ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

چه مدت می‌توان روی ویلچر نشست؟

سمیه شمیرانی
05 آذر 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر
5/5 - (1 امتیاز)

مدت زمان مجاز برای نشستن روی ویلچر

 

استفاده از ویلچر معمولاً به نیازهای شما بستگی دارد. برخی از افراد فقط برای مدتی کوتاهی از آن استفاده می‌کنند، اما برخی دیگر نیاز به استفاده از آن در تمام طول روز دارند. کسانی که نیاز به استفاده طولانی مدت از ویلچر دارند باید از نشستن روی آن در تمام طول روز خودداری کنند زیرا مشکلات جدی را برای آن‌ها به همراه دارد.

بر اساس تحقیقات، یک کاربر ویـلچر به طور معمول حدود 18 ساعت از روز را بر روی ویـلچر خود می‌گذراند. بسیار لازم است که یک کاربر ویلچر بعد از 3 تا 4 ساعت استفاده از ویلچر به رختخواب یا صندلی برای استراحت منتقل شود.

تنها چیزی که برای جلوگیری از مشکلات ناشی از استفاده زیاد از ویـلچر نیاز دارید این است که بعد از 3 تا 4 ساعت استفاده از صندلی چرخدار استراحت کنید. پس از استراحت به ویـلچر خود برگردید و طبق معمول شروع به استفاده از آن کنید.

استفاده بیش از حد از ویـلچر مشکلات بسیاری به همراه دارد که باید جدی گرفته شوند. در این مقاله به بیان مشکلاتی که کاربران ویلچر در هنگام استفاده طولانی مدت از ویـلچر در طول روز با آن مواجه می‌شوند می‌پردازیم.

شرکت ایران بهکار با تولید ویلچر ایرانی، در چهار سبک: ویلچر برقی، ویلچر ساده، ویلچر ارتوپدی، ویلچر برانکاردی با انواع ویلچر بزرگسال و ویلچر اطفال یکی از کامل‌ترین سبد کالایی در تجهیزات پزشکی توانبخشی بشمار می‌رود.

 

چه مدت می‌توانید روی ویـلچر بنشینید:

میزان استفاده از ویـلچر به نیازهای کاربران بستگی دارد. برخی از افراد در تمام طول روز حتی در خارج از منزل از آن استفاده می‌کنند اما برخی فقط برای مدت کوتاهی از آن استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید از مشکلات ناشی از استفاده زیاد از ویـلچر جلوگیری کنید، پس از 3 تا 4 ساعت استراحت کنید.

مشکلات ناشی از نشستن طولانی مدت روی ویلچر:

دلایل زیادی برای استفاده افراد از ویلچر وجود دارد و بیشتر آن‌ها به تحرک شما مربوط می‌شود. اکثر کاربران ویـلچر بیشتر روز خود را روی ویلچر می‌گذرانند، چه ویلچر استاندارد یا ویـلچر برقی داشته باشند. نشستن روی ویـلچر نیز اثرات منفی زیادی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

 

زخم‌های بستر:

به طور معمول افرادی که مشکلات حرکتی دارند بیشتر وقت خود را روی ویـلچر خود می‌گذرانند که برای آن‌ها خوب نیست. بیماران ویلچری در بیشتر مواقع از زخم‌های فشاری یا زخم‌های بستر که در اثر قرار گرفتن روی ویـلچر ایجاد می‌شود، شکایت می‌کنند.

هر زمان که به بافت‌های نرم و شکننده پوست فشار وارد می‌شود، پوست در آن نقاط شکسته می‌شود و نقاط داغ ایجاد می‌کند. این مکان‌ها شامل باسن و پاشنه پا هستند. سایر نقاطی که زخم بستر نیز دارند عبارتند از: پشت ران بیمار زمانی که او در وضعیت عمودی قرار می‌گیرد.

زخم‌های بستر در مراحل اولیه قابل درمان هستند، اما زمانی که به مرحله چهار می‌رسند غیرقابل کنترل می‌شوند و به زخم‌های غیر التیام بخشی تبدیل می‌شوند. به همین دلیل است که نمی‌توانید برای مدت طولانی روی ویلچر بمانید.

همچنین می‌توانید هر پانزده دقیقه از برخی تکنیک‌های کاهش فشار استفاده کنید که از ایجاد زخم‌های بستر  نیز جلوگیری می‌کند.

درد شانه:

درد شانه که به آن آسیب روتاتور کاف نیز گفته می‌شود، معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که از ویلچر دستی بدون مراقب یا دستیار ویـلچر استفاده کنید. اکثر اوقات کاربران ویـلچر حتی نمی‌دانند چه اتفاقی برای بازوهایشان می‌افتد در صورتی که فقط روی دسته صندلی ویـلچر تکیه داده‌اند.

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که دسته صندلی چرخدار بالاتر از حد معمول باشد یا شانه‌های خود را بالاتر از حد معمول خم کنید که منجر به وارد شدن فشار به قسمت بالای استخوان ترقوه می‌شود. تکرار این اتفاق در تمام طول روز باعث تحلیل بافت‌های ماهیچه‌ای بازو می‌شود.

برای جلوگیری از بروز درد شانه باید یک ویـلچر بزرگ و بلند داشته باشید.

همانطور که در بالا ذکر شد استفاده از ویلچر در تمام طول روز می‌تواند مشکلات مختلفی را به همراه داشته باشد و بهداشت یکی از آن‌هاست. رعایت بهداشت برای کسانی که از ویـلچر استفاده می‌کنند و کیسه‌های ایلئوستومی/کلوستومی، خطوط کاتتر و پوشک استفاده می‌کنند می‌تواند مشکل بزرگی باشد.

بهداشت و عفونت:

در بیشتر مواقع عدم رعایت بهداشت منجر به ایجاد برخی عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی جدی می‌شود. همچنین اگر بهداشت خود را جدی بگیرید، می‌توانید از بروز زخم‌های فشاری و سایر تحریکات جلوگیری کنید.

بهداشت بسیار مهم است و شما باید مراقب بهداشت خود باشید و برای آن باید از روی ویـلچر بلند شوید.

نظافت همچنین تنها به معنای تمیز کردن خود نیست، بلکه باید ویـلچر خود را نیز تمیز کنید. دوش گرفتن با ویلچر هم بیمار و هم ویلچر را تمیز می‌کند. نظافت ویلچر شامل تمیز کردن صندلی، دسته صندلی و تمیز کردن چارچوب ویـلچر است. این نیز شامل چرخ‌های تمیز ویـلچر است.

مفاصل بدن:

کاربران ویلچر بیشتر در مفاصل قسمت‌های فوقانی و پایین کمر دچار مشکل می‌شوند، اما هرکسی که برای مدت طولانی در جایی قرار می‌گیرد، در نهایت در مفاصل خود دچار مشکل می‌شود. علاوه بر استفاده‌کنندگان ویلچر، افراد عادی نیز نباید بیشتر وقت خود را در یک مکان روی صندلی‌ها یا مبل‌ها سپری کنند.

معمولاً این مشکلات در سالمندانی که مفاصل ضعیفی دارند، اتفاق می‌افتد، اما قرار گرفتن در یک وضعیت روی ویلچر یا صندلی باعث می‌شود که کاربر ویلچر در نهایت دچار مشکلات مفصلی شود. مشکلات مفاصل نه تنها با نشستن طولانی مدت رخ می‌دهد، بلکه در اثر قرارگیری در وضعیت نامناسب نیز ایجاد می‌شود.

ممکن است آسیب‌های جدی به مفاصل وارد شود که برخی از آن‌ها عبارتند از: اسکولیوز، سیاتیک، کیفوز، فتق دیسک، پوکی استخوان و بسیاری موارد دیگر. برخی از این بیماری‌ها قابل درمان هستند، اما برخی خیر، بنابراین برای مدت طولانی از ویـلچر استفاده نکنید.

سخن پایانی:

این عوارض ممکن است برای هرکسی رخ دهد، برای کسانی که هر روز از ویـلچر استفاده می‌کنند، یا برای کسانی که از ویـلچر فقط برای گردش‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این عوارض و مشکلات گاهی اوقات جدی می‌شوند به همین دلیل باید از آن‌ها اجتناب کنید و استفاده از ویلچر را در تمام طول روز متوقف کنید و فقط 3 تا 4 ساعت از آن استفاده کنید همچنین فراموش نکنید که در این بین استراحت کنید.

برای تهیه انواع ویلچرهای برقی ارزان، ویلچرهای ایرانی و دست دوم از سایت ایران بهکار دیدن نمایید. ما همواره در تلاش هستیم تا با ارائه کیفیت و قیمت مناسب به تولید ویلچر ارزان برای شما عزیزان دست یابیم.

 

منبع
https://wheelchairsvilly.com/how-long-should-you-sit-in-a-wheelchair/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویلچر برقی

ویلچر برقی و تأثیرات آن بر محیط زیست

ویلچر برقی و تأثیرات آن بر محیط زیست با توجه به گازهای گلخانه‌ای در دهه‌های اخیر، با
اسمعیل زاده
25 آذر 1402
مسافرت با ویلچر

5 مشکل اصلی هنگام سفر با ویلچر

سمیه شمیرانی
30 مرداد 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader