ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

چگونه یک کاربر را روی ویلچر وزن کنیم؟

سمیه شمیرانی
15 آذر 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
وزن کردن کاربر ویلچر
امتیاز بدهید

راهنمای وزن کردن کاربر ویلچر

ویلچر از ابزاری هست که گاهی لازمه بدونیم چجوری می‌تونیم در شرایط مختلف ازش استفاده کنیم. گاهی فرد ویلرچی لازم داره که با ولیچر وزن بشه، پس بهتره خودش یا همراهش بدونه این روش وزنکشی به چه صورته.

ثابت نگه داشتن وزن در یک محدوده وزنی خاص برای همه افراد از جمله کاربران صندلی چرخدار بسیار مهم است. زیرا افرادی که اضافه وزن دارند مستعد بسیاری از بیماری‌ها و شرایط خطرناک خواهند بود. وزن بیش از حد می‌تواند شانس ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، افسردگی، دیابت و بسیاری از شرایط دیگر را افزایش دهد.

این یکی از دلایل اصلی است که باید وزن خود را به طور منظم بررسی کنید. در صورت امکان بهتر است، هر روز وزن خود را چک کنید. اگر وزنتان از حد مجاز و یا دلخواه بالاتر بود، برای کاهش وزن به ورزش با ویـلچر نیاز دارید در غیر این صورت ورزش به حفظ تناسب اندام شما کمک می‌کند.

روش‌های مختلفی برای وزن کردن فردی که روی ویـلچر است وجود دارد. افراد بسته به نیازهای خود روش‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند، در اینجا به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

 

شرکت ایران بهکار با تولید ویلچر ایرانی، در چهار سبک: ویلچر برقی، ویلچر ساده، ویلچر ارتوپدی، ویلچر برانکاردی با انواع ویلچر بزرگسال و ویلچر اطفال یکی از کامل‌ترین سبد کالایی در تجهیزات پزشکی توانبخشی بشمار می‌رود.

 

چگونه یک نفر را روی ویلچر وزن کنیم:

همانطور که می‌دانید، پیگیری وزن فرد ویـلچری، خود یکی از مهم‌ترین موارد برای حفظ تناسب اندام و سلامت خود است. اساساً دو روش اصلی برای وزن کردن فردی که روی ویـلچر است وجود دارد. هر دوی این روش‌ها خوب و قابل اطمینان است و توسط پزشکان توصیه می‌شود.

وزن فرد بدون ویلچر:

این فرآیند واقعا ساده است اما به کمک بیشتری نیاز دارید. این فرآیند در چند مرحله توضیح و در زیر آورده شده است.

مرحله 1:

در این مرحله، ابتدا شما باید کاربر ویلچر را از روی ویـلچر بیرون بیاورید، و این تنها زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که او این توانایی و قدرت بدنی را داشته باشد.

مرحله 2:

حال بیمار را روی وزنه منتقل کنید، تا زمانی که کاربر ویلچر بدون نیاز به ویـلچر قادر به استفاده از وزنه است، نوع وزنه اهمیتی ندارد.

مرحله 3:

اگر فرد قادر به راه رفتن باشد، می‌تواند به راحتی با کمک یک شخص به ترازو برسد. وقتی وزن شد، باید او را با احتیاط دوباره روی ویـلچر برگردانید.

مرحله 4:

اما اگر کاربر بسیار ضعیف است یا قدرت راه رفتن را ندارد، باید او را با کمک دیگران به روی ویـلچر ببرید. شما باید در هنگام انتقال مراقب او باشید زیرا اغلب توانایی بلند شدن از روی ویـلچر را ندارد. پس از وزن کردن کاربر، اکنون او را با مراقبت مناسب بر روی صندلی چرخدار خود قرار دهید.

 

وزن کردن فرد با ویلچر:

گاهی اوقات کاربران ویـلچر شرایطی دارند که به آن‌ها اجازه راه رفتن نمی‌دهد یا نمی‌توانند حرکت کنند. در چنین شرایطی نمی‌توانید کاربر را مانند روش قبلی او را با کمک دیگران به روی صندلی چرخدار ببرید. بنابراین باید او را با ویـلچر روی ترازو انتقال دهید، برای این کار باید روش زیر را دنبال کنید.

مرحله 1:

اول از همه نیاز به تهیه یک ترازو خاص دارید که در واقع برای وزن‌های زیاد ساخته شده است.

مرحله 2:

سپس لازم است کاربر را به همراه ویـلچر روی ترازو انتقال دهید. بیشتر این ترازوها با برق کار می‌کنند، بنابراین لازم است آن‌ها را به جریان برق وصل کنید.

مرحله 3:

پس از تنظیم همه چیز، اکنون زمان آن رسیده است که کاربر ویـلچر را به درستی وزن کنید. این کار ساده و آسان است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاربر ویلچر را روی ترازو بیاورید. اگر کاربر بتواند خود را به حرکت درآورد، باید روی ترازو سوار شود، در غیر این صورت به یک مراقب ویلچر نیاز دارد تا او را روی ترازو بیاورد. اکنون وزن کل کاربر ویـلچر را یادداشت کنید. وزن کل شامل وزن ویلچر به همراه وزن کاربر است.

مرحله 4:

در مرحله بعد باید وزن خالص کاربر را پیدا کنید. شما می‌توانید این کار را به دو روش انجام دهید.

روش اول آسان است و برای آن می‌توانید وزن ویلچر را از وزن واقعی ثبت شده کم کنید. شما باید وزن کل ویلچر را بدانید، به همین منظور می‌توانید وزن آن را به همراه تمام مشخصات در سایت آن بررسی کنید.

روش دوم شباهت‌هایی به روش اول دارد. در این روش نیز باید وزن ویـلچر را کم کنید اما کمی متفاوت است. چنانچه وزن واقعی ویـلچر را نمی‌دانید، می‌توانید ویلچر را به تنهایی و بدون بیمار در آن وزن کنید.

برای انجام این کار هر زمان که کاربر ویـلچر روی آن نیست ویلچر را روی ترازو وزن کنید و وزن آن را از وزن کل کم کنید، به این ترتیب وزن واقعی بیمار به دست می‌آید.

 

سخن پایانی

لازم است وزن خود را به گونه‌ای پیگیری کنید که از حد مجاز خود تجاوز نکند، در غیر این صورت مشکلات جدی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل است که باید وزن خود را به طور مرتب روی ترازو ویلچر بررسی کنید.

منبع
https://wheelchairsvilly.com/how-to-weigh-someone-in-a-wheelchair/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ترکشن در ویلچر برقی

حداکثر ترکشن در ویلچر برقی

سمیه شمیرانی
24 دی 1401
تولید ویلچر ایران بهکار

چند اصطلاح فنی مرتبط با ویلچر

سمیه شمیرانی
24 خرداد 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه