ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

نحوه تعویض باتری ویلچر برقی

سمیه شمیرانی
02 آذر 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
عوض کردن باتری ویلچر
3/5 - (2 امتیاز)

چگونه باتری ویلچر را تعویض کنیم؟

 

قلب هر ویلچر برقی باتری آن است. هم صندلی چرخدار برقی و هم اسکوترهای متحرک دارای باتری‌های قابل شارژ هستند، این باتری‌ها معیوب می‌شوند و در نهایت می‌سوزند.

هر کاربر ویلچر برقی احتمالاً از قبل این را می‌داند.

اگر از صندلی چرخدار برقی یا ویلچر برقی استفاده می‌کنید، باید یاد بگیرید که چگونه باتری را تعویض کنید تا استقلال خود را حفظ کنید یا برای مواقع اضطراری آماده باشید.

در این مقاله، ساده‌ترین راه‌های تعویض باتری ویلچر برقی را به شما نشان می‌دهیم.

 

ویلچر برقی ایران بهکار بهترین نمونه داخلی ویلچر ایرانی در نوع خود است. ویلچر ایرانی با کیفیت و مقرون بصرفه. خرید ویلچر مناسب می‎تواند به شما در پیشبرد اهداف اجتماعی و سلامتیتان کمک کند.

 

نحوه تعویض باتری صندلی چرخدار برقی:

اگر قصد دارید باتری صندلی برقی خود را عوض کنید، در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد کل فرآیند آورده شده‌است.

1. ویلچر را از هر منبع برق جدا کنید:

اولین کاری که باید قبل از تعویض باتری صندلی برقی خود انجام دهید این است که صندلی چرخدار را از هر منبع برقی جدا کنید.
با ردیابی تمام سیم‌های متصل به شاسی یا جوی استیک ویلچر و جدا کردن آنها از پریز، می‌توانید به راحتی صندلی خود را از منبع تغذیه جدا کنید.

2. بات‌ها و پیچ‌های اطراف محفظه باتری را بردارید:

اکنون که صندلی چرخدار از منبع برق جدا شده‌است، ویلچر را بچرخانید و تمام پیچ‌ها و بات‌های مورد استفاده برای نگه داشتن جعبه باتری را بردارید.

برای باز کردن پیچ‌های اطراف جعبه باتری به یک پیچ گوشتی نیاز دارید. هنگامی که همه پیچ‌ها و بات‌ها باز شدند، قاب را بردارید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از مدل‌های ویلچر از سیستم ایمنی غیر قابل جابجایی استفاده می‌کنند. این بدان معناست که سازندگان نمی‌خواهند شما صندلی چرخدار یا سیستم آن را دستکاری کنید.

اگر ویلچر شما از سیستم ایمنی غیرقابل جابجایی استفاده می‌کند، باتری‌ها معمولاً زیر صندلی هستند. به سادگی می‌توانید باتری‌ها را از زیر ویلچر بیرون بیاورید.

3. جعبه باتری را باز کنید:

پس از باز شدن تمام پیچ‌ها و بات‌های اطراف باتری‌ها، تمام سیم‌ها را از پایانه‌های باتری جدا کنید. قبل از اینکه به سراغ سیم‌های دیگر بروید، ابتدا سیم قرمز را جدا کنید.
هنگامی که تمام سیم‌ها را از ترمینال جدا کردید. به سراغ پایه باتری‌ها بروید، باید چهار پیچ در اطراف هر باتری وجود داشته باشد. هر هشت پیچ را باز کنید و هر دو باتری را خارج کنید.

4. باتری‌های جدید را وارد کنید:

در نهایت، زمان نصب مجموعه جدیدی از باتری‌ها فرا رسیده‌است. هنگامی که باتری‌های قدیمی آسیب دیده را از ویلچر برقی خود خارج کردید، باتری های جدید را از جعبه خارج کرده و نصب کنید.

سیم های ترمینال های باتری را دوباره وصل کنید و باتری‌ها را به صندلی بپیچانید.

هنگامی که سیم‌ها را دوباره به ترمینال باتری وصل کردید، می‌توانید صندلی چرخدار برقی را روشن کنید تا ببینید آیا همه چیز کار می‌کند یا نه قبل از مونتاژ مجدد صندلی.

اگر ویلچر را روشن کردید و کار کرد، می‌توانید جلو بروید و محفظه باتری را ببندید.

اگر ویلچر خود را روشن کرده‌اید و کار نمی‌کند، یک سیم در ترمینال باتری به درستی وصل نشده‌است. دوباره آن را به درستی وصل کنید و همه چیز باید به حالت عادی بازگردد.

پس از انجام این کار، صندلی را ببندید و جوی استیک را دوباره وصل کنید. صندلی را تست کنید تا ببینید آیا همه چیز به درستی کار می‌کند یا خیر.
اگر کار می‌کند، بنابراین باتری های یک صندلی چرخدار برقی را با موفقیت تعویض کرده‌اید. بلافاصله از باتری ها استفاده نکنید، توصیه می‌شود قبل از استفاده، باتری جدید را [۱۰ تا ۱۲ ساعت] خوب شارژ کنید.

اگر باز هم کار نمی‌کند، احتمالاً هنگام قرار دادن باتری‌های جدید اشتباه می‌کنید. به دفترچه راهنمای سازنده مراجعه کنید تا ببینید چه اشتباهی انجام داده‌اید یا از یک تکنسین بخواهید تا نصب را به شما کمک کند.

متخصین ما در ایران بهکار می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

منبع:
https://wheelchaired.com/replace-electric-wheelchair-battery/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

نحوه ساخت رمپ ویلچر

نحوه ساخت رمپ ویلچر

سمیه شمیرانی
26 تیر 1401
مزایا و کاربردهای لباس نانو

لباس‌های نانو برای بیماران: فناوری، مزایا و کاربردها

مزایا و کاربردهای لباس نانو لباس‌های نانو به عنوان یک نوآوری در حوزه پوشاک به سرعت
اسمعیل زاده
12 شهریور 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader