ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

ویلچر خوب چه نوع ویلچری است؟!

ایران بهکار
13 دی 1400
5 دقیقه دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر خوب
امتیاز بدهید

ویژگی‌های یک ویلچر کاربردی و مناسب

خیلی مهم است که ویلچر مناسبی را انتخاب کنید، چرا که کیفیت زندگی شما و فعالیتهای روزمره‌ شما به آن بسیار وابسته خواهد بود ، همانطور که محصول مناسب می تواند باعث بهبود کیفیت و تسهیل زندگی شما شود ، به همان مقدار هم انتخاب اشتباه باعث مشکل و دردسر برای شما خواهد بود. صندلی چرخدار در فعالیتها و آسایش زندگی شما و اینکه بتوانید در مقابل ناتوانی خود در راه رفتن بایستید، خودکفا تر شوید و از کمک مداوم دیگران رهایی پیدا کنید ، نقش مهمی ایفا می‌کند. یک صندلی چرخ‌دار مناسب باعث می‌شود تا بدون هیچ محدودیتی به اطراف حرکت کنید ، دنیای اطراف را ببینید ، کاوش کنید و از ثابت ماندن رها و بی تحرکی خلاص شوید.

 

ویلچر، صندلی چرخ دار، صندلی چرخدار

 

گستره وسیعی از انواع ویلچر ایران بهکار وجود دارد که بسته به نوع نیاز افراد و نوع کاربری متفاوت خواهد بود.

راهنمای انتخاب یک ویلچر مناسب و صندلی چرخ دار خوب

یک سری عوامل هستند که به شما کمک خواهند کرد تا صندلی مناسب خود را انتخاب کنید ، که در زیر برای شما مواردی را ذکر می کنیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین محصول را برای خود انتخاب کنید :

1. سن:

سن اولین موردی هست که در زمان خرید یک ویلچر باید به آن توجه شود. چرا که سن شما، ویژگی‌هایی که در خرید یک صندلی چرخدار باید مورد توجه قرار گیرد مشخص می‌کند و در انتخاب شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

2. وزن کاربر:

نوع بدن و وزن شما در انتخاب ویلچر نقش مهمی ایفا می‌کند. اینکه لاغر هستید یا اضافه وزن دارید باعث می‌شود تا انتخاب متفاوتی داشته باشید.

3. جنسیت:

تاکنون هیچ استانداردی در تعیین صندلی چرخ دار مناسب مردان و زنان ارائه نشده ولی دانستن این مورد به شما کمک می‌کند تا بدانید چه نوع ویلچری کیفیت زندگی‌تان را بالا می‌برد.

4. دلایل استفاده:

بعنوان فردی که نیاز به ویلچر دارید احتمالاً دلایل مختلفی در بکارگیری آن دارید. ممکن است ضعف بدنی دارید و ویلچر باعث شود این ضعف را بپوشانید کماکان که در حرکت مشکلی ندارید و در صورت لزوم می‌توانید راه بروید، در نتیجه بصورت تمام وقت به ویلچر نیاز نخواهید داشت. یا در حالتی بدتر احتمالا قادر به حرکت نیستید و به صندلی چرخ دار برای استفاده تمام وقت نیاز دارید یا فقط برای انجام دادن کارهای خاصی نیاز به صندلی چرخ دار دارید.

5. فعالیتها:

انواع ویلچرها از نوع دستی گرفته تا خودکار را در بازار مشاهده می‌کنید. اگر فردی هستید که تنها نیاز به حرکت از مکانی به مکان دیگر دارید چرخ دستی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد ولی اگر برای به حرکت درآوردن صندلی چرخ‌دار دچار مشکل و ضعف هستید یا هرگونه ناتوانی دارید، صندلی چرخ دار خودکار یا ویلچر برقی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود و می توانید به عنوان یک گزینه بسیار مناسب به آن فکر کنید.

6. محل استفاده:

محل استفاده یکی از گزینه‌های مؤثر در انتخاب ویلچر مناسب است. اگر قصد استفاده از صندلی چرخ‌دار را تنها در منزل دارید خب مطمئنا صندلی چرخدار همه کاره لزومی نخواهد داشت ولی اگر جزو آن دسته افراد هستید که فعالیت زیادی دارید و به گشت و گذار علاقه زیادی دارید پیشنهاد می‌کنیم به دنبال یک صندلی چرخ دار همه کاره و قابل استفاده در همه جا باشید.

7. سلیقه کاربر:

همه لوازمی که به نوعی به کاربر ارائه داده می‌شود به سلیقه و انتخاب کاربر بستگی دارد و در نهایت کاربر ویلچر دلخواه و مورد علاقه و مورد نیاز خود را انتخاب می‌کند.

8. وابستگی یا استقلال:

به عنوان کاربر یک ویلچر خیلی اهمیت دارد که بدانید کاربر استقلال فردی را ترجیح می‌دهد یا نه. گاها فرد تمایل دارد که شخصا خودش بیرون برود و کارهای خود را انجام دهد که در چنین شرایطی استفاده از ویلچری که به کمک کمتری از سمت اطرافیان نیاز دارد بهتر خواهد بود. اگر کاربر مسن بوده و برای انجام امور خود به کمک اطرافیان نیاز دارد، صندلی چرخ‌دار دستی می‌تواند انتخاب مناسبی برای فرد باشد.

9. راحتی صندلی:

ویلچرها در طبقه بندی‌های راحتی و اندازه مختلفی به بازار ارائه می‌شوند. در انتخاب صندلی‌ها دقت کنید که ویلچر در اندازه مناسب و با ساختار محکمی انتخاب کنید و بتواند قابلیت محافظت از ستون فقرات کمر شما را فراهم کند و همزمان به دیگر اعضای بدن شما آسیبی وارد نکند و مشکلات پوستی و فیزیکی به وجود نیاورد.

10. جا پایی:

تنظیم جا پایی آسایش کاربر را فراهم می‌کند. سعی کنید صندلی را انتخاب کنید که حداقلهای راحتی شما را مدنظر داشته باشد.

11. دسته صندلی چرخ دار:

یکی از عوامل احساس راحتی در صندلی چرخ دار، دارا بودن دسته نرمی است که حین نشستن بر روی آن حس آرامش در شما پدید آید ، که البته با توجه به سلایق متفاوت ممکن است انتخاب هر کس از فرد به فرد تغییر کند.

12. پشت گردنی:

بسیاری از کاربران ویلچر، نیاز به حفاظت بیشتر از طریق کاربرد پشت گردنی خواهند داشت. بنابراین صندلی چرخداری انتخاب کنید که پشتیبانی کاملی از گردن و ستون فقرات شما فراهم آورد.

13. ضد آب بودن:

با پیشرفت تکنولوژی طبیعتا المانهای بهتری به ویلچرها افزوده شده که کاربر بتواند در حین بارندگی و هوای متفاوت و متغییر از خود حفاظت کنند و حتی گرم کن پا هم به این المان‌ها برای راحتی بیشتر کاربر افزوده شده است.

14. جا دار بودن ویلچر:

اگر جزو کاربرانی هستید که تمایل دارید وقت خود را بیرون از منزل و به خرید و گشت و گذار بگذرانید پیشنهاد می‌کنیم صندلی چرخ‌داری را انتخاب کنید که قابلیت جای دادن لوازم را داشته باشد. چرا که در اکثر موارد قابلیت و فضای ذخیره‌سازی محدود بوده و می‌توان مقادیر کمتری از اشیا را جابه جا کنید.

15. رمپ قابل حمل:

رمپها در استفاده از صندلی چرخ دار نقش اساسی ایفا می‌کنند. اگر کاربر بخواهد تغییرات کوچکی در سطح یا پله داشته باشد، مطمئنا به رمپها نیاز خواهد داشت بنابراین به این نکته توجه کنید که حتما صندلی چرخ دارتان دارای یک رمپ قابل حمل باشد که برای جابجایی به مشکلی برنخورید یا نیاز به کمک دیگران نداشته باشید.

16. وزن ویلچر:

طبیعتاً ویلچر سبکتر حمل و نقل راحت‌تری خواهد داشت و به همان نسبت ویلچر سنگینتر حمل و نقل سخت‌تری خواهد داشت و این مورد یکی از مهم ترین نکات در خرید ویلچر است.

17. تاشو بودن ویلچر:

تاشو بودن ویلچر ایران بهکار یکی از خصوصیاتی است که حمل و نقل این ویلچر را سهولت می‌بخشد.

18. لاستیکها:

لاستیکها تأثیر زیادی روی وزن و حمل و نقل ویلچر دارند. لاستیکهایی که با هوا پر می‌شوند وزن کمتری نسبت به ویلچرهایی دارند که لاستیک آنها با فوم پر شده یا جامد هستند.

19. بودجه:

هزینه مهمترین اصل در خرید صندلی چرخ دار است. بودجه شما مشخص میکند که چه ویلچری با چه امکاناتی می‌توانید تهیه کنید و متناسب با آن می‌توانید در فروشگاه موردنظر به دنبال وسیله موردنیاز خود باشید.

20. خدمات پس از فروش:

خیلی مهم است که ویلچری که خریداری می‌کنید خدمات پس از فروش ارائه دهد، بنابراین به دنبال فروشگاهی باشید که در ازای فروش محصول خود خدمات پس از فروش مناسبی ارائه دهد.

 

عوامل مهم در خرید ویلچر:

در هنگام خرید ویلچر ، به چرخها و نوع و جنس آنها توجه ویژه داشته باشید چون این عوامل باعث بوجود آمدن تفاوت های بسزایی در انتخاب شما می شوند .

ویلچر، صندلی چرخ دار، صندلی چرخدار

انتخاب ویلچرهایی با چرخ سبک:

چرخهایی وزن سبکتری دارند که دارای اسپوکهای کربنی_فیبری هستند. بنابراین توجه به سبک بودن ویلچر مهم است و البته هرچه ویلچر سبکتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت و برای حمل و نقل و جابجایی کار راحتتری خواهید داشت.

تایرهای نازک و کم ضخامت:

ویلچرهای خانگی و بیمارستانی از تایرهای نازکتری استفاده می‌کنند تا حمل و نقل راحت‌تری داشته باشند زیرا استفاده کاربر از این محصول زیاد است و به همین دلیل هر چه سبک تر باشد استفاده از آن راحتتر و بهتر است و البته طبیعتا این ویلچرها زرق و برق کمتری دارند.

تایرهای ضخیم‌تر و کوچکتر:

ویلچرهایی که برای استفاده در خارج منزل طراحی می‌شوند بخاطر محیط استفاده آن باید جنس سخت تری داشته باشند و به همین دلیل چون تایرهای کوچکتر و ضخیم‌تری دارند اصطکاک و سطح تماس با زمین افزایش می‌یابد.

تایرهای بادی:

همانطور که از نام این مدل بر می‌آید، قابلیت ضربه‌گیر بودن را داراست. یکی از معایب این مدل این است که اگر پنچر شوند، تعویض تیوب و پنچرگیری آن بسیار آسان و راحت است.

صندلی چرخدار فوق چون سرعت و قدرت بالاتری دارد در مناطق سربالایی یا سرازیری کاربرد مناسبی دارد. طبیعتاٌ این نوع ویلچر وزن کمتری دارد و جابه جایی آن راحت‌تر است.

و در آخر برای انتخاب بهترین مورد که برای شخص شما بهترین مورد باشد و نیازهای شما را به خوبی پاسخگو باشد می توانید با همکاران ما در بخش فروش شرکت ایران بهکار تماس بگیرید تا با دانش خود و با توجه به بودجه شما در انتخاب کمک کنند.

دپارتمان تولید محتوای ایران بهکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

فتوتراپی خانگی مدل کیفی چهار لامپ

فتوتراپی نوزاد

تاکید درمانی نوزاد یا “فتوتراپی نوزاد”  یک روش درمانی است که برای کاهش سطح بیش از
اسمعیل زاده
21 مرداد 1402
تعمیرات ویلچر

بایدها و نبایدهای تعمیر ویلچر

سمیه شمیرانی
25 خرداد 1401
ایمنی حرکت با ویلچر

نکات ایمنی استفاده از ویلچر

سمیه شمیرانی
21 دی 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader