ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

نحوه صحیح باد کردن تایر ویلچر

سمیه شمیرانی
20 آذر 1401
8 دقیقه زمان برای مطالعه
باد کردن تایر ویلچر
امتیاز بدهید

چگونه لاستیک‌های ویلچر را مانند یک حرفه‌ای باد کنیم

 

بسیاری از کاربران ویلچر همچنان در باد کردن تایرهای خود در زمانی که پنچر می‌شود مشکل دارند و قادر به انجام آن نیستند.

سوالات زیادی در مورد نحوه باد کردن تایرهای ویلچر وجود دارد ، اما اگر فقط 5 دقیقه زمان بگذارید ، بهترین راه برای باد کردن لاستیک های صندلی چرخدار را مانند یک حرفه‌ای به شما نشان خواهیم داد .

 

بیشتر بدانید:

نحوه تعویض چرخ‌های ویلچر:

 

اکثر مردم نمی‌دانند چگونه لاستیک های ویلچر خود را باد کنند و هنوز هم مفهوم آن را درک نمی‌کنند زیرا نمی‌دانند کدام پمپ چرخ برای ویلچر آنها بهترین  انتخاب است.

 

ایران بهکار با ارائه لوازم یدکی ویلچر ، مانند تایر ، تشکچه و دیگر اقلام ، نیاز کاربران ویلچر و بیماران را برآورده می‌کند .
برای مشاهده و بررسی انواع ویلچر ایرانی، انواع ویلچر ارزان و با کیفیت و لوازم یدکی، به سایت ما سری بزنید یا از متخصصان ما کمک بخواهید .

 

برخی حتی نمی‌دانند و بلد نیستند که چگونه حتی در صورت نیاز یک لاستیک صندلی چرخدار را تعویض کنند.

باید بدانید که لاستیک های مورد استفاده در صندلی چرخدار با لاستیک های مورد استفاده در دوچرخه متفاوت است. بنابراین ما انتظار نداریم که کسی با ویلچرهای خود همانگونه رفتار کند که با دوچرخه خود رفتار می‌کند.

خبر خوب این است که پمپاژ و تعویض لاستیک های ویلچر بسیار ساده تر از تعویض لاستیک‌های دوچرخه است. چون حتی می‌توانید لاستیک‌های ویلچرتان را خودتان به‌عنوان کاربر صندلی چرخدار بدون استرس باد کنید.

در این مقاله، راهنمای کامل و گام به گام و مرحله به مرحله در مورد نحوه باد کردن لاستیک های ویلچر خود را مانند یک حرفه ای به شما ارائه می‌دهیم.

ما همچنین به برخی از رایج ترین سؤالات افرادی که می‌خواهند لاستیک صندلی چرخدار خود را تعمیر کنند ، پاسخ می‌دهیم .
بعلاوه با برخی از لاستیک‌های مختلف ویلچر موجود، نحوه تعویض لاستیک ویلچر آسیب‌دیده، و نحوه باد کردن لاستیک‌های صندلی چرخدار خود در صورت نیاز آشنا می‌شویم .

 

نحوه باد کردن لاستیک ویلچر

پمپ کردن لاستیک صندلی چرخدار بسیار آسان است. برای پمپ یا باد کردن لاستیک‌های صندلی چرخدار خود به مهارت خاص یا تجهیزات گران قیمت نیاز ندارید.

متأسفانه، اکثر مردم راه‌های اشتباهی را برای باد کردن لاستیک‌های ویلچر خود دنبال می‌کنند و این روند را سخت‌تر و خسته‌کننده‌تر از آنچه که هست می‌کند.

اگر از صندلی چرخدار استفاده می‌کنید و نمی‌دانید چگونه لاستیک ویلچر پنچر را باد کنید، مشکلات شما مشکلاتی بزرگتر از منیت شما هستند و آنقدر که فکر می‌کردید مستقل نیستید.

برای باد کردن تیوب یک چرخ ، به یک شریدر، گیج فشار و یک پمپ دستی یا پدالی نیاز دارید. شریدر که شیر آمریکایی نیز نامیده می‌شود، یکی از مهم ترین ابزارها برای پمپاژ لاستیک تایرهای تخت صندلی چرخدار است.

از آنجایی که این ابزار بسیار محبوب است، پیدا کردن آن کار سختی نخواهد بود. شیر شریدر نوعی شیر تایر پنوماتیک است که تقریباً در هر وسیله نقلیه موتوری روی زمین استفاده می‌شود. این شامل یک میل سوپاپ است که به یک هسته سوپاپ رزوه‌ای متصل شده‌است.

هسته سوپاپ یک دریچه پاپت است که توسط یک فنر با مهر و موم کوچک لاستیکی کمک می‌کند سیال از طریق رزوه ها خارج نشود.

تایر ویلچر

سوپاپ پرستا [چپ] و سوپاپ شریدر [راست]


هنگامی که یک شیر شریدر دارید، باید یک تلمبه دستی یا پدالی نیز تهیه کنید. اکثر تلمبه‌های صندلی چرخدار مشابه تلمبه‌هایی هستند که برای پمپاژ لاستیک های دوچرخه و موتور سیکلت استفاده می‌شوند.

انتهای دریچه شریدر خود را به انتهای تلمبه‌های دستی وصل کنید و نوک شیر شریدر را به دریچه داخلی لاستیک وارد کنید.

پس از اتصال به شیر لوله داخلی، باید با استفاده از تلمبه دستی شروع به باد کردن لاستیک کنید. اطمینان حاصل کنید که یک گیج فشار روی تلمبه دارید. در غیر این صورت لاستیک را خراب می‌کنید.

اگر لاستیک‌ها را بیش از حد باد کنید، فشار داخل لوله بیش از حد و باعث ترکیدن تیوب می‌شود.

اگر فشار لاستیک‌ها خیلی کم باشد، وزن شما را تحمل نمی‌کند و اصطکاک لاستیک را افزایش می‌دهد.

بنابراین مطمئن شوید که یک فشارسنج دارید و تا زمانی که عدد روی کنتور با توصیه سازنده لاستیک مطابقت داشته باشد، تایر را باد کنید.

وقتی عدد روی گیج به عدد توصیه شده توسط سازنده رسید، دریچه‌ها روی دریچه‌های لوله داخلی باز می‌شوند و کار شما تمام شده‌است.

اگر لاستیک توسط جسم تیز پاره شود، باید تعویض شود.

اندازه لاستیک صندلی چرخدار کاملاً قابل توضیح است. اندازه لاستیک معمولاً روی چرخ حک می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد در صورت فرسوده شدن لاستیک جایگزینی پیدا کنند.

رایج ترین قطر لاستیک عقب صندلی چرخدار دستی برای بزرگسالان 22، 24 یا 26 اینچ است. اکثر ویلچرهای ساده دارای لاستیک 24×1 3/8 اینچی هستند.

در حالی که قطر و اندازه ویلچرهای برقی کوچکتر است زیرا سختی بیشتری نسبت به ویلچرهای دستی دارند.

اگر سایز لاستیک اشتباهی بخرید، روی صندلی چرخدار شما جا نمی‌شود.

 

ایران بهکار با ساخت و ارائه انواع لوازم یدکی ویلچر مانند تایر و مدل‌های مختلف ویلچر ایرانی با کیفیت و ارزان، گامی بلند در پیشبرد این صنعت و بومی سازی آن برداشته‌است.
ویلچر ارزان و در عین حال با کیفیت می‌تواند کمک بزرگی برای بسیاری از کاربران باشد که بودجه زیادی برای خرید صندلی‌های چرخدار گران قیمت ندارند.

 

منبع:
https://wheelchaired.com/pump-wheelchair-tires/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

لوازم یدکی ویلچر

لوازم یدکی و لوازم جانبی ویلچر

   
سمیه شمیرانی
21 خرداد 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه