ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

چه چیزی حداکثر سرعت ویلچر را تعیین می‌کند؟

سمیه شمیرانی
04 دی 1401
3 دقیقه زمان برای مطالعه
تعیین سرعت ویلچر
امتیاز بدهید

بررسی عوامل دخیل در سرعت ویلچر

 

حداکثر سرعت یک ویلچر توسط عوامل مختلفی تعیین می‌شود، از زمین‌ها گرفته تا وزن کاربر یا نوع صندلی. در اینجا برخی از عوامل تعیین کننده حداکثر سرعت یک صندلی چرخدار آورده شده است:

 

بیشتر بدانید:

بررسی اجمالی ویلچر دستی و انواع آن

ویلچر برقی؛ بررسی انواع ویلچرهای برقی

 

1. نوع صندلی چرخدار:

به طور کلی، هرچه سریعتر حرکت کنید، ویلچر شما به انرژی بیشتری نیاز دارد. ویلچرها برای اهداف مختلفی طراحی شده‌اند، بنابراین بسته به طراحی، برخی از آنها می‌توانند سریعتر از بقیه باشند.

ویلچر برقی معمولاً سریعتر از صندلی چرخدار دستی خودران است. اگر به دنبال صندلی سریع هستید، بهتر است یک مدل برقی را تهیه کنید.

2. پیکربندی چرخ:

یک ویلچر با دو چرخ عقب احتمالاً به سرعت های خیره کننده تری نسبت به ویلچرهای سه یا چهار چرخ دست می‌یابد، زیرا تلاش مورد نیاز برای به حرکت درآوردن ویلچر به دلیل اصطکاک بین زمین و لاستیک ها کمتر است.

3. توزیع وزن:

یک صندلی چرخدار معمولی دارای ظرفیت وزنی است که معمولاً در محدوده 200 تا 250 *پوند قرار دارد. هرچه وزن بیشتری به ویـلچر اضافه شود، سرعت آن کندتر می‌شود، زیرا اصطحکاک بیشتر بین لاستیک ها و زمین باعث کاهش سرعت ویـلچر می‌شود.

به طور کلی، اگر از این حد وزن تجاوز کنید، سرعت بیشتر از 5 *مایل در ساعت روی ویـلچر ممکن است خطرناک باشد.

4. زمین:

اگر از ویـلچر خود روی سطح تپه ای [شیبدار] استفاده می‌کنید، سرعت آن کمتر از استفاده از آن روی سطح صاف خواهد بود. چمن یا شن به طور قابل توجهی سرعت شما را کاهش می‌دهد، در حالی که زمین‌های ناهموار مانند ماسه یا گل ممکن است به طور کلی شما را متوقف کنند. بنابراین، بسته به اینکه در کدام نوع زمین حرکت می‌کنید، سرعت ویـلچر شما ممکن است بیش از 5 مایل در ساعت باشد.

 

ویلچر ایرانی ایران بهکار در انواع ساده، برقی، ارتوپدی، برانکاردی، کودک و غیره موجود است. شما می‌توانید سفارش خورد را از سایت و یا مشاوره با متخصصین ما انجام دهید.
ویلچر ارزان و با کیفیت ایرانی می‌تواند بزرگترین کمک برای کاربران داخل کشور باشد.

 

چگونه سرعت ویلچر خود را افزایش دهیم:

برای افزایش سرعت ویـلچر خود، باید روی چند قسمت کلیدی تمرکز کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که فشار باد لاستیک را بررسی کنید. اگر خیلی کم است، باید هوا اضافه کنید. اگر وزن یا وسایل کمتری را روی ویـلچر خود حمل کنید، مفید خواهد بود.

همچنین باید بلبرینگ‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که کثیف یا فرسوده نیستند. اطمینان حاصل کنید که روی محورها و سایر قسمت‌های متحرک صندلی‌تان روغن کاری کافی وجود دارد تا در حین چرخش گیر نکنند یا باعث اصطکاک نشوند. در نهایت، به ترمزهای خود نگاه کنید و مطمئن شوید که در وضعیت مناسبی قرار دارند تا در صورت نیاز بتوانید سریعاً توقف کنید.

تحرک ویلچر برای بسیاری از افراد دارای معلولیت بخشی جدایی ناپذیر از استقلال است. وقتی صندلی چرخدار شما آنقدر که می‌خواهید سریع حرکت نمی‌کند، می‌تواند خسته کننده باشد. با تمام چیزهایی که تا به حال گفتیم، مطمئن هستیم که شما ایده خوبی از سرعت حرکت یک ویـلچر و نحوه حرکت سریعتر آن دارید.

 

* (هر یک پوند تقریبا برابر است با 45/0کیلوگرم)
* (هر یک مایل برابر است با ۱/۶۰۹ کیلومتر)

 

ویلچر ایرانی ایران بهکار در انواع ساده، برقی، ارتوپدی، برانکاردی، کودک و غیره موجود است. شما می‌توانید سفارش خورد را از سایت و یا مشاوره با متخصصین ما انجام دهید.
ویلچر ارزان و با کیفیت ایرانی می‌تواند بزرگترین کمک برای کاربران داخل کشور باشد.

 

منبع:
https://wheelchaired.com/wheelchair-top-speed/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تشک مواج سلولی

تشک مواج سلولی

اسمعیل زاده
07 اسفند 1401
ویلچر برقی

ویلچر برقی و تأثیرات آن بر محیط زیست

ویلچر برقی و تأثیرات آن بر محیط زیست با توجه به گازهای گلخانه‌ای در دهه‌های اخیر، با
اسمعیل زاده
25 آذر 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader