ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

اصول عیب یابی ویلچر برقی پس از خرید

سمیه شمیرانی
12 دی 1401
10 دقیقه زمان برای مطالعه
عیب یابی ویلچر برقی
4/5 - (2 امتیاز)

چگونگی عیب یابی برای کاربران ویلچر برقی

 

آیا ویلچر برقی شما بد کار می‌کند یا اصلاً کار نمی‌کند؟ زمانی که این اتفاق می‌افتد غم انگیز است، اما مانند همه ماشین ها، خرابی ها اجتناب ناپذیر است. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهند، بهترین و اولین راه مراجعه به کتابچه راهنمای صندلی چرخدار شما است، زیرا تقریباً همه آنها دارای بخش عیب یابی هستند تا شما را در رفع مشکلات رایج راهنمایی کنند.

انواع مشکلاتی که در اینجا پیدا می‌کنید معمولاً مشکلات ساده و سرراست هستند که اغلب عملاً از طریق عیب یابی عقل سلیم حل می‌شوند. به‌هیچ‌وجه این راهنما جایگزین خدمات حرفه‌ای نیست، و اگر خواننده در انجام هر یک از مراحل ذکر شده در اینجا احساس راحتی نمی‌کند، توصیه ما این است که این کار را انجام ندهد.

اگر احساس اعتماد به نفس می‌کنید و از چالش سرهم بندی و حل چنین مشکلاتی لذت می‌برید، ممکن است این راهنما از نظر عیب یابی ویلچر برقی خود برای شما مفید باشد. اما مجدداً، هر زمان که احساس کردید بالای سر خود هستید، صندلی را کنار بگذارید و با یک تکنسین خدمات واجد شرایط تماس بگیرید.

با این اوصاف، بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از مشکلات رایج‌تری که ممکن است در مورد ویلچر برقی خود با آن‌ها مواجه شوید، بیندازیم و ببینیم چگونه می‌توان آن‌ها را حل کرد.

 

ایران بهکار تولید و عرضه کننده‌ی انواع مختلف ویلچر ساده، ارتوپدی، برقی، برانکاردی، سی پی و غیره با کیفیت بالا است. ویلچر ایرانی ایران بهکار علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، مقرون بصرفه نیز هست. بدیهی است که خرید ویلچر ارزان و با کیفیت، بزرگترین دغدغه برای کاربران ایرانی است. شرکت ایران بهکار این دغدغه را مرتفع کرده و آماده مشاوره و ارائه بهترین ویلچر متناسب با نیاز کاربران است.

من حتی نمی‌توانم ویلچر برقی‌ام را روشن کنم!

طبق تجربه ما، این رایج‌ترین مشکلی است که افراد با صندلی‌های چرخدار برقی خود با آن مواجه می‌شوند، به همین دلیل است که ما این را اولین مورد در راهنمای عیب‌یابی ویلچر برقی خود قرار دادیم. خبر خوب این است که در بیشتر موارد، رفع مشکل بسیار ساده است. در اینجا چند مورد برای بررسی وجود دارد:

• آیا صندلی برقی شما کلید دارد؟ اگر چنین است، مطمئن شوید که کلید در حالت روشن قرار دارد.
• مطمئن شوید که اتصالات دسته اتصال سریع باتری کاملاً به هم وصل شده‌اند (در صورت وجود).
• مطمئن شوید که قطع کننده مدار اولیه صندلی قطع نشده است (دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید).
• مطمئن شوید که باتری‌های شما به درستی سیم کشی شده‌اند (قرمز به مثبت، سیاه به منفی).
• اطمینان حاصل کنید که اتصالات روی پایانه‌های باتری ایمن هستند.

ویلچر برقی من روشن می‌شود، اما در واقع حرکت نمی‌کند:

این مشکل به اندازه چیزی که توضیح دادیم رایج نیست، اما اتفاق می‌افتد. چند علت مختلف ممکن است، از جمله:

• برخی از صندلی‌های چرخدار برقی با کلید و سیستم احتراق به گونه‌ای ساخته شده‌اند که اگر کلید برای مدت طولانی در سوئیچ استارت باقی و صندلی بی حرکت بماند، وارد نوعی “حالت خواب” می‌شود. کافی است کلید را خاموشش و روشن کنید.
• بررسی کنید که باتری به درگاه شارژر باتری خارج از برد وصل نشده باشد. این کار از حرکت صندلی برقی جلوگیری می‌کند، حتی اگر خود شارژر به پریز برق وصل نباشد.
• اگر هیچ یک از شرایط بالا قابل اجرا نیست، پس احتمال اینکه صندلی برقی شما نوعی بوق یا کد خطای دیگر را منتشر کند خوب است و برای جزئیات بیشتر باید دفترچه راهنمای خود را پیدا کنید.

باتری‌ها شارژ نمی‌شوند یا شارژر کار نمی‌کند:

بدون باتری، صندلی چرخدار برقی شما راه به جایی نمی‌برد، به همین دلیل است که مشکلات باتری ریشه در عیب یابی صندلی برقی است. اگر باتری‌های شما یا اصلاً شارژ نمی‌شوند یا به نظر می‌رسد شارژر شما به درستی کار نمی‌کند، چند چیز ساده را امتحان کنید:

• اولین چیزی که در چنین مواردی باید بررسی شود، خود شارژر است. مطمئن شوید که به طور کامل به پریز برق وصل شده‌است و خود پریز برق دارد. در برخی موارد، راه حل به سادگی این است که شارژر از برق جدا شده‌است. در موارد دیگر، پاسخ این است که پریز مورد نظر به کلید چراغی که خاموش شده وصل است یا قطع کننده کنترل کننده آن قسمت از خانه شما قطع شده‌است.
• اگر شارژر خارج از برد است (به خود صندلی چرخدار برقی متصل نیست)، مطمئن شوید که روشن است.
• سپس، اتصال بین شارژر و صندلی برقی را بررسی کنید تا از محکم بودن آن مطمئن شوید.
• در نهایت وضعیت چراغ های شارژر را بررسی کنید تا از کارکرد آن مطمئن شوید.

برق صندلی چرخدار من ناگهان قطع می‌شود و نشانگر تخلیه باتری را نشان می‌دهد، اما سپس به سرعت به حالت کامل و سطح شارژ کامل باز می‌گردد:

این یک مشکل بسیار رایج نیست. وقتی این اتفاق افتاد، تنها کاری که می‌توانید به تنهایی انجام دهید این است که بررسی کنید و مطمئن شوید که دوشاخه های اتصال باتری و اتصالات ترمینال ایمن هستند. این مشکل در اکثر مواقع حل می‌شود، اما اگر اینطور نشد، قطعاً باید با یک تکنسین تماس بگیرید تا دقیق تر به آن نگاه کنید.

 

خرید ویلچر ارزان و در عین حال با کیفیت مسئله‌ای است که برای هر کاربر صندلی چرخدار یک دغدغه است. انواع مختلف ویلچر ایرانی ایران بهکار با کاربردها، ویژگی‌های گوناگون بر روی وب سایت ما موجود است. شما می‌توانید با بررسی آنها و همچنین مشورت با متخصصان و مشاوران ما، بهترین انتخاب را داشته باشید.

صندلی چرخدار من به طور غیرقابل توضیحی بسیار کندتر از حد معمول کار می‌کند:

این یکی دیگر از مسائل نسبتا رایج است.

اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که ببینید آیا صندلی برقی شما دارای صندلی تکیه دار، بالابر یا شیبدار است یا خیر. اگر اینطور است، مطمئن شوید که ویلچر را با صندلی در وضعیت کاملاً عمودی خود می‌رانید. بسیاری از مدل‌هایی که دارای انواع صندلی‌های ذکر شده در بالا هستند، دارای ویژگی‌های ایمنی داخلی هستند که در صورت عدم قرارگیری صندلی برای رانندگی به طور خودکار قدرت خروجی را با کاهش سرعت متناظر، کاهش می‌دهند.

اگر از صندلی خود در خارج از منزل استفاده می‌کنید، ممکن است عملکرد ساده ای از گرمای شدید یا زمین ناهموار باشد که تحمل آن برای صندلی برقی شما بسیار زیاد است.

گرمای شدید باعث می‌شود ویلچر برقی شما وارد حالتی می‌شود که باعث کاهش قدرت موتورها شده تا از آسیب دیدن قطعات الکترونیکی صندلی محافظت شود.

اگر این چیزی است که اتفاق می‌افتد، فقط چند دقیقه به صندلی چرخدار فرصت دهید تا خنک شود. آن را خاموش کنید و کمی صبر کنید و اگر صندلی در حال حاضر در زمین‌های ناهموار قرار دارد، از انتقال آن به زمین نسبتا صاف در حالی که در حال خنک شدن است کمک بگیرید. پس از مدت کوتاهی، یک راه‌اندازی مجدد باید برق کامل را بازیابی کند.

 

موتور(های) روی ویلچر برقی من هنگام رانندگی صدایی ارتعاشی و کلیکی ایجاد می‌کند:

اگر این اتفاق بیفتد، یکی از تنها چیزهایی که می‌توانید به تنهایی امتحان کنید این است که اهرم‌های آزادکننده چرخ آزاد را دوباره درگیر کنید و تأیید کنید که به درستی درگیر شده‌اند. اگر این مشکل را حل نکرد، باید به یک تکنسین مراجعه کنید.

 

چراغ‌ها یا کد خطای جوی استیک/دستگاه فرمان من چشمک می‌زند:

ویلچر را خاموش و دوباره روشن کنید. اگر کد خطا ادامه داشت و می‌توانید منبع تغذیه را به جوی استیک یا سیستم کنترل جدا کنید، برق آن را قطع کرده و دوباره وصل کنید و ببینید آیا کد ناپدید می‌شود یا خیر. اغلب، یک جوی استیک منحرف شده یا “حالت خواب” تعبیه شده در برخی مدل‌ها می‌تواند باعث این مشکل شود و “راه اندازی مجدد” تقریباً همیشه آن را حل می‌کند.

در صورت عدم موفقیت، تأیید کنید که اهرم‌های چرخ آزاد به درستی درگیر شده‌اند، سپس صندلی برقی را خاموش کنید، سپس دوباره روشن کنید تا ببینید آیا خطا باقی مانده‌است یا خیر. اکثر صندلی‌های چرخدار برقی مدرن در حالت چرخ آزاد به حالت بازدارندگی الکترونیکی می‌روند.

در نهایت، تمام دوشاخه‌های اتصال قابل دسترسی، از جمله جوی استیک، موتور و دوشاخه باتری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آنها ایمن هستند. صندلی چرخدار برقی را خاموش کنید، سپس دوباره روشن کنید تا ببینید چراغ چشمک زن یا کد خطا باقی مانده‌است.

 

جوی استیک من روشن می‌شود اما به حرکت جوی استیک پاسخ نمی‌دهد:

این یک اتفاق نسبتا نادر است، اما ممکن است رخ دهد. راه اندازی مجدد صندلی برقی شما ممکن است در کوتاه مدت مشکل را حل کند. با این حال، حتی اگر این کار موثر باشد، مطمئناً باید با یک تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید.

 

نظرات نهایی در مورد عیب یابی صندلی چرخدار برقی:

همانطور که می‌بینید، در واقع حتی اگر دفترچه راهنمای ویلچر خود را در دسترس نداشته باشید، می‌توانید عیب یابی زیادی از صندلی برقی انجام دهید. در حالی که راه‌حل‌های سریع اینجا مطمئناً همه چیز را پوشش نمی‌دهد، متوجه خواهید شد که این راهنمای مفید می‌تواند تعدادی از مشکلات رایج‌تری که ممکن است داشته باشید را حل کند.

 

شرکت ایران بهکار دارای انواع مختلف ویلچر ایرانی برای کاربردها و مصارف گوناگون می‌باشد. تمامی کاربران صندلی چرخدار مشتاقند ویلچر ارزان و در عین حال با کیفیت داشته باشند. ویلچر ایرانی ایران بهکار، این نیاز را برطرف کرده و انواع ساده، برقی، ارتوپدی، کودک، برانکاردی، سی‌‌پی و … را تولید و عرضه می‌کند.
اگر به دنبال ویلچر ارزان و با کیفیت هستید، به محصولات ما در همین وب سایت سری بزنید. شما همچنین می‌توانید با مشاوران ما در زمینه‌ی انتخاب بهترین ویلچر مطابق با نیازهای خود در تماس باشید.

 

 

منبع:
https://www.wheelchairjunkie.com/troubleshooting/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

حمل و نقل با ویلچر

استفاده از ویلچر در حین حمل و نقل

راهنمای ایمنی برای حمل و نقل با
سمیه شمیرانی
15 تیر 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader