ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

برنامه‌ریزی بهترین سفر جاده ای در دسترس

سمیه شمیرانی
26 مهر 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
سفر با ویلچر
امتیاز بدهید

چگونه با فردی که دارای معلولیت است سفر کنید؟

 

اگر به دنبال برنامه ریزی یک سفر جاده ای با ویلچر هستید، در این مقاله درمی‌یابید که چگونه می‌توانید یک سفر بدون مانع را برنامه ریزی کنید.

سفر شما با شخص دارای معلولیت می‌تواند نیاز به برنامه ریزی قابل توجهی داشته باشد. برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن سفر، قبل از ترک خانه، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید.

 

ایران بهکار با ارائه ویلچر ایرانی با کیفیت و به صرفه، راحتی را در سفر به شما هدیه می‌دهد. برای مشاهده انواع ویلچرهای ایران بهکار از وب سایت ما دیدن کنید.

 

اجاره ون معلولین برای سفرهای جاده‌ای :

اولین قدم برای ایجاد یک سفر جاده‌ای بدون مانع این است که تصمیم بگیرید چگونه به مقصد خود برسید. اگر با شخصی سفر می‌کنید که از ویلچر یا سایر وسایل کمک حرکتی استفاده می‌کند، یک وسیله نقلیه قابل دسترسی با ویلچر اجاره کنید.

قبل از کرایه وسیله نقلیه در دسترس برای معلولان، حتماً در طول سفر به نیازهای خود توجه کنید. با چند نفر سفر خواهید کرد؟ چقدر فضا برای چمدان نیاز دارید؟ و مهمتر از همه، چقدر فضا برای ویلچر یا سایر وسایل کمک حرکتی نیاز دارید؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند تا وسیله نقلیه مناسب برای سفر خود را پیدا کنید.

 

اتاق‌های هتل قابل دسترسی برای ویلچر :

برای کسانی که از ویلچر یا سایر وسایل کمک حرکتی استفاده می‌کنند، یک اتاق هتل در دسترس می‌تواند تفاوت را در تضمین یک سفر آرام و لذت بخش ایجاد کند. اتاق‌های هتل قابل دسترس با ویلچر معمولاً دارای درهای سبک وزن، فضای اضافی برای کف و حمام در دسترس با دوش، و نرده‌هایی برای توالت و دوش هستند. برخی از اتاق‌های هتل در دسترس ممکن است حتی دارای درهای اتوماتیک و کلیدهای چراغ در نزدیکی تخت برای دسترسی آسان باشند.

 

مقاصد مسافرتی قابل دسترسی با ویلچر :

مقاصد مسافرتی معمولی در دسترس با ویلچر شامل مکان‌هایی مانند پارک‌های ملی، موزه‌ها، پارک‌های تفریحی و بناهای تاریخی یا ملی است.

بسیاری از مقاصد گردشگری دارای راهنمای برنامه ریزی و دسترسی در وب سایت‌های خود هستند. این راهنماها معمولاً حاوی اطلاعاتی در مورد دسترسی به صندلی چرخدار، کمک‌های صوتی/بصری و سایر امکانات اقامتی برای بازدیدکنندگان دارای معلولیت هستند.

از قبل با هر هتل، پارک، موزه و رستوران تماس بگیرید تا در مورد محل اقامت افراد دارای معلولیت بپرسید. آیا ساختمان‌ها برای ویلچر قابل دسترسی هستند؟ آیا پارکینگ کافی موجود است؟

 

با یک آژانس مسافرتی در این خصوص مشورت کنید :

آژانس های مسافرتی که در برنامه ریزی سفر برای افراد دارای معلولیت تخصص دارند، می‌توانند اطلاعات سفری راحت را برای شما فراهم کنند. آنها در مورد بهترین مقاصد سفر، مکان‌های اقامتی و اقامتگاه‌های موجود می‌دانند. آنها به شما کمک خواهند کرد که ایمنی و همچنین سرگرمی را در اولویت قرار دهید.

 

بهترین نکات برای سفر با مسافران معلول چیست ؟

• زمان اضافی را به برنامه سفر خود اضافه کنید: افراد دارای معلولیت‌های مرتبط با حرکت ممکن است به زمان بیشتری برای رسیدن و برگشت به مقصد سفرهای جاده‌ای نیاز داشته باشند. برای جلوگیری از احساس عجله، زمان بیشتری را در برنامه سفر جاده‌ای خود اضافه کنید.

• ایستگاه‌های استراحت در راه را ترسیم کنید: اگر با فردی سفر می‌کنید که ناتوانی‌اش بر تحرک، استقامت یا خستگی او تأثیر می‌گذارد، ممکن است بخواهید ایستگاه‌های استراحت یا روزهای استراحت را به برنامه سفر جاده‌ای خود اضافه کنید.

• بسته‌بندی لوازم پزشکی و داروهای اضافی: افراد دارای معلولیت و مراقبان آنها معمولاً می‌دانند که ناتوانی و نیازهای پزشکی می‌تواند روز به روز تغییر کند. برای جلوگیری از هر گونه موقعیت‌های پزشکی غیرقابل پیش بینی یا اورژانسی، داروهای اضافی را بسته بندی کنید و در صورت نیاز چندین نوع وسایل کمک حرکتی به همراه داشته باشید.

• برنامه ها و وب سایت های مسافرتی در دسترس را بررسی کنید: کاربران می‌توانند مقصد مورد نظر خود را جستجو کنند و ببینند مکان از نظر ویژگی‌های دسترسی مانند پارکینگ در دسترس، حمام‌های قابل دسترس برای معلولان و ورودی‌های درب اتوماتیک چگونه رتبه‌بندی می‌شود.

 

اگرچه برنامه ریزی یک سفر جاده‌ای با مسافران معلول مانند کاربران ویلچر ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما بدانید که با کمی برنامه ریزی بیشتر امکان پذیر است. خواه به دنبال کمپینگ، بازدید از ساحل یا دیدن یک جاذبه توریستی محلی باشید، سفر در دسترس با این نکات سفر می‌تواند ایمن و سرگرم کننده باشد.

 

 

منبع:
https://www.braunability.com/us/en/blog/accessible-living/how-to-plan-best-accessible-road-trip.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

صنعت تجهیزات پزشکی

تکنولوژی رباتیک مناسب افراد معلول

روند اخیر در توسعه و کاربرد آخرین ربات‌های مخصوص افراد معلول : تکنولوژی رباتیک به عنوان
اسمعیل زاده
28 مرداد 1402
قوانین استفاده از ویلچر در جهان

قوانین و مقررات کاربری ویلچر در جهان

قوانین و مقررات دسترسی به ویلچر در کشورهای مختلف قوانین و مقررات دسترسی به ویلچر از
اسمعیل زاده
03 تیر 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه