ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

چه زمانی باید ویلچر برانکاردی انتخاب کرد

سمیه شمیرانی
10 شهریور 1401
8 دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر برانکاردی
امتیاز بدهید

راهنمای انتخاب ویلچر برانکاردی

اکثر مردم با مشکل زخم بستر مواجه نمی‌شوند. با این حال، افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، افرادی که در بستر هستند، یا کسانی که مشکلات جسمی یا حرکتی دارند، احتمالا این زخم‌ها را دارند! در درجه اول به این دلیل که آنها مدت زمان طولانی را در یک موقعیت می‌گذرانند. این فشار مداوم می‌تواند باعث قرمز شدن پوست، ملتهب شدن و محروم شدن سلول‌های پوست از اکسیژن شود.

برای بسیاری از کاربران ویلچر، این مشکل با تغییر موقعیت، یعنی جابجایی وضعیت بدن آنها برطرف می‌شود. تغییر موقعیت هم برای راحتی و هم برای سلامت کاربر ویلچر مهم است زیرا اکسیژن رسانی خون را افزایش می‌دهد و خطر زخم بستر را کاهش می‌دهد. این باید حداقل هر 2 ساعت یک بار اتفاق بیفتد. اما پیش‌فرض بر این است که کاربر قدرت بالای بدنی را برای بلند کردن وزن کامل و جابجایی بدن خود داشته باشد.

با این حال همیشه اینطور نیست.
و اینجاست که ویلچرهای برانکاردی وارد عمل می‌شوند.

 

اگر به ویلچرهای برانکاردی نیاز دارید، با متخصصان ما در تماس باشید تا بهترین ویلچر ایرانی را به شما ارائه دهند.

 

ویلچر برانکاردی چیست؟

پشتی صندلی یک صندلی چرخدار قابل تنظیم مانند صندلی راحتی به عقب متمایل می‌شود. این ویژگی دراز کشیدن، به فرد این امکان را می‌دهد که در حالی که هنوز روی صندلی است، بدون نیاز به بلند شدن، وضعیت بدن خود را تغییر داده و تنش مناطق پرفشار را کاهش دهد. اگرچه درجه زاویه می‌تواند از ویلچری به ویلچر دیگر متفاوت باشد، اکثر آنها به فرد اجازه می‌دهند تا 180 درجه – کاملا صاف – در حالی که همزمان با بالا بردن زیر پایی، به شما اجازه می‌دهد پاها را بلند کرده و صاف کنید و به فرد امکان می‌دهد کاملاً صاف روی صندلی دراز بکشد.

 

مزایا و معایب ویلچرهای برانکاردی :

مانند همه چیز، مزایا و معایبی دارد.

یکی از بزرگترین مزایای ویلچر برانکاردی این است که به فرد اجازه می‌دهد بدون بلند شدن از صندلی تغییر وضعیت دهد. تنظیم وضعیت و مرکز ثقل کاربر برای کاهش فشار ثابتی که روی قسمت‌های خاصی از بدن احساس می‌شود. این توانایی برای تغییر وضعیت بدن بدون اعمال فشار فیزیکی، فشار را کاهش داده و مجدداً توزیع می‌کند، گردش خون را افزایش می‌دهد و از احتمال آسیب پوست جلوگیری می‌کند.

توانایی تغییر وضعیت سریع در صندلی چرخدار برانکاردی نیز آن را به گزینه ای ایده آل برای مراقبین تبدیل می‌کند. تعویض پوشک یا سوند فردی که در حالت خوابیده قرار دارد، در مقایسه با زمانی که او به صورت عمودی نشسته است، بسیار ساده تر است. به علاوه، برای بسیاری از مردم کمک کردن به یک فرد از روی صندلی چرخدار خوابیده برای رفتن به تخت یا صندلی، آسان‌تر از کمک به فرد از روی صندلی چرخدار معمولی است.

 

اما این مزایا با هزینه‌ای همراه هستند!

جدای از توانایی صندلی در خوابیدن، یکی از بزرگترین تفاوت‌های صندلی چرخدار برانکاردی با ویلچر استاندارد، تحرک صندلی است.

ویلچرهای برانکاردی برای همه مناسب نیست. اگرچه می‌توانید صندلی را حمل کنید یا فردی را با یک صندلی جابه‌جا کنید، اما برای افرادی که از تحرک مناسبی برخوردارند و به دنبال صندلی برای حمل و نقل و سبک زندگی نسبتاً فعال هستند، توصیه نمی‌شود.

ویلچرهای معمولی خودران هستند، به این معنی که فرد می‌تواند بدون کمک با صندلی چرخدار حرکت کند. در مورد صندلی چرخدار برانکاردی اینطور نیست. هدف از ویلچر برانکاردی افزایش راحتی هنگام نشستن برای مدت زمان طولانی است و برای حرکت طراحی نشده‌است.

در بیشتر موارد، شخصی که روی ویلچر دراز می‌کشد، نیاز دارد که شخص دیگری صندلی را از مکانی به مکان دیگر هل دهد. اکثر مدل ها نمی‌توانند خودران شوند.

به یاد داشته باشید، هیچ محصولی برای همه مناسب نخواهد بود.
در تصمیم گیری خود همیشه نیازهای فرد (و قدرت او)، محیطی که در آن زندگی می‌کند و فعالیت هایی که در آن انجام می‌دهند را در نظر بگیرید.

فردی با قدرت بالاتنه محدود، که با تغییر موقعیت خود دست و پنجه نرم می‌کند و نمی‌تواند از جایگزین‌های ساده استفاده کند، بیشترین سود را از صندلی چرخدار برانکاردی می‌برد.

 

شرکت ایران بهکار  با ارائه بهترین ویلچر ایرانی در انواع مختلف، توانسته است گامی بلند در شکوفایی این صنعت بردارد.

 

منبع:
https://winfar.co.za/when-to-choose-a-reclining-wheelchair/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

فیزیوتراپی افراد معلول

فیزیوتراپی برای افراد معلول: اهمیت، روش‌ها و تأثیرات فیزیوتراپی به عنوان یک رشته پزشکی
اسمعیل زاده
04 شهریور 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader