ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

نکاتی برای باغبانی با ویلچر

سمیه شمیرانی
24 آبان 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
باغبانی با ویلچر
امتیاز بدهید

با ویلچر نیز از باغبانی لذت ببرید

 

باغبانی با ویلچر یک فعالیت توصیه شده برای افراد کم توان جسمی است که گزینه‌های کمتری برای ورود به محیط طبیعی دارند.

ناتوان بودن می‌تواند ورود به طبیعت را بسیار دشوار کند. اگر باغبانی با ویلچر چیزی است که به آن محدود شده‌اید، ما اینجا هستیم تا فهرست طویلی از نکات و دستورالعمل‌هایی که می‌تواند باغبانی شما را با ویلچر ارزشمند کند، ارائه دهیم.

صرف نظر از محدودیتی که کاربر ویلچر بودن ممکن است ایجاد کند، این نکات ثابت خواهند کرد که داشتن و پرورش باغ حتی با ویلچر چقدر امکان پذیر است.

با گرفتن مشاوره از متخصصین شرکت ایران بهکار، می‌توانید ویلچر ایرانی با کیفیت و مناسب با نیازهای خود را دریافت کنید.

 

1. از ارتفاع‌ها و عرض‌های ایده آل برای تخت‌، بستر و یا حصارهای باغ استفاده کنید:

ارتفاع ایده آل برای بسترهای بلند باغ باید بین 24 تا 36 اینچ از سطح زمین باشد. این ارتفاع 24 تا 36 اینچی توصیه می‌شود زیرا هنگام نشستن روی ویلچر کمی پایینتر از خط دید چشم است.

اگر بستر بیش از حد بلند باشد، کاشت، وجین، آبیاری یا برداشت در باغ برای باغبانان ویلچری دشوار خواهد بود.

هنگام باغبانی از وسیله نقلیه متحرک، مطمئن شوید که بستر باغ در موقعیتی بهینه قرار دارد تا از فشار و خستگی در اطراف بازوی شما جلوگیری شود.

برای باغبانان معلول که رویکرد رو به جلو را ترجیح می‌دهند، ارتفاع 24 اینچ ممکن است ایده آل نباشد.

برخی از باغبانان ویلچری ترجیح می‌دهند پاهای خود را مستقیماً زیر حصار باغ نگه دارند. در چنین شرایطی، ارتفاع ایده آل برای بسترهای باغ باید 34 اینچ باشد.

هر چیزی بالاتر از این باعث می‌شود شما در ارتفاع شانه کار کنید و این خیلی سخت و ناراحت کننده خواهد بود.

اگر از قبل باغی دارید، می‌توانید آن را نیز تغییر دهید و مسیرهایی ایجاد کنید که آن را با ویلچر در دسترس قرار دهد. مسیرهای باغ باید به طور مساوی با حداقل 5 اینچ بین هر حصار یا بستر قرار گیرد.

 

با خرید ویلچر مناسب می‌توانید در راستای سلامت و بهبود سبک زندگی خود گام بردارید. در این مسیر متخصصین و عاملین فروش ما به شما در انتخاب یک ویلچر ایرانی با کیفیت و مقرون بصرفه کمک خواهند کرد.

 

2. اطمینان حاصل کنید که همه چیز در دسترس است:

هدف هر باغ قابل دسترسی با ویلچر این است که اطمینان حاصل شود که ذینفع بتواند به راحتی و با سهولت به هر عنصر در باغ خود دسترسی داشته باشد.

گلدان، تخت‌های مرتفع، سبدهای آویز یا گلدان‌های باغ باید به گونه‌ای باشد که باغبان بتواند به آن دسترسی داشته باشد، حتی اگر روی ویلچر نشسته است.

در حالی که از در دسترس بودن گلدان مطمئن هستید، مطمئن شوید که در مکانی قرار گرفته‌است که بتواند نور کافی خورشید را دریافت کند. موقعیت کاشت باید تضمین کند که هر گیاه حداقل شش ساعت در روز نور خورشید دریافت می‌کند.

 

3. ابزار باغ را نزدیک نگه دارید:

برای اطمینان از اینکه از هر لحظه باغبانی با ویلچر خود لذت می‌برید، مطمئن شوید که هر ابزار و تجهیزاتی که برای مدیریت باغ خود نیاز دارید در مکانی نزدیک و در دسترس قرار دارد.

وقتی ابزار باغ شما از شما دور است، ممکن است دلسرد شوید و علاقه خود را به کار از دست بدهید. همانطور که باغبانی با ویلچر آرامش‌بخش است، اگر دائماً نتوانید به وسایل مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید، می‌تواند عذاب آور باشد.

بهترین مکان برای نگهداری ابزار باغبانی، روی حصارهای بلند باغ است، این کار باعث می‌شود هر زمان که در باغ خود هستید به راحتی به ابزار باغ دسترسی پیدا کنید.

شما همچنین می‌توانید ابزار خود را به هر دیوار اطراف باغ خود آویزان کنید. به این ترتیب می‌توانید به راحتی ابزار مورد نیاز را از فاصله دور تشخیص دهید و در صورت نیاز آن را بردارید.

 

4. یک صندلی در نزدیکی خود داشته باشید:

همانطور که بیشتر باغبانان ویلچرنشین دوست دارند کار باغبانی خود را به تنهایی انجام دهند، صحبت با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده می‌تواند هنگام باغبانی هیجان انگیز باشد.

نگه داشتن یک یا دو صندلی در باغ به شما امکان می‌دهد با دوستان خود صحبت کنید و همچنان در باغ خود کار کنید. باغبانی حس امید، خودتوانمندی و هدف را هدیه می‌دهد.
علاوه بر این، گیاهان از یک گفتگوی دلپذیر لذت خواهند برد.

 

5. روش‌های باغبانی با مراقبت و نگهداری کم را اتخاذ کنید:

یکی از مواردی که همیشه باید در باغبانی با ویلچر در نظر بگیرید، استفاده از روش ها یا تکنیک های کم هزینه یا کم کارکرد است، به خصوص اگر مبتدی هستید.

یک رویکرد بودجه عاقلانه مهم است زیرا مدیریت باغ با ویلچر می‌تواند دشوار باشد. اگر باغبانی کاری است که برای مدت طولانی قصد انجام آن را دارید، باید مطمئن شوید که رویکردی کم‌هزینه را اتخاذ می‌کنید.

فرآیند باغبانی شما باید تا حد امکان ساده باشد.

راه های مختلفی برای اجرای یک باغ با هزینه‌ی بصرفه وجود دارد. می‌توانید از زباله‌های آشپزخانه خود به عنوان کود استفاده کنید یا برای کمک به رطوبت در خاک، مالچ را در زیر گیاهان قرار دهید.

هر دستورالعمل و نکته در این مقاله از تجربیات چندین باغبان، گل فروش و کاربران ویلچری که مالک و مدیریت باغ‌ها به عنوان بخشی از فرآیند درمانیشان است، استفاده شده‌است.

با وجود تمام نکاتی که در این مقاله به اشتراک گذاشتیم، هنوز چیزهای بیشتری در مورد باغبانی با ویلچر وجود دارد. ما فقط تعدادی از آنها را ارائه کردیم که به شما در مدیریت و شکوفایی باغ‌ها از روی ویلچر کمک می‌کند.

 

 

منبع:
https://wheelchaired.com/wheelchair-gardening-guide/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویلچر برقی

نحوه کاربرد ویلچر برقی

کاربری ویلچر برقی برای معلولین استفاده از ویلچر برقی برای کاربران با معلولیت‌های
اسمعیل زاده
08 مرداد 1402
صنعت تجهیزات پزشکی

ویلچر حرفه‌ای؛ بهبود زندگی افراد معلول

ویلچرهای حرفه‌ای: راهکارهای پیشرفته برای بهبود زندگی افراد با معلولیت حرکتی ویلچر
اسمعیل زاده
28 آبان 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader