ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

حرکت ویلچر روی شن و ماسه

سمیه شمیرانی
14 آبان 1401
8 دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر ساحلی
امتیاز بدهید

استفاده از ویلچر در ساحل

 

آیا تا به حال به گشت و گذار در ساحل فکر کرده‌اید و بعد ناگهان به یاد بیاورید که نمی‌توانید زیرا روی ویلچر گیر کرده‌اید؟

اکثر ویلچرها روی سطوح بتنی، چوبی، رمپ فلزی خوب عمل می‌کنند و برخی از ویلچرها حتی می‌توانند بدون زحمت روی چمن، جاده‌های گل آلود و خاکی حرکت کنند. اما آیا ویلچر می‌تواند روی شن حرکت کند؟

خیلی خوشحالم که به شما بگویم حتی اگر روی ویـلچر گیر کرده اید، می‌توانید در ساحل گشت و گذار کنید و وارد آب شوید آن هم با یک صندلی چرخدار ساحلی.

ویلچر ساحلی نوع خاصی از ویـلچر است که برای افراد معلول طراحی شده‌است تا به آنها کمک کند روی شن و ماسه حرکت کنند و حتی داخل آب شوند.

از آنجایی که لاستیک‌های پهن‌تری دارند، این ویلچرها می‌توانند بدون دردسر روی شن‌ها حرکت کنند، بدون اینکه در شن‌های شل فرو بروند.

تعداد زیادی ویلچر استاندارد و برقی وجود دارد، اما همه آنها مناسب برای استفاده در سطوح شنی نیستند.

ویلچرهای دستی و برقی برای استفاده در داخل ساختمان طراحی شده‌اند. خوشبختانه صندلی‌های دستی و برقی را می توان برای یک روز زیبا در ساحل تنظیم کرد.

از متخصصین ما در ایران بهکار در مورد ویلچرهای مناسب برای کاربردهای مختلف و نیازهای خود بپرسید. آنها بهترین را به شما پیشنهاد خواهند کرد. ویلچر ایرانی با کیفیت و به صرفه بهترین انتخاب برای کاربران ایرانی است.

با این حال، چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از اینکه بتوانید با ویلچر خود به ساحل بروید، در نظر بگیرید. ویلچرهای ساحلی ویلچرهای ویژه‌ای هستند که برای استفاده در ساحل ایجاد می‌شوند.

قبل از اینکه ادامه دهیم، این راهنما همه چیزهایی را که باید در مورد ویلچرهای ساحلی بدانید، قبل از اینکه به خرید آن فکر کنید، آشکار می‌کند.

این راهنما برای هر کاربر ویلچر و افراد معلولی است که می‌خواهند از ساحل، صحرا یا هر مکانی با شن‌های فراوان بازدید کنند اما نمی‌دانند چگونه.

 

آیا یک ویلچر استاندارد می‌تواند روی شن حرکت کند؟

ویلچرهای ساده و استاندارد برای شن و ماسه در نظر گرفته نشده‌اند و بلافاصله پس از سوار شدن بر روی شن‌های شل غرق می‌شوند. اگر از ویـلچر استاندارد دستی یا برقی استفاده می‌کنید، یک روز سرگرم کننده در ساحل را تقریبا غیرممکن می‌کند.

گجت‌های زیادی وجود دارند که به صندلی‌های چرخدار استاندارد اجازه می‌دهند بدون زحمت روی شن حرکت کنند. می‌توانید از ویلچر ساحلی یا مت ویلچر استفاده کنید.

مت‌های ویلچر وسایل کمکی قابل حملی هستند که می‌توانند به کاربران ویلچر کمک کنند تا در زمین‌های ناهموار مانند ماسه، گل، چمن و شن حرکت کنند. شما می‌توانید به سادگی از روی ویلچر خود با استفاده از مت ساحلی به ساحل دسترسی داشته باشید.

می‌توانید از مت ویـلچر برای حرکت دادن ویـلچر خود بر روی شن و گل استفاده کنید.

مت ساحلی یک مسیر حرکت محکم را فراهم می‌کند که به شما امکان می‌دهد بدون هیچ استرسی از ساحل شنی عبور کرده و مستقیماً وارد آب شوید.

چیزی که مت‌های ویـلچر را برای کاربران ویـلچر نجات بخش می‌کند، این واقعیت است که آنها فوق العاده قابل حمل هستند. بر خلاف اکثر رمپ‌ها، مت‌های ویلچر تجهیزاتی تاشو، سبک و بادوام هستند که می‌توانند به کاربران ویـلچر کمک کنند تا به راحتی در زمین‌های شنی حرکت کنند.

اگر نمی‌خواهید از مت ویـلچر استفاده کنید، می‌توانید ویلچر ساحلی را نیز انتخاب کنید. ویلچر ساحلی ساده‌ترین راه برای حرکت در ساحل و سایر مکان‌های شنی است.

امروزه، چندین تولید کننده نسخه‌های خود را از ویلچرهای ساحلی ساخته‌اند تا به کاربران ویلچر اجازه دهند از یک روز زیبا در ساحل لذت ببرند.

لاستیک‌های روی ویـلچرهای ساحلی پهن تر و بزرگتر هستند. این لاستیک‌های بزرگ وزن فرد روی ویلچر را توزیع می‌کنند.

تا زمانی که روی ویـلچر ساحلی هستید، در شن یا گل گیر نخواهید کرد. دو نوع اصلی ویـلچر ساحلی وجود دارد: صندلی چرخدار ساحلی با باتری و نوع دستی.

 

چه چیزی باعث می‌شود ویلچر سواری روی شن آسان باشد؟

لاستیک‌های جلو در یک ویـلچر دستی استاندارد حدود 8 اینچ هستند. این لاستیک‌ها آنقدر نازک هستند که حرکت روی شن را تشویق نمی‌کنند. لاستیک‌های اکثر ویلچرها دارای عرض کمتری هستند که برای سطوح سخت صاف طراحی شده‌اند.

اما ویلچرهای ساحلی از چرخ‌های عقب بزرگتری استفاده می‌کنند. اندازه این چرخ‌ها تقریبا چهار برابر چرخ‌های یک ویلچر استاندارد است.
این لاستیک‌های پهن تر روی ویلچرهایی که در زمین‌های شنی یا سنگی حرکت می‌کنند موثرتر هستند. این لاستیک‌های بزرگ کشش بیشتری را ایجاد می‌کنند و حتی در سواحل شنی بهتر از جاده‌های قیر شده یا کف سیمانی کار می‌کنند.

چرا به ویلچر ساحلی نیاز دارم؟

بله ، اگر قصد گشت و گذار در ساحل یا در مسیرهای شنی و ساحلی را دارید، به ویلچر ساحلی نیاز دارید. در حقیقت، بیشتر ویلچرهای سنتی برای استفاده در ساحل تولید نشده‌اند.

به طور خلاصه، هیچ چیز با لاستیک نمی‌تواند روی ماسه حرکت کند، چه یک دوچرخه کوهستانی کوچک یا یک SUV بزرگ. شن و ماسه شل یک یا همه چرخ‌ها را نگه می‌دارد و وسیله را به طور ناگهانی متوقف می‌کند.
با این حال، ویلچرهای چند منظوره که می‌توانند در جاده‌های شنی حرکت کنند، ارزان نیستند و حمل و نقل آنها نیز بسیار دشوار است. اگر نزدیک به ساحل زندگی می‌کنید بهتر است یک ویلچر ساحلی بخرید.

 

منبع:

Can Wheelchair Go On Sand

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

حقایقی در مورد ویلچر

اطلاعات کاربردی درباره‌ی ویلچر

سمیه شمیرانی
13 مرداد 1401
همه چیز درباره نقاط محوری ویلچر برقی

نقاط محوری ویلچر برقی

سمیه شمیرانی
06 اسفند 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader