ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

حداکثر ترکشن در ویلچر برقی

سمیه شمیرانی
24 دی 1401
8 دقیقه زمان برای مطالعه
ترکشن در ویلچر برقی
امتیاز بدهید

بررسی ترکشن در ویلچر برقی

 

یکی از مهمترین اجزای یک ویلچر برقی ترکشن چرخ است که صندلی چرخدار را قادر می‌سازد در انواع مختلف سطوح حرکت کند.

حتی اگر از صندلی چرخدار خود عمدتاً در داخل خانه استفاده کنید، به ناچار خارج از خانه نیز می‌روید و به ثبات نیاز دارید.

به همین دلیل است که داشتن ترکشن با کیفیت مهم است. در این راهنما، دقیقاً چگونگی دستیابی به این هدف را حتی بدون هزینه کردن برای لاستیک‌های تخصصی، مورد بحث قرار می‌دهیم.

ایران بهکار تولید و عرضه کننده‌ی انواع مختلف ویلچر ساده، ارتوپدی، برقی، همراه، برانکاردی، سی پی و غیره با کیفیت بالا است. ویلچر ایرانی ایران بهکار علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، مقرون بصرفه نیز هست. بدیهی است که خرید ویلچر ارزان و با کیفیت، بزرگترین دغدغه برای کاربران ایرانی است. شرکت ایران بهکار این دغدغه را مرتفع کرده و آماده مشاوره و ارائه بهترین ویلچر متناسب با نیاز کاربران است.

ترکشن چرخ چیست؟

قبل از پرداختن به پیچیدگی‌های فاصله بین دو محور ویلچرهای برقی، لازم است بدانیم ترکشن چیست و چرا مهم است.

ترکشن نوعی اصطکاک است که بین تایر لاستیکی و زمین ایجاد می‌شود. عوامل دیگری مانند وزن ویلچر و سطح پوشیده شده توسط لاستیک به عملکرد ترکشن کمک می‌کنند.

به عنوان مثال، یک ویلچر سنگین با لاستیک‌های بزرگ و پهن، ترکشن بیشتری در خارج از جاده نسبت به یک مدل سبک وزن با لاستیک‌های نازک دارد.

بدون ترکشن کافی، صندلی چرخدار برقی ممکن است در خارج از جاده با مشکل مواجه شود که در نتیجه سر خوردن یا غرق شدن و گیر کردن در جای خود را به همراه دارد.

 

درک حالت‌های مختلف درایو:

اکنون که می‌دانیم ترکشن به لاستیک‌های ویلچر برقی کمک می‌کند به زمین بچسبند و به راحتی حرکت کنند، بیایید نگاهی دقیق‌تر به انواع مختلف چرخ‌هایی که یک صندلی چرخدار برقی ممکن است داشته باشد بیاندازیم.

درایو محورجلو:

با این نوع تنظیم، یک صندلی چرخدار برقی دارای یک چرخ محرک بزرگتر در جلوی صندلی است. به کاربر این امکان را می‌دهد تا از جدول‌ها بالا برود و به راحتی از شیب‌های دیگر عبور کند.

این طراحی، وزن کاربر را روی چرخ‌های محرک توزیع می‌کند، ثبات بیشتر و ترکشن بیشتری ایجاد می‌کند.
درایو محور جلو برای خارج از جاده و استفاده در محیط‌هایی است که نیاز به مانور در مکان‌های تنگ دارند، مانند دفتر کار یا رانندگی در ماشین.

دیفرانسیل وسط:

با استفاده از این فاصله بین محورهای صندلی چرخدار برقی، چرخ‌های محرک به سمت مرکز قرار می‌گیرند، در حالی که چرخ‌های ثابت در جلو و عقب قرار می‌گیرند.

این یک انتخاب مناسب برای مانورهای فشرده و خارج از جاده است، زیرا کاستورها با حفظ تماس دائمی با زمین، مرکز ثقل عالی ایجاد می‌کنند.

این پایداری همچنین باعث افزایش ترکشن در هنگام حرکت به سمت بالا یا پایین شیب می‌شود و از واژگونی ویلچر جلوگیری می‌کند.

دیفرانسیل عقب:

همانطور که احتمالاً می‌توانید حدس بزنید، چرخ‌های محرک در پشت صندلی چرخدار قرار دارند، در حالی که کاستورها(چرخ جلو) در جلو قرار می‌گیرند.

این بدان معناست که شما بیشتر وزن را در پشت صندلی برقی توزیع خواهید کرد که کنترل را هنگام بالا رفتن یا گردش افزایش می‌دهد.

این توزیع وزن در عقب همچنین عملکرد سرعت را افزایش می‌دهد و سواری را در خارج از جاده هموار می‌کند.

دیفرانسیل چهار چرخ:

برای حداکثر ترکشن و چابکی در خارج از جاده، چهار چرخ محرک بهترین گزینه برای شماست، با چهار لاستیک که هر کدام با موتور خاص خود کار می‌کنند.

با توزیع یکنواخت وزن در هر چهار چرخ، می‌توانید به ماجراجویی‌های جدی خارج از جاده بپردازید!

شرکت ایران بهکار دارای انواع مختلف ویلچر ایرانی برای کاربردها و مصارف گوناگون می‌باشد. تمامی کاربران صندلی چرخدار مشتاقند ویلچر ارزان و در عین حال با کیفیت داشته باشند. ویلچر ایرانی ایران بهکار، این نیاز را برطرف کرده و انواع ساده، برقی، ارتوپدی، کودک، برانکاردی، سی‌‌پی و … را تولید و عرضه می‌کند.

اهمیت اندازه چرخ:

فاصله محورهای مختلف پایین آمده‌است؟ اکنون زمان آن است که به نقشی که اندازه چرخ در افزایش ترکشن ویلچر ایفا می‌کند، بپردازیم.
مطمئنا نمی‌خواهید احساس کنید لاستیک‌های ویلچر برقیتان در زمین نرم فرو می‌روند یا شروع به چرخیدن می‌کنند. اگر مراقب نباشید، ممکن است در وسط ناکجاآباد گیر بیفتید!

فرو رفتن و چرخیدن نشان می‌دهد که ویلچر شما به سرعت در حال از دست دادن ترکشن است. در عوض، شما کشش مطابق با گشتاور، جایی که احساس می‌کنید لاستیک به زمین می‌چسبد را می‌خواهید.

بهترین راه برای دستیابی به این هدف، استفاده از لاستیک‌های پهن است، زیرا لاستیک‌های نازک نسبت گشتاور/ترکشن مناسبی ندارند.

بخش مشکل، پیدا کردن لاستیک‌هایی است که به اندازه کافی پهن هستند. اگر خیلی پهن باشند، نمی‌توانید صندلی چرخدار برقی خود را به راحتی در داخل خانه مانور دهید.

حتی چرخ‌های متحرک 10 اینچی نیز نمی‌توانند در داخل حمام قرار بگیرند. بنابراین، یک راه حل هوشمندانه تر و مقرون به صرفه تر، افزایش ترکشن لاستیک‌هایی است که از قبل روی صندلی خود دارید.

چگونه ترکشن ویلچر را در خارج از جاده افزایش دهیم:

در این مرحله، ممکن است تعجب کنید که چگونه می‌توانید ترکشن لاستیک‌های خود را افزایش دهید. اما این کار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که فشار هوا را کاهش دهید. ترفندی که آفرودها سال‌ها از آن استفاده می‌کردند.

زمانی که لاستیک به طور کامل باد می‌شود، به سمت مرکز آج برآمده می‌شود. اگر بخواهید آج لاستیک جدیدی با حداکثر PSI را بررسی کنید، احتمالاً می‌بینید که وسط آن فرسوده شده است، اما کناره‌ها هنوز به دلیل تماس نداشتن با زمین تازه هستند.

این بدان معناست که از کل آج استفاده نمی‌شود، که باعث کاهش ترکشن می‌شود.

این برای استفاده در داخل خانه خوب است زیرا محیط روی صندلی چرخدار فشار وارد نمی‌کند، اما این برای خارج از جاده کافی نیست.
برای افزایش ترکشن، فشار هوا را تا زمانی که آج صاف شود کاهش دهید و یک الگوی کامل تایر ایجاد کنید که باعث تماس کامل با زمین می‌شود.

برای مرجع، رایج‌ترین اندازه تایر ویلچر 3.00 تا 8 تایر است، بنابراین کاهش از 35PSI به 15PSI احتمالاً برای استفاده در داخل و خارج از منزل قابل قبول است.

مزایای PSI پایین تر:

هنگام ور رفتن با صندلی چرخدار برقی، ایمنی همیشه مورد توجه است. وقتی نوبت به کاهش PSI لاستیک‌ها می‌رسد، لازم نیست نگران آسیب دیدگی باشید. باد کردن بیش از حد خطرناک‌تر است، زیرا لاستیک می‌تواند منفجر شود!

در واقع، PSI پایین‌تر، مزایای بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. و اگر این حس را دوست ندارید، همیشه می‌توانید لاستیک‌های خود را به درجه PSI معمولی باد کنید.

در اینجا برخی از مزایایی که با کاهش فشار باد لاستیک‌ها همراه است آورده شده‌است:

• قدرت ترکشن را افزایش می‌دهد.
• لاستیک‌ها می‌توانند بچسبند و از موانع بالا بروند.

نظرات نهایی در مورد ترکشن چرخ محرک ویلچر:

اگر قصد دارید با صندلی چرخدار برقی خود به ماجراجویی‌های خارج از جاده بپردازید، مهم است که ترکشن چرخ را آزمایش کنید. ترکشن می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای باشد برای اینکه آیا از سراشیبی پرت می‌شوید یا در شیار گیر می‌کنید.

به طور کلی، چرخ‌های پهن‌تر با ترکشن بهتر برابری می‌کنند، اما این برای مانورپذیری در فضای داخلی ایده‌آل نیست. بنابراین ساده‌ترین راه برای افزایش ترکشن این است که PSI لاستیک‌های فعلی خود را کاهش دهید.

پایین آوردن PSI باعث می‌شود که ردپای کامل آج به زمین متصل شود و عملکرد ویلچر در فضای باز را بدون به خطر انداختن سهولت استفاده در خانه بهبود بخشد.

 

خرید ویلچر ارزان و در عین حال با کیفیت مسئله‌ای است که برای هر کاربر صندلی چرخدار یک دغدغه است. انواع مختلف ویلچر ایرانی ایران بهکار با کاربردها، ویژگی‌های گوناگون بر روی وب سایت ما موجود است. شما می‌توانید با بررسی آنها و همچنین مشورت با متخصصان و مشاوران ما، بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع:
https://www.wheelchairjunkie.com/traction/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویلچر اطفال

تأثیر طراحی ویلچر اطفال بر روحیه و روان و عملکرد عاطفیشان

تأثیر طراحی ویلچر اطفال بر روحیه، روان، و عملکرد عاطفی : ویلچر اطفال یک وسیله حیاتی در
امیرحسین محامد
02 دی 1402
آینده ویلچر

آینده وسایل کمک حرکتی: نوآوریها و چالشهای پیش رو

آینده وسایل کمک حرکتی برای معلولین: نوآوری‌ها و چالش‌ها معلولین و کاربران ویلچر
اسمعیل زاده
23 مرداد 1402
تاریخچه ویلچر در آمریکا

سیر تحول ویلچر در اروپا

تاریخچه ویلچر در اروپا: سفری به سمت دسترسی و توانمندسازی تاریخچه ویلچر در اروپا گواهی
اسمعیل زاده
24 خرداد 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader