ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

گیره‌های ویلچر چه هستند

سمیه شمیرانی
11 تیر 1401
6 دقیقه زمان برای مطالعه
گیره ویلچر
امتیاز بدهید

بررسی عملکرد گیره‌های ویلچر

 

فکری که عموما در مورد گیره‌های ویلچر می‌کنیم این است که : ” خوب مطمئناً فقط یک گیره است…” اما دنیایی که صندلی‌های چرخدار را با گیره محکم می‌کند، بیش از آن چیزی است که به چشم می‌خورد .

کاربران صندلی چرخدار باید مطمئن باشند که در جابجایی امنیت دارند. بسیاری از شما در خانه و تعطیلات از وسایل حمل و نقل مختلفی استفاده می‌کنید. اگر می‌توانید با خیال راحت، داخل خانه و خارج از آن، ویلچر خود را به صندلی ماشین منتقل کنید، بهترین چیز است. صندلی چرخدار را می‌توان تا کرد و در صندوق عقب ماشین یا جای دیگری نگهداری کرد.

اما بسیاری از کاربران ویلچر باید روی صندلی چرخدار خود بمانند و هم آنها و هم ارائه دهنده وسایل حمل و نقل و یا مراقب باید بدانند که چگونه ویلچر را ایمن نگه دارند. این جایی است که گیره ویلچر یا سایر اشکال سیستم ایمنی، امری محوری است.

گیره‌های ویلچر هر نوع تجهیزات مهاری هستند که برای محکم کردن صندلی‌های چرخدار در وسیله نقلیه استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، آنها شامل گیره‌های جغجغه‌ای، بافته‌های 4 نقطه‌ای و هر نوع دیگر از تجهیزات ایمنی هستند.

گیره‌های بافته 4 نقطه‌ای معمولاً برای استفاده روی صندلی‌های چرخدار تا وزن 120 کیلوگرم هستند. آنها از یک جفت تسمه جلو غیر قابل تنظیم و یک جفت تسمه قابل تنظیم عقب (کارابینر یا قفل محکم) تشکیل شده‌اند. تکیه گاه‌های 4 نقطه‌ای بسیار متنوع هستند و برای اکثر مدل‌های ویلچر مناسب هستند.

گیره‌های ضامن دار سیستمی هستند که می‌توانند با یک جفت تسمه غیر قابل تنظیم در جلو و یک جفت تسمه کارابین جمع شونده در عقب استفاده شوند. مهارها به سرعت و به راحتی کشیده می‌شوند و به دلیل اندازه آنها فضای بیشتری را برای سایر صندلی‌های چرخدار در وسیله نقلیه فراهم می‌کند.

با این حال، سیستم‌های ذکر شده در بالا فقط برای مقاصد مرجع هستند. برای جزئیات خاص مربوط به نیازهای ویـلچر خود به دفترچه راهنما و نحوه اتصال صندلی چرخدار مراجعه کنید.

طبق تجربیات ما، بحث در مورد گیره‌های ویلچر و سیستم‌های ایمن معمولاً هنگام استفاده از تاکسی ویلچر، مینی‌بوس یا هنگام خرید وسیله نقلیه به قصد حمل ویلچر مطرح می‌شود.

ویلچر ایران بهکار با داشتن بهترین مشخصه‌های ایمنی افتخار خدمت رسانی به جامعه‌ی معلولین و کم توانان کشور را دارد.

اکثر تاکسی‌های ویـلچر یا خودروهای شخصی دارای سیستم‌های بند ویلچر و مهار سرنشین (WTORS) هستند که قبلاً نصب شده‌اند، اما گاهی اوقات به گیره‌ها به عنوان جایگزین یا اضافی نیاز است. برخی از صندلی‌های چرخدار به گیره‌هایی نیاز دارند که صرفاً برای همان ویلچر طراحی شده باشد و هنگام خرید ویلچر خود باید از این موضوع آگاه باشید. گیره‌های ویلچر، به طور کلی، گیره‌های ضامن دار سریع (برای ایمنی در مواقع اضطراری) هستند.

مزیت اصلی سیستم گیره ضامن دار این است که قاب را از زیر و نه خارج از “ردپای” ویلچر محکم می‌کند و در نتیجه باعث صرفه جویی در فضای خودرو می‌شود. از نظر طراحی بادوام، فقط برای استفاده با صندلی‌های دستی مناسب هستند و برای اکثر صندلی‌های چرخدار دستی یا ساده با اندازه استاندارد مناسب هستند. گیره‌های ضامن دار قفل شونده نسبت به آنهایی که به سادگی روی ویـلچر قلاب می‌شوند ترجیح داده می‌شوند. یک گیره غیر قفل کننده می‌تواند شل شود و قلاب از قاب جدا شود. گیره‌ها باید تا حد امکان به صورت عمودی نصب شوند، اما کمی زاویه قابل قبول است.

با این حال، گیره‌های ضامن دار یک راه حل جهانی نیستند و باید توجه داشت که استفاده از گیره‌های ضامن دار با ویـلچر برقی مناسب نیست. در حال حاضر یک سیستم مهار چهار نقطه‌ای به عنوان مناسب ترین وسیله برای ایمن سازی ویلچرهای برقی و سرنشینان آن در نظر گرفته می‌شود.

شرکت ایران بهکار با ارائه ویلچر ایرانی با کیفیت در انواع ساده و برقی، گامی بلند در جهت خودکفایی این شاخه از مهندسی برداشته‌است.

منبع:
https://www.passionatepeople.invacare.eu.com/wheelchair-clamps-what-are-they-and-what-do-they-do/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

صندلی ویلچر

راحتی طی نشستن روی ویلچر

سمیه شمیرانی
05 بهمن 1401
بدنه ویلچر

انواع جنس بدنه ویلچر

چه بدنه‌ای برای ویلچر مناسب است؟ ویلچر ابزاری حیاتی برای افراد با معلولیت‌های حرکتی
اسمعیل زاده
10 مرداد 1402
فشارسنج

فشارسنج چیست؟

اسمعیل زاده
16 اسفند 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader