ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

نقاط محوری ویلچر برقی

سمیه شمیرانی
06 اسفند 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
همه چیز درباره نقاط محوری ویلچر برقی
امتیاز بدهید

بررسی نقاط محوری در ویلچرهای برقی

 

آیا از ویلچر برقی فعلی خود راضی هستید؟ این که هستید یا نه احتمالا تا حد زیادی به میزان رضایت شما از مانور پذیری کلی صندلی چرخدار بستگی دارد، و این تا حد زیادی توسط نقطه محوری صندلی شما تعیین می‌شود.

ممکن است متوجه آن نباشید، اما نقطه محوری ویلچر شما بسیار مهم است. نه تنها در نهایت میزان مانورپذیری صندلی چرخدار شما را به طور کلی تعیین می‌کند، بلکه نقطه محوری که با نحوه و مکان استفاده شما از صندلی تلاقی می‌کند، نقشی آرام و اساسی در تعیین میزان رضایت شما از سواری فعلی ایفا می‌کند. در این مقاله دلیل آن را توضیح خواهیم داد.

ایران بهکار تولید و عرضه کننده‌ی انواع مختلف ویلچر ساده، ارتوپدی، برقی، همراه، برانکاردی، سی پی و غیره با کیفیت بالا است. ویلچر ایرانی ایران بهکار علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، مقرون بصرفه نیز هست. بدیهی است که خرید ویلچر ارزان و با کیفیت، بزرگترین دغدغه برای کاربران ایرانی است. شرکت ایران بهکار این دغدغه را مرتفع کرده و آماده مشاوره و ارائه بهترین ویلچر متناسب با نیاز کاربران است.

گزینه‌های محور محرک یا دیفرانسیل:

شما سه گزینه محور محرک یا دیفرانسیل در دنیای صندلی‌های چرخدار برقی دارید: دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و دیفرانسیل وسط.
هر کدام از ویلچرهای دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل مرکزی و دیفرانسیل عقب مزایا و معایب مشخصی دارند.

بزرگ‌ترین مزیت صندلی‌های چرخدار دیفرانسیل جلو در این واقعیت نهفته است که در عبور از موانعی مانند حاشیه عالی هستند. اگر در شهر زیاد رانندگی می‌کنید و به طور مرتب با موانع روبرو هستید، احتمالاً دیفرانسیل جلو بهترین گزینه است.

ویلچرهای دیفرانسیل جلو نیز برای استفاده در فضای باز عالی هستند، زیرا موانع می‌توانند شکل‌های مختلفی داشته باشند. حرکت بر روی سنگ‌ها و ناهمواریها در زمین با مدل‌های دیفرانسیل جلو آسان‌تر است.

اگر بیشتر وقت خود را صرف پیمایش در فضاهای تنگ و فشرده می‌کنید، صندلی‌های چرخدار دیفرانسیل مرکزی بهترین گزینه هستند. اگر در خانه یا آپارتمان کوچک‌تری زندگی می‌کنید و فضای زیادی برای مانور ندارید، احتمالاً این صندلی‌ها بهترین گزینه برای شما هستند.
صندلی‌های دیفرانسیل عقب در زمین‌های تپه‌ای می‌درخشند که سطوح نسبتاً صاف (بدون انسداد) را برای رانندگی ارائه می‌کنند.

همچنین لازم به ذکر است که هم ویلچر دیفرانسیل جلو و هم عقب نسبت به دیفرانسیل وسط سواری نرم‌تری ارائه می‌دهند.

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم:

نقطه محوری ویلچر چیست؟

به بیان ساده، نقطه تقاطع بین خط محور محرک و خط مرکزی پایه قدرت است.

 

محور محرک ویلچر برقی

همانطور که در شکل می‌بینید، بیشتر جرم در جلوی نقطه محوری روی یک صندلی دیفرانسیل عقب است. در یک صندلی دیفرانسیل جلو، بیشتر جرم پشت آن است، و روی ویلچر دیفرانسیل مرکزی، درست در وسط جایی است که انتظار دارید بیشترین وزن آنجا باشد.

با این حال، به خودی خود دانستن این موضوع چندان مفید نیست، بنابراین بیایید یک مثال واقعی برای آن بیاوریم و تفاوت‌ها را ببینیم.

تصور کنید که در حال راندن در یک راهرو هستید، و راهرو به سمت چپ می‌پیچد. شما روی صندلی چرخدار خود هستید و باید یک چرخش 90 درجه را انجام دهیم. چه می‌کنید؟

خب، شما این کار را انجام می‌دهید:

چرخش انواع ویلچر برقی

با یک ویلچر دیفرانسیل عقب، باید به سمت راست سالن بکشید تا بچرخید (لبه بیرونی). با ویلچر دیفرانسیل جلو، باید به سمت چپ (لبه داخلی) پیچ بچرخید، و با صندلی دیفرانسیل وسط، فرقی نمی‌کند. اگر صندلی شما در راهرو جا می شود، از قبل می‌دانید که می‌توانید چرخش را انجام دهید!

دلیل اینکه باید با صندلی دیفرانسیل عقب به سمت بیرون پیچ بکشید این است که باید به قسمت جلو فضای بیشتری برای چرخش بدهید. همین موضوع در مورد انحراف به راست (داخل) نیز صدق می‌کند، اگر در حال رانندگی با صندلی دیفرانسیل جلو هستید، باید به قسمت عقبی فضای کافی برای چرخش بدهید، در غیر این صورت گیر می‌کنید و مجبور می‌شوید یک چرخش چند مرحله‌ای را اجرا کنید.

در اینجا یکی دیگر از ویژگی‌های قرارگیری چرخ محرک وجود دارد که ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشید: قرارگیری دیفرانسیل یا محور محرک بر شعاع چرخش تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال یک ویلچر دیفرانسیل وسط با طول 40 اینچ را در نظر بگیرید. این صندلی دقیقاً به 40 اینچ نیاز دارد تا در جای خود بچرخد زیرا این طول صندلی چرخدار است.

این در مورد مدل‌های دیفرانسیل جلو یا عقب صدق نمی‌کند. هر دو به ناچار به کمی فضای اضافی برای اجرای یک چرخش 360 درجه نیاز دارند.

توجه داشته باشید که این برای چرخش‌های 90 درجه و 180 درجه نیز صادق است.

از نظر طراحی، یک ویلچر دیفرانسیل وسط در چرخش بهتر است.

چرخش 180 درجه ویلچر برقی

چرخش 90 درجه در ویلچر برقی

نظرات نهایی در مورد نقاط محوری ویلچر:

همه ویلچرهای برقی به یک اندازه برای شما، کارآمد نیستند. در مورد نحوه استفاده از صندلی چرخدار و نوع سطحی که در اکثر مواقع روی آن می‌رانید، کمی دقت و توجه لازم است. نقطه محوری صندلی چرخداری که استفاده می‌کنید نقش مهم‌تری در این مورد از آنچه در ابتدا تصور می‌کردید بازی می‌کند.

به عنوان مثال، اگر یک صندلی چرخدار دیفرانسیل عقب بخرید و بیشتر وقت خود را در شهر بگذرانید، ممکن است بیش از حد تصور ناامید شوید که ویلچر نمی‌تواند آنطور که شما نیاز دارید کار کند.
همین اتفاق می‌تواند زمانی رخ دهد اگر از یک صندلی چرخ‌دار دیفرانسیل جلو برای استفاده در خانه کوچک خود استفاده می‌کنید. متوجه شوید که به دیوارهای خانه‌ی خود تا حد مرگ می‌کوبید.

قبل از اینکه پولی را برای یک ویلچر برقی خرج کنید، به تنظیماتی که در درجه اول احتیاج دارید، فکر کنید. همچنین با توجه به شرایط رانندگی غالب، به نقطه محوری فهرست نهایی ویلچرهای مورد علاقه‌ی خود و نحوه عملکرد آن نقاط محوری فکر کنید.

کسانی که این موارد را قبل از خرید در نظر می‌گیرند، همیشه نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کنند، از ویلچر برقی خود راضی‌تر خواهند بود.

در پایان، هیچ پاسخ “درستی” وجود ندارد. هیچ “بهترین” ویلچری وجود ندارد. همه چیز به این برمی‌گردد که چگونه و کجا از آن استفاده خواهید کرد!

شرکت ایران بهکار دارای انواع مختلف ویلچر ایرانی برای کاربردها و مصارف گوناگون می‌باشد. تمامی کاربران صندلی چرخدار مشتاقند ویلچر ارزان و در عین حال با کیفیت داشته باشند. ویلچر ایرانی ایران بهکار، این نیاز را برطرف کرده و انواع ساده، برقی، ارتوپدی، کودک، برانکاردی، سی‌‌پی و … را تولید و عرضه می‌کند.

منبع:
https://www.wheelchairjunkie.com/pivotpoints/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تفاوت ویلچر اطفال و بزرگسال

ویلچرهای فولادی: چیستی ، معایب و مزایا

بررسی ویلچرهای فولادی : چیستی ، معایب ، مزایا : ویلچرهای فولادی به عنوان ابزارهای
امیرحسین محامد
17 دی 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader