ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

راهنمای خرید ویلچر همراه

سمیه شمیرانی
18 دی 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر همراه
امتیاز بدهید

همه چیز در مورد ویلچر همراه

 

حتی اگر ویلچر همراه معمولا برای جابجایی‌های کوتاه و نه برای استفاده روزمره استفاده شود، گزینه‌های زیادی برای کاربران صندلی چرخدار وجود دارد که می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند.

 

ویلچر همراه ایران بهکار، یک ویلچر ارزان و در عین حال با کیفیت است که آن را به یک گزینه عالی برای کاربران تبدیل می‌کند.

 

ویلچر همراه چیست؟

ویلچر همراه یک وسیله حرکتی سبک وزن است که با ساختار باریک، چرخ‌های کوچک و طراحی تاشو (برای اکثر مدل‌ها) مشخص می‌شود.

این نوع ویلچر طوری طراحی شده‌است که توسط مراقب هل داده می‌شود زیرا چرخ‌های کوچکتر آن قرار نیست توسط دست کاربر به جلو رانده شوند.

به عبارت دیگر، این صندلی چرخدار روزمره شما برای انجام وظایف مربوطه نیست.

صندلی همراه برای پشتیبانی بیشتر برای کسانی است که در حین انجام کارها، مسافرت یا بهبودی پس از جراحی یا جراحت خسته می‌شوند.

معمولاً این صندلی‌ها را در فرودگاه‌ها و بیمارستان‌ها می‌بینید که برای کمک به فرد در مسافت کوتاه با فشار فیزیکی کمتر در دسترس هستند.

 

ایران بهکار تولید و عرضه کننده‌ی انواع مختلف ویلچر ساده، ارتوپدی، برقی، همراه، برانکاردی، سی پی و غیره با کیفیت بالا است. ویلچر ایرانی ایران بهکار علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، مقرون بصرفه نیز هست. بدیهی است که خرید ویلچر ارزان و با کیفیت، بزرگترین دغدغه برای کاربران ایرانی است. شرکت ایران بهکار این دغدغه را مرتفع کرده و آماده مشاوره و ارائه بهترین ویلچر متناسب با نیاز کاربران است.

چه کسی باید یک صندلی همراه سبک بخرد؟

یک صندلی همراه قابل حمل کاربرد خاصی دارد و اگر از قبل یک صندلی چرخدار معمولی دارید، ممکن است واقعاً به آن نیاز نداشته باشید.

به یاد داشته باشید، این ویلچر برای پشتیبانی اضافی طراحی شده‌است. اگر پاهای شما بعد از راه رفتن در مسافت کوتاهی پف می‌کند، یک صندلی همراه ممکن است به شما کمک کند احساس راحتی کنید.

با این حال، برای هل دادن صندلی همراه به یک دست کمک نیاز دارید که همیشه برای همه در دسترس نیست.

در این صورت، این مدل برای افرادی که قادر به حرکت دادن خود نیستند و همیشه مراقبی برای کمک به آنها دارند مفید است. در غیر این صورت، شاید یک ویلچر معمولی بهتر باشد.

 

اگر به دنبال ویلچر ارزان و با کیفیت هستید، به محصولات ما در همین وب سایت سری بزنید. شما همچنین می‌توانید با مشاوران ما در زمینه‌ی انتخاب بهترین ویلچر مطابق با نیازهای خود در تماس باشید.

فاکتورهای مهمی که باید هنگام انتخاب یک ویلچر سبک وزن در نظر گرفت:

قبل از اینکه عاشق اولین ویلچر همراه سبکی شوید که می‌بینید، به خاطر داشته باشید که این یک وسیله پزشکی است که برای سلامتی شما نیاز به بررسی دقیق دارد.

به عبارت دیگر، هنگام خرید ویلچر همراه چه چیزی را در اولویت قرار می‌دهید؟ شاید راحتی یا قابل حمل بودن باشد. یا به دنبال یک صندلی همراه تاشو هستید که اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید به راحتی قابل نگهداری باشد.

صندلی‌های چرخدار همراه دارای لوازم جانبی و اجزای مختلفی هستند که برای اهداف مختلف کاربر جذاب هستند. در مورد اهداف خود شفاف باشید. این امر به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌ها را محدود کنید.

1. وزن و عرض:

بیایید با اندازه‌ها و وزن‌های مختلف صندلی های همراه شروع کنیم، زیرا این یکی از ویژگی‌هایی است که برای حداکثر راحتی باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

ابتدا در نظر بگیرید که چند بار صندلی را بلند می‌کنید و آیا می‌خواهید ویژگی‌های اضافی اضافه کنید.

اگر قصد دارید از آن برای سفر استفاده کنید، جایی که باید آن را تا کنید و در صندوق عقب ماشین یا هواپیما نگهداری کنید، یک ویلچر همراه فوق سبک ممکن است انتخاب ایده آل شما باشد.

بنابراین به قدرت، وزن و اینکه آیا در حین سفر مراقبی خواهید داشت که به شما کمک کند بستگی دارد.

با توجه به عرض، یک صندلی همراه باریک در مقایسه با مدل‌های ویلچر دستی که برای قرار دادن چرخ‌های بزرگ‌تر 8 اینچ پهن‌تر هستند، تنها چند اینچ از بالشتک صندلی پهن‌تر است.

یکی از مزیت های ویلچر همراه باریک این است که می‌تواند به راحتی در درها و فضاهای تنگ که برای ویلچرهای ساده چالش برانگیز است جا شود. این باعث می‌شود که در فرودگاه‌های شلوغ و راهروهای هواپیما، اول شود.

همچنین برای اقامت در هتل و یا جایی که پیدا کردن حمام یا اتاق خواب مناسب با ویلچر در جایی که فضا محدود است دشوار است، مفید است.

2. نحوه اندازه گیری ویلچر حمل و نقل تاشو:

چند اندازه گیری مختلف وجود دارد که می‌توانید برای تعیین بهترین اندازه صندلی چرخدار همراه برای مانور و راحتی انجام دهید.

معمولاً سه اندازه عرض صندلی وجود دارد:

  • باریک: 16 تا 17 اینچ
  • متوسط: 18 تا 20 اینچ
  • عرض: 22 اینچ +

برای پیدا کردن اندازه صندلی چرخدار خود، با نشستن روی یک سطح صاف و اندازه گیری عرض پشت خود شروع کنید، و برای فضای تکان دادن بیشتر، چند اینچ به نتیجه اضافه کنید.

فراموش نکنید که وزن خود را نیز در نظر بگیرید. ویلچرهای همراه کودکان یا صندلی‌های چرخدار همراه فوق سبک باریک می‌توانند 120 پوند یا کمتر را تحمل کنند، در حالی که صندلی‌های متوسط تا 300 پوند را در خود جای می‌دهند.

همچنین ویلچرهای حمل و نقل سنگینی وجود دارند که می‌توانند بین 300 تا 500 پوند وزن را حمل کنند.

3. سیستم ترمز:

مؤلفه بعدی که باید در مورد ویلچر همراه بیمار در نظر بگیرید، سیستم ترمز است، زیرا سه نوع مختلف برای انتخاب وجود دارد.

ترمزها یا روی چرخ‌های عقب، دسته‌ها (ترمزهای دستی) قرار دارند یا می‌توانند ترکیبی از هر دو باشند.

انتخاب ترمز شما به طور گسترده‌ای به جایی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد.
ترمزهای دستی برای شخصی که ویلچر را هل می‌دهد آسان‌تر است، در حالی که ترمزهای چرخ عقب می‌توانند توسط همراه یا کاربر ویلچر قابل دسترسی باشند.

داشتن ترکیبی از هر دو برای انعطاف‌پذیری بیشتر در مورد نحوه ترمز گرفتن در هر موقعیتی ایده‌آل است، به خصوص اگر صندلی در شیب یا زمین ناهموار حرکت می‌کند.

4. اندازه چرخ‌ها:

این عمدتا به نحوه استفاده از صندلی چرخدار بستگی دارد. اگر مکرراً در خارج از منزل هستید، یک صندلی با چرخ‌های بزرگ‌تر 12 اینچی می‌تواند به راحتی با زمین‌های ناهموار در تما باشد.

با این حال، اگر قصد دارید از آن در داخل خانه و روی سطوح صاف استفاده کنید، چرخ‌های 8 اینچی کافی است.

5. انواع استراحت پا یا جای پایی:

اکثر ویلچرهای حمل و نقل پزشکی مجهز به پایه‌های چرخشی هستند که برای ورود و خروج راحت به طرفین می‌چرخند. اگر فقط برای مدت کوتاهی روی صندلی می‌نشینید، برخورد با این نوع طراحی نیز آسان‌تر است.

با این حال، گزینه‌ای برای بالا بردن پایه‌های پا وجود دارد که به کاربر امکان می‌دهد برای راحتی بیشتر، تکیه گاه‌های پا را با زاویه‌ای بالاتر قرار دهد. همه چیز به نیازهای شخصی شما و نحوه برنامه ریزی شما برای استفاده از صندلی بستگی دارد.

6. مواد و متریال:

دو ماده اولیه برای صندلی‌های چرخدار همراه وجود دارد که بر هزینه کلی تأثیر می‌گذارد. صندلی‌های همراه آلومینیومی گزینه‌های گران‌تری هستند، اما سبک وزن و مانور دادن آن‌ها آسان‌تر است و آنها را به بهترین گزینه برای جابجایی تبدیل می‌کند.

فولاد ارزان تر اما سنگین تر از آلومینیوم است. اگرچه ممکن است آیتم خوبی برای سفر نباشد، اما برای حمل بدن‌های بزرگ‌تر قوی‌تر است، زیرا آلومینیوم نمی‌تواند وزن زیادی را تحمل کند.

 

خرید ویلچر ارزان و در عین حال با کیفیت مسئله‌ای است که برای هر کاربر صندلی چرخدار یک دغدغه است. انواع مختلف ویلچر ایرانی ایران بهکار با کاربردها، ویژگی‌های گوناگون بر روی وب سایت ما موجود است. شما می‌توانید با بررسی آنها و همچنین مشورت با متخصصان و مشاوران ما، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

منبع:
https://www.wheelchairjunkie.com/buying-a-transport-wheelchair/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویلچر کربنی

ویلچر کربنی: روندی نوین در طراحی و تولید ویلچرهای حرفه‌ای

ویلچر کربنی: روندی نوین در طراحی و تولید ویلچرهای حرفه‌ای   ویلچرها یک نقش اساسی در
امیرحسین محامد
20 دی 1402
بهینه سازی محیط برای کاربران ویلچر

بهینه سازی محیط زندگی برای ویلچر

محیط زندگی امن برای کاربران ویلچر افراد معلول با چالش‌ها و محدودیت‌های خاصی روبرو
اسمعیل زاده
07 تیر 1402
نحوه باز و بسته کردن ویلچر

آموزش نحوه باز و بسته کردن صحیح ویلچر

ایران بهکار
19 اردیبهشت 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader