ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

چند اصطلاح فنی مرتبط با ویلچر

سمیه شمیرانی
24 خرداد 1401
4 دقیقه زمان برای مطالعه
تولید ویلچر ایران بهکار
امتیاز بدهید

اصطلاحات SCI مربوط به ویلچر

 

آیا با اصطلاحات SCI (خدمات مدنی بین‌المللی) در مورد ویلچر آشنا هستید؟
در اینجا چند اصطلاح در مورد نشستن روی ویلچر وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید.

از زمان آسیب نخاعی، احتمالاً با چندین اصطلاح فنی مرتبط مواجه شده‌اید. برخی از این اصطلاحات برای توصیف اجزای صندلی یا صندلی چرخدار استفاده می‌شود. در حالی که شما درک کاملی از برخی از آنها دارید، برخی دیگر تا حدودی پیچیده هستند.

 

سخت افزار نصب

اینها نقاط ثابت و براکت‌هایی هستند که باعث می‌شوند سیستم نشیمنگاه شما (مانند تکیه گاه پشتی) به قاب ویلچر متصل شود. می‌توان آن را ثابت (یعنی سیستم نشیمنگاه به طور دائم به چارچوب ویلچر متصل است) یا قابل جابجایی (به این معنی که سیستم صندلی را می‌توان جدا کرد) کرد. سیستم‌های صندلی قابل جابجایی معمولاً با گزینه‌ای طراحی می‌شوند که در سخت‌افزار نصب تعبیه شده‌است. این می‌تواند برای جدا کردن سریع ویلچر هنگام تا کردن ویلچر، چه برای حمل و نقل یا اهداف دیگر مفید باشد.

 

پوشش بیرونی:

روکش‌های بیرونی پوشش‌های خارجی روی مواردی مانند بالشتک صندلی و تکیه گاه سر هستند. روکش‌های بیرونی از انواع مختلف از جمله چرم، پارچه و غیره ساخته شده‌اند. انتخاب روکش می‌تواند به موقعیت کمک کند. اگر روکش کشش چهار طرفه داشته باشد و بتواند با شکل سیستم نشیمنگاه مطابقت داشته باشد، کشش سطحی وجود ندارد و شما موقعیت بهتری در صندلی چرخدار خود خواهید داشت.

هنگام انتخاب روکش سیستم نشیمنگاه خود، مطمئن شوید که به راحتی کثیف نمی‌شود یا به راحتی تمیز می‌شود. همچنین روکش‌ها در رنگ‌های مختلف متناسب با شخصیت و استایل شما هستند.

 

پوشش داخلی:

اینها پوشش‌های داخلی زیر پوشش بیرونی هستند. آنها بیشتر به عنوان یک مانع رطوبت برای محافظت از تجهیزات شما استفاده می‌شوند.

 

فلکس یا انعطاف پذیری:

این اصطلاحی است که برای توصیف قابلیت جابجایی در تجهیزات توانبخشی استفاده می‌شود. توانایی تجهیزات توانبخشی در انعطاف پذیری به این معنی است که به طور بالقوه می‌تواند با شما حرکت کند و عملکرد را ارتقا دهد. با این حال، گاهی اوقات برای پایداری بهتر به استحکام نیاز دارید.

این را در نظر بگیرید و فقط تجهیزاتی را انتخاب کنید که برای شما بهترین عملکرد را دارد.

 

لرزش:

لرزش برای به تصویر کشیدن حرکت ناخواسته تجربه شده توسط یک فرد در ویلچر یا سیستم صندلی استفاده می‌شود. اگر ویلچر فاقد ویژگی‌های پشتیبانی کافی باشد، ممکن است لرزش بیشتری از طریق قاب ویلچر، چه برقی و چه دستی، از محیط اطراف تجربه کنید. این مسئله تأثیرات متعددی روی بدن خواهد داشت، مانند خستگی زود هنگام، تحت تأثیر قرار گرفتن وضعیت بدن و کاهش ثبات. همچنین می‌تواند باعث درد، ناراحتی و اسپاسم شود.

عناصری مانند سیستم تعلیق، انعطاف‌پذیری یا میرایی مانند تایرهای بادی می‌توانند به کاهش لرزش ویلچر کمک کنند.

 

منبع:
https://www.passionatepeople.invacare.eu.com/sci-related-seating-terms-know/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آداب تعامل با کاربران ویلچر

آداب تعامل با کاربر ویلچر

     
سمیه شمیرانی
16 خرداد 1401
ایمنی حرکت با ویلچر

نکات ایمنی استفاده از ویلچر

سمیه شمیرانی
21 دی 1401
تعمیرات ویلچر

بایدها و نبایدهای تعمیر ویلچر

سمیه شمیرانی
25 خرداد 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader