ویلچرها برای ادامه کار صحیح نیاز به نگهداری مداوم دارند. شما باید:
1. فشار باد لاستیکها را هر ماه چک کنید
2. ترمزها را هر هفته چک کنید
3. ویلچر را به طور منظم تمیز کنید
4. پیچ های تکیه گاه سر، تکیه گاه دست و غیره را که ممکن است شل شده باشند ببندید
دفترچه راهنما
دفترچه راهنمای صندلی چرخدار شما حاوی تمام اطلاعات مرتبط در مورد زمان بندی، نوع خدمات و کارهایی است که باید تکمیل شوند. هنگامی که سرویس یا تعمیر ویلچر را انجام دادید، مطمئن شوید که چک لیست خدمات تکمیل شده را دارید، دقیقاً مانند زمانی که ماشین خود را سرویس میکنید، تا شواهدی از کار انجام شده داشته باشید.
شرکت تعمیر یا خدمات ویلچر
بررسی کنید که شرکت تعمیر یا خدمات ویلچر یک تامین کننده قابل اعتماد است و صلاحیت ارائه خدمات را دارد. اگر به دلیل نقص یا درخواست تعمیر با یک شرکت تماس میگیرید، با تمام جزئیات مثل عیبها و مدل صندلی آماده باشید. توانایی ارائه اطلاعاتی مانند نام مدل یا شماره سریال به این معنی است که مهندس میتواند با آمادگی کامل به محل برسد، که این احتمال وجود دارد که تکنسین بتواند مشکل را در یک بازدید حل کند.
ضمانتنامه
هر گونه تعمیر ویلچر باید با استفاده از قطعات یدکی اصلی و اورجینال تکمیل شود، در غیر این صورت گارانتی باطل می شود. هنگامی که برای رزرو تعمیر یا خدمات برای اولین بار با آنها تماس میگیرید، بررسی کنید که شرکت می تواند این را ارائه دهد.
مدیریت صندلی خود را در دست بگیرید
اخیراً پیشرفتهای قابل توجهی در فناوری ویلچر ایجاد شده است که نه تنها تجربه و سطح فعالیت کاربر را بهبود میبخشد، بلکه به کاربران کمک میکند تا کنترل صندلی خود را در دست بگیرند و آن را به خوبی حفظ کنند.
هنگام تنظیم تعمیر یا خدمات ویلچر، هرچه محصول پیچیده تر یا پیشرفته تر باشد، انجام کار توسط مهندسان تحت نظارت و آموزش دیده توسط سازنده بسیار مهم است.
منبع:
https://www.passionatepeople.invacare.eu.com/the-dos-and-donts-of-wheelchair-repair/
دیدگاهتان را بنویسید