ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

کاربرد واکر در فیزیوتراپی

ایران بهکار
12 اردیبهشت 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
انتخاب و استفاده از واکر
5/5 - (2 امتیاز)

نحوه‌ی کار با انواع واکرها

گاهی اوقات پس از بیماری، جراحت یا جراحی، ممکن است در راه رفتن یا حرکت کردن دچار مشکل شوید. ضعف، مشکل تعادل یا محدودیت‌های تحمل وزن جراحی شاید نیاز داشته باشد که برای اطمینان از ایمنی با کمک یا وسیله‌ای راه بروید. یکی از این وسایل که می‌تواند به شما در راه رفتن ایمن و مستقل کمک کند واکر است.

و‌ا‌کر از تجهیزات توانبخشی است و انواع مختلفی از واکرها برای انتخاب وجود دارد. دو نوع اصلی واکر عبارتند از واکر استاندارد و واکر چرخدار.

واکر استاندارد

واکر استاندارد معمولا یک قاب آلومینیومی با چهار پایه قابل تنظیم است که با کف تماس پیدا می‌کند. دستگیره‌های کوچکی در قسمت بالا وجود دارد که می‌توانید روی واکر نگه دارید. در حین راه رفتن، پایه‌ها به شما کمک می‌کنند. همچنین روی هر پایه کلاه‌های لاستیکی وجود دارد که به چسبیدن کف و جلوگیری از لیز خوردن واکر کمک می‌کند.

مزیت استفاده از وا‌کر استاندارد، دارا بودن پایداری زیادی برای جلوگیری از بهم خوردن تعادل و افتادن است. یکی از معایب این است که هنگام راه رفتن باید از بازوهای خود برای بلند کردن و جلو بردن وا‌کر استفاده کنید. اگر بازوهای شما ضعیف هستند، ممکن است مشکل ایجاد کند. بلند کردن و پیشروی واکر می‌تواند خسته کننده شود. همچنین، استفاده از وا‌کر استاندارد در پله‌ها دشوار است و اغلب به فرد دیگری برای حمل دستگاه از پله‌ها به بالا و پایین نیاز خواهید داشت.

یک وا‌کر استاندارد معمولا دارای مکانیزم تاشو هست که به آن اجازه می‌دهد تا برای حمل آسان در ماشین یا وسایل حمل و نقل عمومی به صورت صاف تا شود.

وا‌کر چرخ دار

واکر چرخ دار معمولاً یک واکر با قاب آلومینیومی با دو چرخ در پایه‌های جلویی است. این اجازه می‌دهد تا واکر در امتداد زمین در هنگام راه رفتن فشار داده شود و نیازی به بلند کردن واکر برای پیشبرد آن نیست.

مزیت واکر چرخ دار این است که به شما امکان می‌دهد با سرعت بیشتری راه بروید. یکی از معایب آن این است که نسبت به واکر استاندارد پایداری کمتری دارد و ممکن است به راحتی در حین راه رفتن از شما دور شود. مانند واکر استاندارد، واکر چرخ دار معمولاً برای نگهداری و حمل و نقل آسان قابل تاشو است. همچنین استفاده از واکر چرخدار برای بالا و پایین رفتن از پله‌ها بی‌خطر نیست.

چه زمانی برای راه رفتن باید از وا‌کر استفاده کرد؟

اگر روی مفصل ران ، زانو یا مچ پا عمل جراحی دارید، شاید اجازه نداشته باشید تمام وزن خود را روی پای خود قرار دهید تا راه بروید. ممکن است لازم باشد پای عمل شده را از زمین دور نگه دارید. واکر به ایجاد ثبات و پشتیبانی کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد در هنگام راه رفتن محدودیت‌های تحمل وزن را حفظ کنید.

پس از بیماری یا آسیبی که نیاز به یک دوره طولانی استراحت در بستر و بهبودی دار د، ممکن است در یک یا هر دو پا دچار ضعف شوید . تعادل شما همچنین می‌تواند پس از یک دوره استراحت در رختخواب تحت تأثیر قرار گیرد. یک واکر ممکن است برای کمک به ارائه پشتیبانی لازم برای راه رفتن مجدد لازم باشد.

چگونه از وا‌کر استفاده کنم؟

حتماً با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی و فیزیوتراپیست خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که از وا‌کر صحیح استفاده می‌کنید و نحوه استفاده صحیح از آن را یاد می‌گیرید.

قبل از استفاده از وا‌کر، باید مطمئن شوید که ارتفاع آن برای شما مناسب است. برای بررسی ارتفاع وا‌کر، در داخل قاب بایستید و اجازه دهید بازوهایتان آویزان شوند. اگر تعادل و قدرت شما محدود است، حتما این کار را با کسی که در نزدیکی شماست انجام دهید تا به شما کمک کند. دسته‌های وا‌کر باید در سطح مچ دست شما باشد. اگر اینطور نیست، بنشینید و با استفاده از دکمه‌های فشاری کوچک، چهار پایه وا‌کر را در ارتفاع مناسب تنظیم کنید.

راه رفتن با واکر استاندارد می‌تواند دشوار باشد زیرا باید واکر را بلند کرده و در حین راه رفتن به جلو ببرید. این راهنمای آسان و گام به گام می‌تواند به شما کمک کند با یک وا‌کر استاندارد راه بروید. اطمینان حاصل کنید که خیلی نزدیک به میل متقاطع جلوی وا‌کر نمی‌ایستید. همچنین مطمئن شوید که هر چهار پایه به طور همزمان با زمین تماس داشته باشند تا وا‌کر از واژگونی خودداری شود.

راه رفتن با وا‌کر چرخ دار کار ساده‌تری است. برای راه رفتن با وا کر چرخدار، داخل واکر بایستید و در حین راه رفتن آن را به جلو هل دهید. سعی کنید از ایستادن خیلی نزدیک به جلوی واکر خودداری کنید. همچنین هنگام راه رفتن اجازه ندهید واکر چرخدار از جلوی شما فاصله بگیرد.

چگونه متوجه شوید که به وا‌کر نیاز ندارید؟

از آنجایی که قدرت و تعادل شما پس از آسیب یا بیماری بهبود می‌یابد، ممکن است دیگر نیازی به راه رفتن با وا‌کر نداشته باشید. عصا، عصای چهارگانه یا عصای استاندارد ممکن است برای شما مناسب‌تر باشند. شما باید با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی و فیزیوتراپیست خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید کدام دستگاه برای شرایط خاص شما بهترین است.

واکرها در صورت استفاده صحیح، ثبات و ایمنی زیادی برای شما فراهم می‌کنند. با همکاری با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا فیزیوتراپ ، می‌توانید مطمئن شوید که از دستگاه صحیح به درستی استفاده می‌کنید تا از ایمن‌ترین سطح تحرک عملکردی و استقلال اطمینان حاصل کنید.

منبع:
https://www.verywellhealth.com/choosing-and-using-walkers-in-physical-therapy-2696057

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ارزیابی ویلچر

ارزیابی یک ویلچر خوب

نحوه ارزیابی یک ویلچر دادن امتیاز به ویلچر فرآیندی حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که
اسمعیل زاده
29 فروردین 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader