ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

عصای چهارپایه برای کمک به راه رفتن

ایران بهکار
17 اردیبهشت 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
عصای چهار پایه
امتیاز بدهید

راهنمای استفاده از عصای چهارپایه

عصای چهار پایه چیست و چگونه فیزیوتراپ شما می‌تواند به شما در استفاده از آن برای راه رفتن کمک کند؟

عصای چهار پایه یک وسیله حرکتی است که به راه رفتن و تحرک کمک می‌کند. این شبیه به یک عصای استاندارد است، اما دارای یک پایه فلزی در پایین با چهار پایه کوچک است که از پایه امتداد دارند. این پایه‌ها دارای کلاهک‌های لاستیکی هستند که به کاهش لغزش روی زمین کمک می‌کند. عصای چهارپایه معمولاً از آلومینیوم سبک ساخته می‌شوند و با یک دکمه فشاری کوچک قابل تنظیم هستند.

چه کسانی باید از عصای چهارپایه استفاده کنند

گاهی اوقات پس از بیماری یا آسیب ، یک یا هر دو پای شما ممکن است ضعیف شود و مشکل پیدا کند . این ضعف ممکن است شما را از راه رفتن عادی باز دارد . یک دوره طولانی بی حرکتی یا استراحت در رختخواب ممکن است منجر به تغییراتی در تعادل شما شود . عصای چهارپایه به شما کمک می‌کند تا به طور مستقل ، راحتتر و ایمن راه بروید.

مزیت عصای چهارپایه این است که پایداری خوبی دارد. بر خلاف واکر ثابت یا چرخدار ، می‌توان از عصای چهارپایه در پله‌ها نیز استفاده کرد. در حالت نشسته، یک عصای چهارپایه می‌تواند در کنار قرار بگیرد و نیفتد. هنگام بلند شدن از روی صندلی ، بدلیل امکان واژگونی نباید از عصای چهارپایه برای بلند شدنتان از صندلی استفاده کنید. ابتدا بایستید و سپس دسته را بگیرید.

معایب

یکی از معایب عصای چهارپایه این است که باید کمی آهسته‌تر راه بروید. اگر راه رفتن و تعادل شما پس از آسیب یا بیماری به خطر بیفتد، می‌تواند چیز خوبی باشد. اما اگر به دنبال پیاده روی سریع در جایی هستید، این عصا احتمالا سرعت شما را کاهش می‌دهد. عصای چهارپایه نیز ممکن است خطر زمین خوردن ایجاد کند. با پایه بزرگ آن، ممکن است به طور تصادفی به انتهای عصای چهارپایه خود ضربه بزنید و منجر به از دست دادن تعادل و افتادن شود.

انواع

اساساً دو نوع عصای چهارپایه وجود دارد: عصای چهارپایه با پایه پهن و باریک. عصای چهارپایه عریض (WBQC) دارای یک پایه بزرگتر در قسمتی است که در آن چهار پایه متصل می‌شود. این به حمایت بیشتر و بهبود ثبات در هنگام راه رفتن کمک می‌کند. عصای چهارپایه با پایه پهن سنگین‌تر است و ممکن است مانور دادن آن دشوارتر باشد. عصای چهارپایه با پایه باریک (NBQC) دارای پایه باریک تر درجایی است که پایه‌ها به هم متصل می‌شوند. اگرچه عصای با پایه باریک نسبت به یک عصای چهارپایه با پایه پهن پشتیبانی کمتری می‌کند، اما بلند کردن و مانور دادن آن در حین راه رفتن آسان‌تر است.

انتخاب یک عصای چهارپایه

هنگام انتخاب عصای چهارپایه، مهم است که با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی و فیزیوتراپیست خود کار کنید تا تصمیم بگیرید که آیا یک عصای چهاپایه با پایه باریک برای شما بهتر است یا پهن. به طور کلی، محدودیت در قدرت و تعادل شما تعیین می‌کند که کدام یک برای شما بهترین است. با ضعف قابل توجه یا محدودیت‌های تعادل، یک عصای چهارپایه با پایه پهن ممکن است بهترین باشد. اگر محدودیت‌های ضعف و تعادل شما خفیف است، یک عصای چهارپایه با پایه باریک ممکن است بهترین انتخاب باشد.

اگر در حال حاضر با واکر ثابت یا استاندارد یا واکر چرخدار راه می‌روید، استفاده از عصای چهارپایه ممکن است ضروری باشد. حتماً با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی و فیزیوتراپیست خود مشورت کنید تا ببینید آیا عصای چهارپایه برای شما مناسب است یا خیر. فیزیوتراپ شما همچنین می‌تواند روش صحیح راه رفتن با عصای چهارپایه را به شما آموزش دهد. به طور کلی، شما باید عصای چهارپایه را با پای مخالف خود به جلو ببرید. هنگامی که عصا و پای شما روی زمین قرار می‌گیرد ، پای دیگر شما می‌تواند به سمت جلو حرکت کند.

سایز بندی

قبل از راه رفتن با عصای چهارپایه، باید مطمئن شوید که اندازه آن برای شما مناسب است. اکثرا قابل تنظیم هستند. برای تنظیم کافیست دکمه کوچک روی میله را فشار دهید.

برای اطمینان از اندازه صحیح، در کنار عصا بایستید و بازوی خود را در کنار خود قرار دهید. اگر ایستادن سخت است، مطمئن شوید که کسی در نزدیکی شما است تا به شما کمک کند. دسته بالای عصا باید در سطح مچ دست شما باشد. وقتی دسته را می‌گیرید، آرنج شما باید کمی خم شود.

راه رفتن با عصای چهارپایه

برای راه رفتن با عصای چهارپایه، این مراحل ساده را دنبال کنید.

1. عصا را در یک دست نگه دارید. اگر یکی از پاها ضعیف است، عصا را در دست مقابل پای ضعیف نگه دارید.
2. عصای چهارپایه را به اندازه یک بازو به جلو ببرید. مطمئن شوید که هر چهار پای عصای چهارگانه با زمین تماس داشته باشد تا از واژگونی جلوگیری شود.
3. با پای ضعیف جلو بروید.
4. به آرامی با دست خود روی دسته عصا فشار وارد کنید تا به ثبات کمک کنید. پای دیگر خود را فقط کمی از پای اول جلو ببرید.
5. این چرخه را تکرار کنید.
مطمئن شوید که فیزیوتراپیست به شما کمک می‌کند عصای چهارپایه خود را تنظیم کنید و از اشتباهات رایجی که برخی افراد هنگام راه رفتن با عصا مرتکب می‌شوند اجتناب کنید.

چه زمانی استفاده از عصای چهارپایه را متوقف کنیم

همانطور که قدرت و تعادل شما بهبود می‌یابد، ممکن است متوجه شوید که پیاده روی آسان‌تر است. هنگامی که این اتفاق میفتد، ممکن است زمان استفاده از یک عصای ثابت باشد که پشتیبانی کمتری می‌کند یا اصلاً از دستگاهی استفاده نکنید. گاهی محدودیت‌های قدرت و تعادل دائمی است و بنابراین راه رفتن با عصای چهارپایه ممکن است دائمی باشد.

اگر از آسیب یا بیماری رنج می‌برید، ممکن است ضعف یا مشکلات تعادلی داشته باشید که شما را از راه رفتن باز می‌دارد. عصای چهار پایه می‌تواند وسیله‌ای عالی برای استفاده باشد تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید ایمن و مستقل راه بروید.

منبع:
https://www.verywellhealth.com/quad-canes-to-help-with-walking-2696069

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تخت بیمارستانی

انواع تخت های بیمارستانی

تحلیل جامع بر انواع تخت‌های بیمارستانی: تکنولوژی، راحتی، و انتخاب بهینه تخت‌های
امیرحسین محامد
08 بهمن 1402

راهنمای انتخاب و خرید ویلچر مناسب

راهنمای انتخاب و خرید ویلچر خرید ویلچریکی از ابزارهایی که جزو تجهیزات پزشکی محسوب
شهرزاد فرجاد
15 مهر 1402
تاریخچه ویلچر در آمریکا

سیر تحول ویلچر در آمریکا

تاریخچه ویلچر در آمریکا تاریخچه ویلچر در آمریکا با تاریخچه وسیع تر ناتوانی و دسترسی
اسمعیل زاده
22 خرداد 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader