ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

کاستورهای نوری چه هستند؟

سمیه شمیرانی
14 اسفند 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
کاستور نوری ویلچر
امتیاز بدهید

همه چیز درباره‌ی کاستورهای نوری

ویلچرها حتما نباید ظاهر یکنواخت و خسته کنننده‌ای داشته باشند. راه‌های خلاقانه زیادی برای ارائه‌ی سلیقه‌ی خود از طریق ویلچر وجود دارد؛ از رنگ قاب گرفته تا لوازم جانبی!
در این مقاله نگاهی داریم به یکی از داغ ترین موارد موجود در بازار: کاستورهای نوری. آنها چشمک می‌زنند، می‌درخشند و مطمئناً در هر کجا که گشت و گذار می‌کنید، توجه را جلب می‌کنند.
ما در این مقاله جزئیاتی را در مورد این چرخ‌های ویژه، کارایی و نحوه‎ی عملکرد آنها به شما ارائه می‌دهیم.

 

خرید ویلچر ارزان و در عین حال با کیفیت مسئله‌ای است که برای هر کاربر صندلی چرخدار یک دغدغه است. انواع مختلف ویلچر ایرانی ایران بهکار با کاربردها، ویژگی‌های گوناگون بر روی وب سایت ما موجود است. شما می‌توانید با بررسی آنها و همچنین مشورت با متخصصان و مشاوران ما، بهترین انتخاب را داشته باشید.

کاستورهای ویلچر چه هستند و چگونه کار می‌کنند؟

کاستورهای صندلی چرخدار چرخ‌های کوچک‌تری هستند که در جلوی ویلچر دستی قرار دارند. آنها نقش اساسی در نحوه حرکت ویلچر، بهبود نرمی، فرمان و مانور پذیری دارند.
کاستورها از طریق محفظه‌های چرخ‌دار به صندلی متصل می‌شوند. آنها در همه جهات می‌چرخند و همین باعث می‌شود چرخش و مانور سریع آسان تر شود. می‌توانید کاستورها را در انواع دستگاه‌ها، از جمله چرخ دستی‌های خرید، کالسکه‌ها و لوازم قابل حمل پیدا کنید.

کاستورهای ویلچر نوری منحصربه‌فرد هستند، زیرا با چراغ‌های LED چشمک زن رنگارنگ تعبیه‌شده در چرخ طراحی شده‌اند. برای کار با آنها به باتری یا کابل شارژ نیاز نیست. درعوض، زمانی که کاستورها می‌چرخند، فعال می‌شوند؛ به نوعی مانند یک ژنراتور.

نحوه‌ی کار:

با چرخش کاستور، یک مکانیسم داخلی الکتریسیته ساکن ایجاد می‌شود که به نوبه خود، چراغ‌های کوچک را تغذیه می‌کند تا به طور خودکار روشن شوند.
این ساده و راحت است و واقعاً نیازی نیست به چیزی فکر کنید، زیرا هرگز نیازی به شارژ این چرخ‌ها یا تعویض باتری ندارید.
برخی از کاربران ویلچر تعجب می‌کنند که آیا این کاستورهای فانتزی به اندازه نوع معمولی بادوام هستند یا خیر، و پاسخ مثبت است، آنها بسیار بادوام هستند. در واقع، مشخص شده‌است که چراغ‌ها در طول عمر کاستور دوام می‌آورند.
با این حال، توجه داشته باشید که چرخ‌های نوری ویلچر برای استفاده در فضای باز در زمین‌های ناهموار، به ویژه چرخ‌های کوچک‌تر با آج کمتر، مناسب نیستند.
بهتر است از اینها برای ویلچر دستی داخل منزل خود یا اگر در هنگام عصر در حال گشت و گذار، انجام کارها یا بیرون از منزل هستید استفاده کنید.

چگونه کاستورهای مناسب برای ویلچر خود را انتخاب کنید:

اندازه و استایل احتمالاً دو مورد از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید در هنگام خرید کاستور در نظر بگیرید. اگر از قبل اندازه چرخ‌های خود را نمی‌دانید، یک بررسی سریع تمام چیزی است که لازم است، یا می‌توانید برای کمک با تامین‌کننده خود مشورت کنید.

ایران بهکار تولید و عرضه کننده‌ی انواع مختلف ویلچر ساده، ارتوپدی، برقی، همراه، برانکاردی، سی پی و غیره با کیفیت بالا است. ویلچر ایرانی ایران بهکار علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، مقرون بصرفه نیز هست. بدیهی است که خرید ویلچر ارزان و با کیفیت، بزرگترین دغدغه برای کاربران ایرانی است. شرکت ایران بهکار این دغدغه را مرتفع کرده و آماده مشاوره و ارائه بهترین ویلچر متناسب با نیاز کاربران است.

چرخ های کاستور نوری معمولا در سه اندازه وجود دارند:

کاستور نوری ویلچر

• 3”
• 4”
• 5”

این اندازه‌ها با اکثر ویلچرهای دستی سازگار است. با این حال، اگر قطر اندازه چرخ را سفارشی می‌کنید، ایده خوبی است که ابتدا دوبار بررسی کنید که با ابعاد ویلچر شما مطابقت داشته باشد.
وقتی صحبت از استایل به میان می آید، سبک زندگی خود و جایی که با ویلچر خود سفر می‌کنید را در نظر بگیرید. در محل زندگی شما چه نوع زمینی رایج است؟ آیا شما عمدتا از ویلچر خود در داخل خانه استفاده می‌کنید یا خارج از منزل؟
به یاد داشته باشید که کاستورهای برای زمین‌های ناهموار طراحی نشده‌اند، بنابراین احتمالاً بهتر است آن‌ها را برای صندلی‌های داخلی روزانه خود رزرو کنید.
همچنین، به یاد داشته باشید که کاستورها باید به طور منظم از نظر سایش و ترک بررسی شوند.

مزایای کاستورهای نوری چیست؟

کاستورهای نوری فقط زیبا نیستند! اینها اجزای باکیفیت صندلی چرخدار هستند که برای ارائه یک تجربه بهینه طراحی شده‌اند. در اینجا مهمترین مزایای این چرخ‌ها آورده شده‌است:

محکم و بادوام:

این چرخ‌ها برای دوام ساخته شده‌اند، معمولاً از یورتان جامد ساخته می‌شوند که بدون سوراخ شدن است. حتی چراغ‌ها نیز درون کاستور تعبیه شده‌اند که اغلب به اندازه خود چرخ دوام می‌آورند.

کاستورها چرخش را آسان‌تر می‌کنند:

کاستورهای نوری ممکن است زیبا به نظر برسند، اما در واقع کار مهمی برای انجام دادن دارند. اگر مجبور به چرخش سریع و محکم از در ورودی هستید، کاستورها این امکان را فراهم می‌کنند زیرا چرخش 360 درجه دارند.

نقل و انتقالات آسان‌تر:

کاستورها نیز انتقال ویلچر را آسان‌تر می‌کنند. شما می‌توانید به جای اینکه مجبور باشید به طرز ناخوشایندی روی یک صندلی سفت و محکم بچرخید، با انعطاف بیشتری به ویلچر دسترسی پیدا کرده یا از آن خارج شوید.

افزایش دید در تاریکی:

یکی از ویژگی‌های منحصربفرد کاستورهای نوری این است که دید در شب را افزایش می‌دهند. اگر زمانی که تاریکی می‌رسد، بیرون هستید، چراغ‌های درخشانی که از چرخ‌ها چشمک می‌زنند، به عابران پیاده و رانندگان هشدار می‌دهند که شما آنجا هستید.

کجا می‌توانم کاستورهای نوری پیدا کنم؟

چند برند وجود دارد که کاستور نوری را به صورت آنلاین می‌فروشند یا می‌توانید با تامین‌کننده خود صحبت کنید. حتی مغازه های اسکیت فروشی نیز گاهی آنها را دارند. کاستورهای نوری می توانند بین 20 تا 30 دلار قیمت داشته باشند.

سخن آخر در مورد کاستورهای نوری:

کاستورهای نوری با چراغ‌های LED چشمک‌زن که شما را از هر زاویه‌ای قابل مشاهده می‌کنند، روشی سرگرم‌کننده برای زیباسازی ویلچر شما هستند.
کاستورها نیازی به باتری یا به شارژ ندارند . آنها با حرکت چرخ‌ها در حال چرخش نیرو می‌گیرند و استفاده و نگهداری از آنها را بسیار آسان می‌کند.
اینها برای استفاده کنندگان از ویلچر در تمام سنین عالی هستند و در اندازه‌های مختلف برای یک ویلچر دستی استاندارد قرار می‌گیرند.

اگر به دنبال ویلچر ارزان و با کیفیت هستید، به محصولات ما در همین وب سایت سری بزنید. شما همچنین می‌توانید با مشاوران ما در زمینه‌ی انتخاب بهترین ویلچر مطابق با نیازهای خود در تماس باشید.

منبع:
https://www.wheelchairjunkie.com/lightupcasters/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عصا برای بیماران ام اس

انتخاب عصا برای بیماران ام اس

   
سمیه شمیرانی
18 خرداد 1401
ویلچر هوشمند

ویلچر هوشمند در آینده زندگی بشریت

ویلچر در آینده چه پیشرفتهایی خواهد داشت؟ انتظار می رود آینده ویلچر ها پیشرفت های قابل
اسمعیل زاده
27 خرداد 1402
ویلچر برقی

تاریخچه پیشرفت ویلچر برقی

تاریخچه و تکامل ویلچرهای برقی ویلچر برقی، یا صندلی چرخدار برقی، به عنوان یکی از
اسمعیل زاده
02 شهریور 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader