ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

شاخصه تایرهای توپر ویلچر

سمیه شمیرانی
12 بهمن 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
تایر توپر ویلچر
امتیاز بدهید

تایرهای توپر ویلچر

 

به نظر می‌رسد که چرخ‌های توپر برای ویلچر‌های برقی خیلی خوب و کارآمد باشند. تایرهای ویلچر ی که پنچر نمی‌شوند. کافی است هر مصرف‌کننده‌ای از انواع سنتی پنوماتیک به این فناوری پیشرفته چشمگیر نگاه کند.

اما قبل از جایگزینی برای چرخ صندلی چرخدار خود بخرید، چند نکته مهم در مورد چرخ‌های بدون هوا وجود دارد. تایرهای توپر ممکن است برای همه مناسب نباشد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که تایرهای توپر چه چیزی برای ارائه دارند!

 

اگر به دنبال ویلچر ارزان و با کیفیت هستید، به محصولات ما در همین وب سایت سری بزنید. شما همچنین می‌توانید با مشاوران ما در زمینه‌ی انتخاب بهترین ویلچر مطابق با نیازهای خود در تماس باشید.

بررسی اجمالی تایرهای ویلچر:

قبل از اینکه به اصل ماجرا بپردازیم، توجه داشته باشید که سه نوع اصلی تایر ویلچر وجود دارد: پنوماتیک(بادی)، توپر و اورتان.

• پنوماتیک: این تایرهای سنتی پر از هوا با تیوب داخلی هستند.
• توپر: این تایرها در طول فرآیند تولید با فوم پر می‌شوند. فوم سخت می‌شود تا تایرها جامد شوند.
• اورتان: این تایرها از یورتان ساخته شده‌اند و همچنین جامد هستند.

ما بر روی تایرهای توپر ویلچر تمرکز خواهیم کرد، اما قبل از انجام این کار، مهم است که توجه داشته باشیم که همیشع یک نوع بهتر از دیگری نیست.

هر کاربر ویلچر سبک زندگی متفاوتی دارد. به همین دلیل مهم است که در مورد اهداف خود و آنچه می‌خواهید واضح باشید.
شما باید عواملی مانند مدل ویلچر، اندازه تایر، الگوی آج، نوع چرخ جلو و چرخ‌های آجدار را در نظر بگیرید.

همچنین، نوع زمینی که اغلب در آن حرکت می‌کنید، محیطی که در آن زندگی یا کار می‌کنید یا فعالیت‌هایی که در آن شرکت می‌کنید را در نظر بگیرید.

اکنون، بدون بحث بیشتری در مورد اینکه تایرهای توپر ویلچر چه هستند و مزایایی که ارائه می‌دهند بحث می‌کنیم.

تایر توپر چیست؟

تایرهای توپر، تایرهای جامد هستند که ظاهری تقریباً مشابه تایرهای پر از هوا دارند. آنها دارای طراحی بیرونی و آج یکسانی هستند، با این تفاوت که هیچ تیوب داخلی وجود ندارد.
لاستیک با فوم پر شده‌است که سفت می‌شود. این کار از سوراخ شدن چرخ توسط اجسام تیز مانند خورده شیشه، میخ یا پیچ جلوگیری می‌کند.

تایرهای توپر برای ویلچرها حداکثر امتیاز PSI را ارائه می‌دهند که به آنها اجازه می‌دهد بعضی ضربه‌ها را جذب کنند. (در ادامه به آن خواهیم پرداخت).

 

ایران بهکار تولید و عرضه کننده‌ی انواع مختلف ویلچر ساده، ارتوپدی، برقی، همراه، برانکاردی، سی پی و غیره با کیفیت بالا است. ویلچر ایرانی ایران بهکار علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، مقرون بصرفه نیز هست. بدیهی است که خرید ویلچر ارزان و با کیفیت، بزرگترین دغدغه برای کاربران ایرانی است. شرکت ایران بهکار این دغدغه را مرتفع کرده و آماده مشاوره و ارائه بهترین ویلچر متناسب با نیاز کاربران است.

چه نوع فومی برای پر کردن تایرها استفاده می‌شود؟

از تایر پلی اورتان برای پر کردن تایرهای توپر استفاده می‌شود. این ماده متراکم و در عین حال نرم است و تایر را انعطاف پذیر می‌کند و در عین حال ویژگی‌هایی مشابه تایرهای بادی معمولی را حفظ می‌کند.

مقایسه تایرهای توپر و تایرهای بادی:

تایرهای ویلچر توپر مزایای خاصی دارند که تایرهای بادی نمی‌توانند با آنها رقابت کنند، به خصوص اگر در منطقه‌ای با زمین ناهموار زندگی می‌کنید. با این حال، تایر بادی مزایای خود را نیز دارد.

ناگفته نماند که تایرهای توپر از دوام بیشتری نسبت به تایرهای بادی برخوردارند. آنها محکم و انعطاف پذیر هستند و هرگز صاف نمی‌شوند. آنها بیشتر از تایرهای پنوماتیک دوام می‌آورند و برای افرادی که در کارگاه‌های ساختمانی یا زمین‌های کشاورزی کار می‌کنند ایده آل هستند.

یکی از مزیت‌هایی که تایرهای بادی نسبت به توپر دارند این است که 2 تا 3 برابر سبک تر هستند و بنابراین هل دادن آنها آسان تر است. این امر پنوماتیک را برای زندگی شهری یا ورزش‌هایی که باید بتوانید سریع حرکت کنید ایده آل می‌کند.

همچنین با چرخ‌های پنوماتیکی، سواری نرم‌تری خواهید داشت، زیرا آنها برای جذب ضربه بسیار بهتر از لاستیک‌های توپر، جهش و برگشت می‌کنند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تایرهای توپر مقداری ضربه را جذب می‌کنند، اما به اندازه تایرهای بادی یکپارچه نیستند.
در حالی که درست است که تایرهای توپر نیاز به نگهداری کمتری دارند، هزینه کل مالکیت می‌تواند عوارض خود را داشته باشد. آنها با گذشت زمان فرسوده می‌شوند، بنابراین باید برای تعویض یا پر کردن مجدد هزینه کنید.

از سوی دیگر، تایرهای بادی به طور گسترده‌ای به عنوان یک جزء استاندارد صندلی چرخدار پذیرفته شده‌است، بنابراین شما گزینه‌های اندازه بیشتری را دریافت می‌کنید و جایگزینی آنها هزینه کمتری دارد.

به خاطر داشته باشید که باید دائماً فشار باد لاستیک را کنترل کنید، که می‌تواند خسته کننده باشد زیرا هوای تایرهای بادی همیشه کم می‌شود.

از طرف دیگر، تایر توپر در همان سطح فشار باقی می‌ماند، بنابراین راحتی در اینجا به نفع شماست. به‌علاوه قوام و سواری نرم‌تری را تضمین می‌کند.

مزایا و معایب تارهای توپر:

مزایا:

• کشش لاستیک مانند تایرهای بادی کیفیت بالایی دارد
• تایرهای توپر نیازی به تعمیر و نگهداری کمی دارند
• خطر انفجار ناشی از صاف شدن لاستیک‌ها وجود ندارد
• فشار تایر حفظ می‌شود

معایب:

• تایرهای توپر برای هل دادن سنگین هستند
• بسیار سفت با جذب ضربه کم

همانطور که می‌بینید، مزایای تایر توپر بسیار بیشتر از معایب آن است. این چرخ‌ها برای دوام ساخته شده‌اند، با هسته‌ای محکم و انعطاف‌پذیر که غیرقابل نفوذ است.
این امر باعث سفت‌تر شدن تایر می‌شود، اما همچنان آج و کیفیت یک تایر استاندارد بادی را دارید. به‌علاوه، هرگز نگران یک سواری ناهموار نخواهید بود زیرا چرخ‌های توپر فشار هوای ثابتی را در طول عمر خود حفظ می‌کنند.

نکته مهمی که در مورد این چرخ ها باید در نظر گرفت، زمینی است که در آن رفت و آمد خواهید کرد و انواع فعالیت‌هایی که انجام خواهید داد.

این عامل تعیین کننده‌ای است که چرخ‌های توپر را به طرز باورنکردنی مفید یا آزاردهنده می‌کند.

اگر در یک منطقه ناهموار و روستایی با سنگ‌ها و شاخ و برگ‌های زیاد زندگی می‌کنید یا در محل ساختمانی کار می‌کنید که میخ‌ها روی زمین ریخته می‌شوند، چرخ‌های توپر تضمین می‌کنند که هرگز با یک سطح غیرمنتظره مواجه نخواهید شد.

همچنین، تایرهای توپر برای استفاده در داخل ساختمان روی سطوح صاف عالی هستند، اگرچه به خاطر داشته باشید که هل دادن آنها سنگین تر است.

اگر از ویلچر خود برای ورزش استفاده می‌کنید یا سواری نرم و راحت را در اولویت قرار می‌دهید، ممکن است بخواهید تایر بادی را به جای توپر در نظر بگیرید. تایر توپر مزایای خود را دارد، اما به راحتی از روی برجستگی‌ها رد نمی‌شود.

نظرات نهایی در مورد تایرهای توپر برای ویلچرهای برقی:

تایرهای توپر می‌توانند به ویژگی‌های حرکتی خاصی دست پیدا کنند که تایر بادی نمی‌تواند با آنها رقابت کند، بزرگترین این که تایرهای توپر را نمی‌توان پنچر کرد.

این مزیت را برای کاربرانی که اغلب از ویلچر خود در زمین‌های ناهموار استفاده می‌کنند، می‌دهد، جایی که سنگ، شیشه، میخ و لبه‌های تیز می‌توانند به تایرهای بادی آسیب وارد کنند.

با این حال، تایرهای توپر سنگین و سفت هستند. اگر در شهر زندگی می‌کنید یا ورزش می‌کنید، ممکن است بار (و تکان‌های ناهموار) هل دادن این چرخ‌ها را نخواهید. همه چیز به سبک زندگی شما و نحوه حرکت شما بستگی دارد.

ایران بهکار با ارائه انواع مختلف ویلچر ارزان و با کیفیت با مدل‌های مختلف تایر اعم از بادی و توپر، گزینه‌های زیادی را در اختیار کاربران صندلی چرخدار قرار می‌دهد.

منبع:
https://www.wheelchairjunkie.com/foamfilled/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویلچر برقی

دفترچه راهنمایی ویلچر برقی

دستورالعمل راهنمای ویلچر برقی ویلچر برقی یک کمک حرکتی ضروری برای افراد دارای معلولیت
اسمعیل زاده
16 اردیبهشت 1402
بدنه ویلچر

انواع جنس بدنه ویلچر

چه بدنه‌ای برای ویلچر مناسب است؟ ویلچر ابزاری حیاتی برای افراد با معلولیت‌های حرکتی
اسمعیل زاده
10 مرداد 1402
مراحل تهیه ویلچر مناسب

هشت مرحله تهیه ویلچر مناسب

ایران بهکار
11 اردیبهشت 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader