ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

چگونه ویلچر ساده خود را سبک‌تر کنید

سمیه شمیرانی
22 دی 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
کاهش وزن ویلچر ساده
1/5 - (1 امتیاز)

نحوه‌ی سبک کردن ویلچر ساده

 

ما در این مقاله در مورد کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا ویلچر شما، وسیله‌ای که به آن تکیه می‌کنید برای سفر و گشت و گذار، سبک‌تر و راحت‌تر شود، صحبت خواهیم کرد.

وقتی در این مقاله درباره استراتژی‌های کاهش وزن بحث می‌کنیم، لازم است بدانید که در اینجا وزن‌ها را تخمین می‌زنیم. هر سازنده‌ای از اجزای مختلفی استفاده می‌کند و وزن قطعات مختلف صندلی چرخدار شما ممکن است کمی با آنچه در اینجا صحبت می‌کنیم متفاوت باشد.

 

وزن ویلچر چگونه تعیین می‌شود:

قبل از اینکه به طور مفصل در مورد سبک کردن صحبت کنیم، باید چند کلمه در مورد چگونگی رسیدن تولیدکنندگان به وزن محصولی که می‌فروشند بگوییم.

این مسئله مهم است زیرا یکی از ارزش‌هایی که خریداران آینده نگر هنگام ارزیابی مدل‌ها برای خرید به آن توجه می‌کنند وزن است. اکثر تولید کنندگان به طور برجسته این ارزش را ذکر می‌کنند زیرا می‌دانند که برای بسیاری از مردم این یک ملاحظه اساسی است.

ممکن است فکر کنید که شرکت‌ها به سادگی صندلی چرخدار را روی ترازو می‌چرخانند و عدد را ثبت می‌کنند، اما به این سادگی نیست.

برای اینکه محصول خود را برای افرادی که به دنبال گزینه‌ای سبک وزن هستند جذاب‌تر کنند، صندلی چرخدار را در پیکربندی بدون چرخ وزن می‌کنند.

مطمئناً، برخی از افراد از ویلچر خود به این شکل استفاده می‌کنند، اما بیشتر آنها اینطور نیستند. در همان لحظه، وزن ویلچر شما احتمالاً حداقل چند پوند بیشتر از آنچه فکر می‌کنید وزن دارد.

با وجود این موضوع، بیایید شروع به باز کردن یک ویلچر معمولی کنیم تا ببینیم اجزای مختلف چقدر وزن دارند.

 

ایران بهکار تولید و عرضه کننده‌ی انواع مختلف ویلچر ساده، ارتوپدی، برقی، همراه، برانکاردی، سی پی و غیره با کیفیت بالا است. ویلچر ایرانی ایران بهکار علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، مقرون بصرفه نیز هست. بدیهی است که خرید ویلچر ارزان و با کیفیت، بزرگترین دغدغه برای کاربران ایرانی است. شرکت ایران بهکار این دغدغه را مرتفع کرده و آماده مشاوره و ارائه بهترین ویلچر متناسب با نیاز کاربران است.

 

چرخهای عقب:

چرخ عقب ویلچر

آیا می‌دانستید که در بسیاری از موارد، چرخ‌های عقب ویلچر ساده نزدیک به 50 درصد وزن کل صندلی چرخدار را تشکیل می‌دهند؟ با توجه به اینکه اگر هدف شما این است که وزن کل صندلی را به حداقل برسانید، پایین نگه داشتن وزن چرخ‌ها باید یک اولویت بسیار بزرگ باشد.

لاستیک‌های عقب:

تایر عقب ویلچر

به خاطر داشته باشید که وقتی در مورد چرخ ها صحبت کردیم، فقط در مورد رینگ صحبت می‌کردیم نه لاستیک. همانند رینگ‌ها، لاستیک‌ها می‌توانند وزن بیشتری نسبت به آنچه فکر می‌کنید به ویلچر معمولی اضافه کنند.

شما می‌توانید یک لاستیک عقب با قطر 24 اینچ پیدا کنید که هر یک حدود 1 پوند وزن دارد (یعنی دو پوند در مجموع).

اگر لاستیک‌های توپر دارید، حدود 3.5 پوند به صندلی اضافه می‌کند (حدود 1.75 پوند به ازای هر لاستیک). اگر لاستیک‌هایی که به صندلی چرخدار اضافه می‌کنید پلی اورتان خالص هستند، حدود 2 پوند بیشتر از آن (کل) اضافه می‌شود.

کاستورها:

کاستور ویلچر

چرخهای جلو در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند. می‌توانید آنها را به قطر 4 اینچ، بزرگ 6 تا 8 اینچ یا حتی کمی بزرگتر بیابید، تعداد دقیق بلبرینگها بسته به نوع و مدل صندلی چرخداری که استفاده می‌کنید متفاوت است.

خبر خوب این است که چرخهای جلو به راحتی قابل تعویض هستند، و اگر بتوانید با سایز کوچک‌تر کار کنید، وزن صندلی‌تان را به تدریج کاهش خواهید داد.

وزن چرخ جلو بسته به اینکه دقیقاً از چه چیزی ساخته شده‌اند متفاوت است. به عنوان یک قاعده کلی، وزن یک جفت چرخ 4 اینچی حدود یک چهارم پوند (0.25) است، در حالی که یک جفت چرخ 5 اینچی حدود نیم پوند (0.5) وزن دارند و یک جفت چرخ 6 اینچی حدود سه چهارم یک پوند (0.75) وزن دارند.

چرخهای کوچک‌تر کمتر می‌توانند در زمین‌های ناهموار یا حتی فرش‌های مخملی حرکت کنند، بنابراین باید به دقت در مورد نحوه و مکان استفاده از صندلی چرخدار خود قبل از تعویض با چرخهای کوچک‌تر فکر کنید.

از طرف دیگر، اگر چرخ‌های فعلی‌تان خیلی کوچک هستند و در نتیجه صندلی‌تان عملکرد ضعیفی دارد، اضافه کردن چرخ‌های بزرگ‌تر آسان است. فقط توجه داشته باشید که یک افزایش اسمی در وزن کل صندلی چرخدار خواهید دید.

تشکچه‌های ویلچر:

تشکچه ویلچر

بیشتر صندلی‌هایی که امروزه فروخته می‌شوند، چیز زیادی در زمینه تشکچه ارائه نمی‌دهند. با این حال، اکثر مردم می‌خواهند راحت بنشینند، که باعث می‌شود بالشتک‌های صندلی جزو رایج‌ترین اصلاح‌های ویلچر در بازار امروزی باشند.

وزن دقیق بالشتک صندلی چرخدار شما بسیار متفاوت است، تشکچه‌های فومی ساده کمترین وزن و تشکچه‌های ژله‌ای بیشترین وزن را دارند.

به طور متوسط، بالشتک‌های صندلی چرخدار حدود پنج پوند وزن اضافه می‌کنند، بنابراین قبل از اینکه تشکچه‌ی خود را با خود در سفر ببرید، خوب فکر کنید. اگر می‌توانید بدون آن زندگی کنید، این یک راه سریع و آسان برای کاهش وزن صندلی‌هایی است که استفاده می‌کنید.

دسته‌ها:

دسته ویلچر

اگر یک صندلی چرخدار بسیار سفارشی خریداری کرده باشید، احتمالا جز اینکه آنها را بردارید یا بگذارید، نتوانید با تکیه گاه‌های خود کار زیادی انجام دهید. برخی از شرکت‌ها دسته‌های جایگزین می‌فروشند و شرکت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند ممکن است به شما اجازه دهند آن‌ها را با دسته‌های با پیکربندی متفاوت تعویض کنید.

دسته‌های تمام قد قابل تنظیم ارتفاع حدود شش پوند (برای جفت) وزن دارند. بازوهای قد میز حدود پنج پوند وزن دارند. اگر به جایی می‌روید و فکر نمی‌کنید به حمایتی که دسته‌های بازو ارائه می‌کنند نیاز ندارید، برداشتن آن‌ها راهی سریع و آسان برای سبک کردن بار است.. اگرچه باید توجه داشته باشید که توانایی شما برای انجام این کار به شدت به مدل صندلی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

سایر لوازم جانبی:

شما می‌توانید انواع لوازم جانبی را بخرید و می‌توانید تغییراتی درویلچر انجام دهید که به ارزش صندلی شما می‌افزاید. متأسفانه، هر یک از آنها نیز به وزن اضافه می‌کنند.

آنتی تیپر ویلچر

  آنتی تیپر

در برخی موارد، وزن اضافی بی اهمیت است. از این گذشته، یک جا لیوان تقریباً چیزی اضافه نمی‌کند. با این حال، در موارد دیگر، افزودن چیزی مانند نگهدارنده عصا یا نگهدارنده برای مخزن اکسیژن ممکن است چند پوند اضافه کند، و اگر شروع به قرار دادن چندین عدد از آنها در محل کنید، می‌توانید به سرعت به وزن اضافه کنید.

در اینجا چند نمونه دیگر وجود دارد:

• آنتی تیپر – حدود 1.5 پوند
• حفاظ های جانبی آلومینیومی – حدود 2 پوند
• محافظ های اسپیک – حدود 1.5 پوند
• روکش پشتی قابل تنظیم کششی – حدود 1 پوند

شرکت ایران بهکار دارای انواع مختلف ویلچر ایرانی برای کاربردها و مصارف گوناگون می‌باشد. تمامی کاربران صندلی چرخدار مشتاقند ویلچر ارزان و در عین حال با کیفیت داشته باشند. ویلچر ایرانی ایران بهکار، این نیاز را برطرف کرده و انواع ساده، برقی، ارتوپدی، کودک، برانکاردی، سی‌‌پی و … را تولید و عرضه می‌کند.

نظرات نهایی در مورد چگونگی سبک کردن ویلچر ساده:

توصیه ما در مورد نحوه سبک‌تر کردن ویلچر ساده این است که با صندلی چرخدار خود به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل بسیار مدولار رفتار کنید. اگر به جایی می‌روید، مدتی را به این فکر کنید که واقعاً به چه اجزایی نیاز دارید و بدون کدام یک می‌توانید برای آن سفر خاص زندگی کنید. سپس، تکه‌هایی را که فکر می‌کنید به آن نیاز دارید بردارید.

با استفاده از اعداد بالا، اگر چرخ‌های 6 اینچی خود را با 4 اینچی عوض کنید، سبک‌ترین چرخ‌هایی را که می‌توانید داشته باشید، دارید. دسته‌های ویلچر خود را بردارید، تشکچه‌ها را در خانه بگذارید و غیره.. اینگونه به راحتی می‌توانید ده پوند از وزن کل صندلی چرخدار خود را اصلاح کنید.

 

اگر به دنبال ویلچر ارزان و با کیفیت هستید، به محصولات ما در همین وب سایت سری بزنید. شما همچنین می‌توانید با مشاوران ما در زمینه‌ی انتخاب بهترین ویلچر مطابق با نیازهای خود در تماس باشید.

منبع:
https://www.wheelchairjunkie.com/mwcdiet/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تفاوت ویلچر اطفال و بزرگسال

ویلچرهای فولادی: چیستی ، معایب و مزایا

بررسی ویلچرهای فولادی : چیستی ، معایب ، مزایا : ویلچرهای فولادی به عنوان ابزارهای
امیرحسین محامد
17 دی 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader