ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

مزایای ویلچر مناسب و کارآمد برای کاربر

ایران بهکار
10 اردیبهشت 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
مزایای ویلچر مناسب
امتیاز بدهید

بررسی فواید استفاده از ویلچر مناسب

دستگاه‌های حرکتی مانند ویلچر برای افرادی مناسب است که طیف وسیعی از مشکلات حرکتی را بخاطر بسیاری از شرایط و اختلالات سلامت از جمله قطع عضو، آرتریت، فلج مغزی، فلج اطفال، دیستروفی عضلانی، آسیب نخاعی، اسپینا بیفیدا، سکته مغزی و همچنین افراد مسنی که مشکلات حرکتی یا مشکلات دیگری دارند، تجربه می‌کنند.

فناوری‌های کمکی مانند ویلچر نشان داده‌اند که در صورت مناسب بودن برای کاربر و محیط کاربر، تأثیر قابل‌توجهی بر سطح استقلال و مشارکت افراد دارای معلولیت دارند. این امر همچنین بار مراقبت را کاهش می‌دهد و گزارش شده‌است که نیاز کلی به خدمات پشتیبانی رسمی را کاهش می‌دهد.

خرید ویلچر فقط مربوط به ویلچر نیست، که فقط یک محصول است، بلکه در مورد توانایی افراد دارای معلولیت برای تحرک، سالم ماندن و مشارکت کامل در زندگی اجتماعی است. ما اغلب توانایی جابجایی در خانه و جامعه خود را بدیهی می‌دانیم، اما برای افراد دارای معلولیت با اختلالات حرکتی، حتی کوچکترین قدم می‌تواند مانع از دسترسی آنها به تمام بخش‌های زندگی خود شود. تحرک، توانایی فرد را برای یادگیری، تعامل با دیگران، کسب درآمد و مشارکت در اجتماع افزایش می‌دهد.

ویلچر کاتالیزور افزایش استقلال و یکپارچگی اجتماعی است، اما به خودی خود یک هدف نیست. مطالعات نشان داده‌اند که فناوری‌های کمکی از جمله ویلچر، در صورت مناسب بودن با کاربر و محیط کاربر، تأثیر قابل‌توجهی بر سطح مشارکتی که افراد دارای معلولیت قادر به دستیابی به آن هستند، کاهش زمانی که از طریق خدمات حمایتی ارائه می‌شوند و بار فیزیکی برای مراقبین دارند. استفاده از دستگاه‌های حرکتی، به‌ویژه، فرصت‌هایی را برای تحصیل و کار ایجاد می‌کند و به بهبود سلامت و کیفیت زندگی کمک می‌کند، اما ممکن است بر پیشگیری از سقوط، جراحات، آسیب‌های بیشتر و مرگ زودرس نیز تأثیر بگذارد. سرمایه گذاری در تهیه وسایل تحرک می‌تواند هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و آسیب پذیری اقتصادی را کاهش دهد و بهره وری و کیفیت زندگی را افزایش دهد.

مزایای استفاده از ویلچر مناسب

تحرک

ثابت شده‌است که یک سبک زندگی فعال دارای فواید سلامت جسمی و روانی است و افرادی که در فعالیت بدنی شرکت می‌کنند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی ، دیابت غیر وابسته به انسولین، پوکی استخوان، آرتروز و چندین سرطان را کاهش می‌دهند.

یک صندلی چرخدار مناسب آزادی حرکت در اطراف را برای کاربر فراهم می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد به فعالیت‌های بدنی روزانه دسترسی داشته باشد، زیرا آنها انجام فعالیت‌های روزمره زندگی، سطح کلی فعالیت بدنی و تحرک روزانه را افزایش می‌دهند. همچنین بزرگترین فرصت ممکن را برای استقلال و انجام کارهایی که کاربران می‌خواهند انجام دهند، فراهم می کند، به افراد اجازه می‌دهد راحت‌تر در خانه خود حرکت کنند، راحتی بیشتر و سبک زندگی فعال تری را فراهم می‌کند.

استقلال

مشکل در راه رفتن، نیاز به تکیه دادن مکرر به کسی یا نگه داشتن بازوی او در حین راه رفتن، کاهش تعادل و ترس از افتادن می‎‎تواند باعث جدا شدن افراد از دوستان و خانواده شود. ویلچری که عملکردی، راحت و کارآمد داشته باشد می‌تواند منجر به افزایش سطح فعالیت شود.

تحرک مستقل و افزایش عملکرد فیزیکی می‌تواند وابستگی به دیگران را کاهش دهد. بنابراین، کاربران ویلچر می‌توانند مستقل‌تر باشند و کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشند. افرادی که کمترین ناراحتی را هنگام نشستن تجربه می‌کنند اغلب بازدهی بیشتری دارند. کاربرانی که می‌توانند زمان بیشتری را روی ویلچر خود بگذرانند، فرصت‌های بیشتری برای مشارکت در زندگی روزمره در کنار سایر اعضای خانواده خواهند داشت و کیفیت زندگی آنها را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

سلامتی

ویلچر می‌تواند سلامت کاربر را از طرق مختلف بهبود بخشد. ویلچری که عملکردی، راحت و کارآمد داشته باشد، می‌تواند منجر به افزایش سطح فعالیت بدنی شود، بنابراین سلامت جسمی و روانی را بهبود می‌بخشد. یک صندلی چرخدار مناسب همراه با بالشتک همراه با آموزش کافی کاربر می‌تواند مشکلات رایج مانند زخم‌های بستر، پیشرفت ناهنجاری‌ها یا انقباضات، و سایر شرایط ثانویه مرتبط با وضعیت‌های بدنی نامناسب را کاهش دهد.

مزایای دیگری مانند بهبود تنفس و هضم، افزایش کنترل سر، تنه و اندام فوقانی و ثبات کلی را می‌توان با حمایت وضعیتی مناسب به دست آورد. حفظ سلامت عامل مهمی در سنجش کیفیت زندگی است. مجموع این عوامل باعث افزایش دسترسی به فرصت‌های تحصیل، اشتغال و مشارکت در خانواده و جامعه می‌شود.

عزت نفس و اعتماد به نفس

عزت نفس به عنوان یک ارزیابی کلی از خودپنداره یا احساس ارزش شخصی و کفایت همراه با اعتماد بنفس بالا که با بسیاری از پیامدهای سلامتی مثبت در افراد دارای ناتوانی مرتبط است، از جمله کاهش افسردگی و رضایت و رفاه بیشتر از زندگی توصیف می‌شود. ثابت شده‌است که ویلچرها تأثیر عمیقی بر کیفیت زندگی و مشارکت دارند.

استفاده کنندگان از ویلچر ممکن است اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند هنگامی که ویلچری داشته باشند که اغلب به عنوان ضمیمه بدن کاربر که برای آنها مناسب است و می‌توانند به خوبی از آن استفاده کنند، در نظر گرفته می‌شود، بنابراین وزن و ابعاد صندلی بر توانایی فرد برای تعامل تأثیر می‌گذارد. تحقیقات در خانه و در جامعه نشان داده‌است که کاربران ویلچر با عزت نفس بالاتر سطوح مشارکت را مستقل از جنسیت، سن و نوع ناتوانی نشان می‌دهند.

کیفیت زندگی

با حفظ سلامت، دسترسی به فرصت‌های تحصیل، اشتغال و مشارکت در خانواده و جامعه افزایش می‌یابد. این عوامل در افزایش کیفیت زندگی استفاده کننده از ویلچر نیز نقش دارند.

دسترسی به زندگی اجتماعی

دسترسی به زندگی اجتماعی از جمله مشارکت اجتماعی ( فعال بودن در اجتماع )، شامل فعال بودن در خانواده و زندگی اجتماعی با مشارکت در نقش‌ها و مسئولیت‌های معمولی در جامعه، نقش کلیدی در سلامت و رفاه کاربران ویلچر دارد و نشان داده شده‌است که عاملی کلیدی در پیشرفت سلامتی است.
بدتر شدن بیماری در افراد مبتلا به آسیب نخاعی امکان دسترسی به جامعه، حرکت به بیرون از خانه برای مشارکت اجتماعی و مشارکت اجتماعی و همچنین بسیاری از شاخص‌های سلامت مثبت مهم است. داشتن یک ویلچر مناسب، دسترسی به جامعه را بهبود می‌بخشد و کاربران ویلچر را قادر می‌سازد تا در زندگی اجتماعی مشارکت بیشتری داشته باشند، یعنی کاربر را قادر می‌سازد به محل کار یا مدرسه برود، دوستان خود را ملاقات کند، در مکان‌های عبادت یا سایر فعالیت‌های اجتماعی شرکت کند. علاوه بر این، ویلچرهای مناسب بر استقلال فردی تأثیر می‌گذارند، زیرا هم تحرک و هم فعالیت‌های زندگی روزمره را هم در خانه و هم در اجتماع تسهیل می‌کنند.
اقتصاد

ویلچر اغلب تفاوت بین گیرنده غیرفعال بودن و مشارکت کننده فعال را ایجاد می‌کند. منافع اقتصادی زمانی محقق می‌شود که کاربران بتوانند به فرصت‌های تحصیل و اشتغال دسترسی داشته باشند. با ویلچر، یک فرد می‌تواند امرار معاش کند و به درآمد خانواده کمک کند، در حالی که بدون ویلچر ممکن است فرد منزوی بماند و بار خانواده باشد. به همین ترتیب، ویلچری که دوام ندارد به دلیل نیاز به تعمیرات مکرر، غیبت از محل کار و در نهایت تعویض ویلچر گران‌تر خواهد بود. تهیه ویلچر در صورت دوام بیشتر مقرون به صرفه تر است. همچنین اگر کاربران در انتخاب تجهیزات خود مشارکت داشته باشند و نیازهای بلند مدت آنها در نظر گرفته شود، مقرون به صرفه‌تر است.

برای جامعه، مزایای مالی مرتبط با تهیه ویلچر شامل کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، مانند درمان زخم‌های بستر و اصلاح ناهنجاری‌ها است.

منبع:
https://www.physio-pedia.com/Role_of_the_Wheelchair

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

سلولهای بنیادی

درمان با سلولهای بنیادی

سولهای بنیادی چگونه می‌تواند در درمان مؤثر باشند؟ درمان با سلولهای بنیادی نوعی داروی
اسمعیل زاده
24 اردیبهشت 1402
انواع عصا

انواع عصا و آشنایی باخواص ظاهری

ایران بهکار
16 اردیبهشت 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader